Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-01-2014, 16:21
jelle-zwolle's Avatar
jelle-zwolle jelle-zwolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Default jelle-zwolle

Hallo allemaal,

Ik zal mij als nieuweling als eerst maar even voorstellen, heb de auto ondertussen al weer bijna 2 jaar dus hier alle veranderingen in die tijd, sommige dingen kloppen niet helemaal wat er staat aangezien ik het van het polo forum gekopieerd heb
Mijn naam is Jelle van den Berg en ben 18 jaartjes jong.
Ik ben momenteel bezig met de opleiding autotechnicus en heb vorig jaar mijn diploma voor motorfietstechniek gehaald.
Sinds mijn vijftiende ben ik altijd al bezig geweest met brommers en scooter, zo ben ik ook aan de opleiding gekomen.
Maar een half jaar voor ik 18 werd begon het toch erg te kriebelen om een echt volkswagen te gaan kopen, zo gezegd zo gedaan en afgelopen april stond er een polotje voor de deur.
Na veel op forums te kijken en te zien hoe jullie je polos opknappen wist ik zeker wat ik ermee wil/wou!
Nu zal ik weer stoppen met al dat gelul en wat fotos plaatsen en wat vertellen over de veranderingen, ik hoop dat jullie het een leuk autotje vinden en mischien nog goede ideeën hebben!

zo heb ik hem gekocht:



als 1 van de eerste dingen een cv setje ingebouwd, polo logo en deurstrips verwijderd en een embleemloos grilletje gemonteerd.










Later me bezig gehouden met wat fantsoenlijk geluid in te bouwen, ik wou dit simpel en goedkoop houden.
Uiteindelijk een composetje van een kennis gekregen en goedkoop aan de rest kunnen komen



Natuurlijk moest er ook een setje 6n2 achterlampen en orginele mistlampen komen.






Voor de subwoofer heb ik een dubbele bodem in de kofferbak gemaakt zodat ik nog wel genoeg ruimte over hou voor bagage en dingen.



6n2 lampen gemonteerd:



Op een dag toevallig tegen een super net crosspolo interieur aangelopen en kon het voor een prikkie overnemen dus die meteen meegenomen.



Na een aantal uurtjes martelen met ijzeren strips en een lasapparaat zat het er in.



En ongeveer een maandje geleden dan toch eindelijk een schroefsetje besteld



polo stukje lager!






Dit is dus het voordeel aan een dubbele bodem!



Vandaag ook nog een bra gekocht en een tijdje geleden oranje knippers erin en wat stickertjes op de achterruit.









weer een kleine aanpassing aan de polo,
Een bumperlipje van een golf 3 pas gemaakt.
Ik ben er zelf aardig tevreden over!







zo, eindelijk weer is even wat laten horen van mij hier!

heb in de afgelopen tijd niet extreem veel veranderd aan de polo,
wel heb ik de kop en mist lampen geel gemaakt.
vind het zelf leuk staan, en als ik het weer zat ben trek ik het er zo weer af
ook heb ik het achterkleplogo zwart geplastidipt.







een aantal weken geleden een set ats'jes opgehaald.
de velgjes heb ik nu thuis gespoten en al liggen.
bandjes heb ik er gister omheen gedraaid, morgen nog even balanceren eronder gooien, naar beneden schroeven en uitlijnen.




zodra ze er onder zitten en ik een paar leuke plaatjes heb zal ik ze hier plaatsen!

vandaag trouwens ook geslaagd voor mijn praktijkexamen voor autotechniek niveau 2, hebben we dat ook maar weer gehad!

we hebben natuurlijk niet stil gezeten de laatste tijd,

om te beginnen heeft de polo afelopen zomer als trouwauto gedient voor mn zus haar bruiloft!
natuurlijk heb ik de polo een flinke poetsbeurt hiervoor gegeven en het resultaat mocht er zijn,




hier het echtpaar met het polotje








de polo heeft afgelopen zomer ook een retourtje frankrijk overleefd, maar met zo'n lage auto over de belgische wegen rijden was nog niet echt een pretje hier een fototje van onderweg




later maar een paar universele naafdopjes gekocht en wit gespoten, hier een fototje bij dumpd




tijdje later een gti achteras gekocht zodat er schijfremmen op de achterkant kwamen, natuurlijk meteen even de voorremklauwtjes gelakt en voorzien van nieuwe blokjes.




en nog een fototje met autos van een paar vrienden van me




voor de winter heb ik een setje 14'' steelies gekocht, laten verbreden, oranje laten coaten en een paar strakke winterbandjes omheen gedraait, zie hier het resultaat.





Reply With Quote
  #2  
Old 23-01-2014, 16:23
jelle-zwolle's Avatar
jelle-zwolle jelle-zwolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Default

nu kom ik toch aan bij mijn nieuwe projectje, een aantal weken geleden heb ik enigzins een impulsaankoop gedaan.
er stond namelijk een polo 2f g40 met een kapotte bak en schade voor weinig te koop.
ik kon deze niet laten staan en heb hem meteen opgehaald, het is idee is dus om het g40 blok in de 6n te bouwen.
nou heeft dit project niet veel haast en de deadline voor mij is begin mei aangezien wij met een aantal vrienden naar worthersee willen gaan




nadat ik de polo op heb gehaald ben ik maar meteen begonnen met strippen van de auto,




ondertussen heb ik al veel onderdelen verkocht en ligt de kas bij het oud ijzer.

het motorblok ben ik hierna op wat punten gaan controleren zoals compressie meten, krukas en drijfstanglagers controleren, oliepomp nameten enzovoort.
zodat ik zeker weet dat ik een goede basis heb!




ook heb ik toen maar een motorbok aangeschaft zodat ik het blokje thuis neer kon zetten en hem rustig kon gaan met opfrissen, met dit tot nu toe als resultaat:




ook heb ik in de tussentijd de kapot gelopen versnellingsbak uit mekaar gehaald, en kwam er achter dat deze last had van het polo kwaaltje, een overleden vijf. hier zouden dus een paar nieuwe tandwielen voor moeten komen. nadat ik bij de vw dealer een prijsopgave had gekregen voor de tandwielen heb ik maar besloten om op zoek te gaan naar een 2e hands g40 bak, aangezien die tandwielen rond de 600 euro moesten kosten.

na een tijdje te zoeken kon ik nergens een fantsoenlijke gebruikte g40 bak vinden.. hierna ben ik aan de hand van de onderdeelnummers van de vijfde vernsnellingstandwielen op zoek gegaan naar in welke bakken deze tandwielen nog meer te vinden zijn. toen ik een mooi lijstje met bakcodes had ben ik naar de sloop hier in de buurt gegaan om te kijken of hun zo'n bak hadden liggen.

en eindelijk had ik een geluk, die hadden ze liggen en heb ik dus meteen meegenomen. deze bak heb ik daarna ook uit elkaar gehaald en alles netjes schoongemaakt. ik ga ook deze bakbehuizing gebruiken omdat de g40 behuizing gescheurd was.







tot nu toe ben ik dus zo ver met het projectje, en begin zelf al aardig trots erop te worden. ik hoop van de week wat tijd vrij te hebben zodat ik de bak weer op kan gaan bouwen en weer wat aanbouwdelen van het blok kan gaan spuiten.

ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden en hoor dan ook graag als iemand tips of goeie ideen heeft!

en ik zal proberen jullie weer wat beter op de hoogte te houden!



zo vandaag tussen de kerst drukte weer even de schuur in gedoken.
heb even nieuwe bougietjes en oliefilter gemonteerd.
ook dacht ik "even" het kleppendeksel te polijsten, ging wat meer tijd inzitten maar het resultaat mag er zijn! ook even het inlaatspruitstuk ervoor gehangen voor het idee







dinsdag middag had ik ook nog even de lader losgehaald, deze is opzich netjes, hij is wel gestift maar dat moet geen probleem zijn, alleen is er een keerring gesneuveld tijdens het loshalen. maar dat zijn de kosten gelukkig niet. deze zal ik dus bestelen en vervangen en gelijk de lader even schoonmaken en insmeren met het daarvoor bedoelde vet!




weer een mini update, heb een intercooler gekocht waar ik erg blij mee ben:




past precies (hoop ik)

ook heb ik vant weekend alle onderdelen voor de versnellingsbak schoongemaakt nieuwe lagers gemonteerd en die kan van de week weer in elkaar net als de g lader!




ik hoop ook een deze dagen mn bestelling binnen te krijgen met wat neue tjoening onderdeeltjes voor het motorblokkie 8-) en dan kan ik het blokje weer verder op gaan bouwen!

maar dat horen jullie vanzelf wel weer!

zo weer een kleine update,
van de week kreeg ik mn bestelling met een 252/276 nokkenas en 5pk poelie setje binnen!
uiteraard was ik er super blij mee en heb ik dit weekend de nokkenas meteen gemonteerd.
nu kon ik ook weer wat verder met het blok en heb ik weer wat aanbouwdelen gemonteerd.













het blokje begint er op te lijken!
ook heb ik gister de bak verder dicht gebouwd.


Reply With Quote
  #3  
Old 23-01-2014, 16:32
danny6n danny6n is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 35
Default

mooi project zo. nu heb ik ook een beeld bij de verhalen. hahaha
ik was laatst bij je voor de hoedenplank.
__________________
never drive faster, than your guardian angel can fly!
Reply With Quote
  #4  
Old 23-01-2014, 16:35
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

zou bij de bak even een doorgang maken)gaten boren. die "modificatie" heb ik destijds ook gedaan met mijn g40 bak. Het probleem van die bakken is dat de ik meen 5de versnelling( is al weer hele tijd geleden) vaak met te weinig olie draaien. Hier is op t forum vast wel iets over terug te lezen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels

Last edited by Richard : 23-01-2014 at 16:39.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-01-2014, 16:52
jelle-zwolle's Avatar
jelle-zwolle jelle-zwolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Default

@danny6n ja dankje!

@richard ja heb er ook een extra oliekanaal in gemaakt, en dan met meer olie er in dan voorgeschreven staat dan loopt die als het goed is niet meer kapot!
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2014, 20:05
VW Johs's Avatar
VW Johs VW Johs is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 912
Default

Welkom . Leuke polo's en een mooi project
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2014, 20:54
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Welkom hier!
leuk om te zien, tof project en +1 voor de lader
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #8  
Old 24-01-2014, 11:26
MartinW0527 MartinW0527 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 265
Default

Welkom
Je polo ziet er wel strak uit, het g40 blok erin vind ik ook wel mooi
Die blauwe mk2 jetta zie ik ook wel eens rijden bij het Deltion volgens mij?
Reply With Quote
  #9  
Old 24-01-2014, 12:00
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Welkom!
Het ziet er goed uit allemaal, leuk project zo!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #10  
Old 02-02-2014, 20:04
jelle-zwolle's Avatar
jelle-zwolle jelle-zwolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Default

zoo weer even wat van me laten horen,

heb de laatste tijd niet heel veel aan de auto gedaan.
het blokje heb ik weer iets verder opgebouwd, en de dynamo even opgeknapt.




ook de versnellingsbak weer netjes gespoten.




en dit week nog een frame notch gedaan zodat ik weer wat lager kan haha










dit was het weer voor vandaag!
Reply With Quote
  #11  
Old 02-02-2014, 20:53
VW Johs's Avatar
VW Johs VW Johs is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 912
Default

Lekker laag zo
Reply With Quote
  #12  
Old 03-02-2014, 09:40
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Leuk project !!

G40 in een 6N zie je ook niet erg vaak.

Persoonlijk zou ik een setje gele H4 lampen erin zetten en de folie van de koplampen verwijderen (maar jij moet doen wat jij mooi vind, het is jouw ride immers )
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #13  
Old 03-02-2014, 11:47
DeGolf1 DeGolf1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 538
Default

Idd dat laatste zou ik persoonlijk ook doen en ook witte knipper unit's erin
Maar zoals eerder gezegt ; je moet doen wat jij wil het is jou auto.
Het zijn maar ideeen die aangedragen worden.
Reply With Quote
  #14  
Old 05-02-2014, 14:34
Volf GT's Avatar
Volf GT Volf GT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 377
Default

Leuk project G40 in 6n. Rijd er hier in de omgeving ook 6n2 rond met G40 blokje.
__________________
Daily driver:
Kia Rio HB (under construction)

VW T5 2.5 TDI


Owned:
Vw Volf GT GL
Vw Golf mk. 2 Function
Vw Polo 6n1 Highline
Vw Corrado G60 JD
Peugeot 205 Radio 1 FM UK
Reply With Quote
  #15  
Old 14-03-2014, 12:40
jelle-zwolle's Avatar
jelle-zwolle jelle-zwolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Default

zo maar weer eens wat van me laten horen hier!

natuurlijk heb ik niet stil gezeten en is het blok weer wat verder opgebouwd :tu:
het mindere nieuws is dat ik 24 maart een operatie aan mijn knie krijg,
hierdoor heb ik maar besloten om eerder te beginnen met de ombouw!
zodat ik een heel eind ben voordat ik geopereerd word en zodat de polo dus voor de see klaar is.

voor het blokje had ik een spaghetti spruitstuk besteld en zoals ik al gelezen had op het wereld wijde web zou die niet gaan passen, hiervoor heb ik dus de g ladersteun aan moeten passen:




afgelopen maandag was het dus zover, het project kon gaan beginnen, als eerste de voorkant er maar voor weg getrokken en het oude blokje er uit gehaald.







hierna de motorruimte even lekker schoongesopt en wat overbodige bedrading en dingen weg gehaald. uiteraard moest er ook nog even een pretfoto geschoten worden :SCRATCH:




toen het blok maar thuis uit de schuur getrokken en toen kon het testpassen beginnen!




de rechter motorsteun moest aangepast worden, hier ben ik nog druk mee bezig om af te lassen en strak te maken! hierna zal dat ook weer netjes in kleur gespoten worden.




tot nu toe valt het ombouwen me nog niet tegen maar er moet uiteraard nog heel veel gebeuren voor die weer de weg op kan!
ondertussen ben ik ook voor een vriend van me bezig om een 1.8t in een golfje 1 cabrio te bouwen en daar wou ik jullie natuurlijk deze prachtfoto niet van onthouden hahah




en als afsluiter nog een prachtige foto van afgelopen zondag bij mwm!!




ik houd jullie op de hoogte!!
Reply With Quote
  #16  
Old 15-03-2014, 07:26
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Hallo Jelle,

Ik vind je Polo erg mooi en wou vragen waar sleutel je is dat thuis of.....ik wou dat ik zo n ruimte had
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #17  
Old 15-03-2014, 10:25
jelle-zwolle's Avatar
jelle-zwolle jelle-zwolle is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 37
Default

Nico, nee was het maar zo'n feest dat ik thuis zoveel ruimte had!
ik mag altijd op het werk dit soort dingen doen, werkt ook wel zo makkelijk met al het gereedschap en apparatuur wat ik gewend ben!
Reply With Quote
  #18  
Old 15-03-2014, 11:12
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Ja ik had al zo n vermoeden wel mooi zo n ruimte met brug
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #19  
Old 15-03-2014, 17:07
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Deze helaas niet gespot op de mwm! :O
Is wel erg gaaf als je de ruimte en een brug hebt om er een ander blok in te leggen.
Wou dat ik de mogelijkheden en kennis ervoor had, want een standaard mk2 is ook niet bepaald alles. Geld zat nodig
Reply With Quote
  #20  
Old 15-03-2014, 17:39
DelanoLol's Avatar
DelanoLol DelanoLol is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 50
Default

Gaaf project dit!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum