Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-05-2013, 21:21
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default Caady mk1 Project

Even voorstellen:

Voor 1,5 jaar terug kocht ik deze caddy mk1:




Met de volgende specificaties:
1.6 TD
Bouwjaar: 19-6-1991
Eerste toelating NL: 5-11-1992
Km-stand: 49850, origineel met historie!

Op het eerste gezicht geen grote problemen, wel veel opgeknapt in de loop der tijd met als doel de Caddy zo dicht als mogelijk bij het origineel te houden:

Als eerste de achterbumpers maar eens recht en strak gemaakt (gespoten in eigen gemaakte spuitcabine onder de afzuigkap)










Daarna de laadbak maar eens aangepakt









Blokje na laten kijken bij Pon Amersfoort, remleidingen en remmerij vervangen, slangen en andere losse dingen laten vervangen, motortje loopt als een zonnetje!




Daarna laadbakklep gemaakt, houtenplaat met frame, afgedekt met waterdicht skaileer (voor plezierjacht bouw) en scharnier er op (moet alleen nog gasveren onderkomen)







Achterraampje gepolijst met commandant en daarna chromepoets en vervolgens in de wax gezet, glimmen maar







Toen de wang van de bestuurdersstoel laten vervangen bij Colorglow in Amersfoort: originele stof weten te bemachtingen







Beide zijkanten begonnen toch wat (vlieg) roest te vertonen, dus ook weer strak laten maken bij Maarten van Geet Bodyrestoration in Nijkerk:
























Zulk glummen weer :-)






Nieuwe siersticker er op (van Golf MK1 GTI, van die strips vind ik niet mooi)







En toen was ie zo goed als af:



















Nu nog een paar kleine klusjes zoals:

Sierstickers MK1 GTI langs de zijkant (dikke en dunne lijn)
Via Werk24 DE chrome-bies besteld voor in de de voorbumper
Stoelen toch helemaal laten bekleden ipv alleen de ene wang (erger me aan het kleur verschil tussen oude en nieuwe stof)
Gehele plaatwerk interne en onderzijde laten conserveren

Komen vast nog wel meer foto's
Reply With Quote
  #2  
Old 20-05-2013, 21:24
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Wow.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-05-2013, 21:46
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default

Thanks!

Ben nog wat vergeten van de 'renovatie' :
14 inch golf mk2 velgjes en nieuwe stille bandjes (veel beter stuur en rijgedrag)
Nieuwe ruitenwisserarmpjes en bladen
Nieuwe gril en chrome sierrandjes
Turbodiesel embleem (nieuwe van een van jetta op de kop getikt) achterop
Nieuwe caddy en diesel embleem
Achterklep hengsels nieuw via vw classic parts DE
Koelwaterslang van jetta ipv origineel, die gaat vaak stuk omdat hij te dicht op de oliepeilstok zit
Nieuw koelwatersensor in reservoir (lampje bleef knipper ondaks dat ik de pennetjes als eens schoon gemaakt had)
Dashboard uit elkaar gehad en opnieuw in elkaar gezet met rvs schroeven, ringen en bouten, al het gerammel is grotendeels over

Kzal vat nog wel wat vergeten zijn -)))))
Reply With Quote
  #4  
Old 20-05-2013, 22:26
Bernhard's Avatar
Bernhard Bernhard is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 637
Default

Heeft wel wat weg van die van mij Waar heb je die siersticker vandaan? Ik zoek er ook nog zo 1!
__________________
Caddy mk1 project
Reply With Quote
  #5  
Old 20-05-2013, 22:48
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by Bernhard
Heeft wel wat weg van die van mij Waar heb je die siersticker vandaan? Ik zoek er ook nog zo 1!


Bij Dave Aerts, http://www.volksparts.eu/
Klik bij golf mk1, dan Extrieur, sierlijsten, 2epagina: GTI striping 10mm, generft

Wel eerst ff goed ontvetten want als er maar iets wax onderzit plakken ze slecht. Na het plakken ff met de fohn en doekje goed aandrukken en ze zitten moervast

Succes
Reply With Quote
  #6  
Old 20-05-2013, 22:54
Bernhard's Avatar
Bernhard Bernhard is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 637
Default

Mijne is "vers gespoten" dus ik denk goed vetvrij maken moet voldoende zijn?
__________________
Caddy mk1 project
Reply With Quote
  #7  
Old 21-05-2013, 07:43
gerold1234 gerold1234 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 110
Send a message via AIM to gerold1234
Default

Sooo netjes! Op je achterraam veel werk gehad met poetsen ?
Reply With Quote
  #8  
Old 21-05-2013, 08:02
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

zooooooo netjes hoor ,deze kan er weer jaren tegenaan
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #9  
Old 21-05-2013, 11:48
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by Bernhard
Mijne is "vers gespoten" dus ik denk goed vetvrij maken moet voldoende zijn?


Yep ik heb het eerst vetvrij gemaakt met amoniak, toen goed laten drogen, schone lap erover, dan stickeren en met de fohn erlangs en een doekje erover om het goed aan te drukken
Reply With Quote
  #10  
Old 21-05-2013, 11:49
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by gerold1234
Sooo netjes! Op je achterraam veel werk gehad met poetsen ?


Koste wel een middagje ja , diepe krassen krijg je er niet uit maar alle oppervlakkige wel en de kleur is ook weer mooi helder geworden
Reply With Quote
  #11  
Old 01-07-2013, 17:01
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default

Goudvissen kweken:

Ongemerkt is er veel water in de cabine gekomen, begon een beetje muf te ruiken dus dacht ik laat ik eens onder de rubberen matten kijken en ja hoor...zeik nat...

Dus hele cabine leeg gehaald, stoelen, rubberen bekleding, ondertapijt etc eruit en dankbaar gebruik gemaakt vd zon gisteren en vandaag om te drogen.

Oorzaak snel gevonden, gaten in opvangbak onder de motorkaprooster dicht met vuil, waarschijnlijk z'n hele leven nog nooit doorgeprikt, zat gewoon compost in -

Nu ik toch de cabine leeg heb ga ik maar meteen extra geluidsisolatie aanbrengen met Vibraflex extreme en acusticab -)
Reply With Quote
  #12  
Old 18-08-2013, 18:17
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default Koppakking lek?

Ter hoogte van de koppakking recht lichte oliesporen nadat ie weer eens uit de schuur mocht en een rondje gereden te hebben, betekend dit een lekke koppakking? Geen schuim of witte rook, wel koelmiddelreservoir met (oude?) olieaanslag, verder geen noemenswaardig olie of koelmiddel verbruik, we weet wat te doen?....

Hier wat fotos

https://picasaweb.google.com/102214...feat=directlink
Reply With Quote
  #13  
Old 19-08-2013, 13:14
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Koelmiddel ziet er niet goed uit, kan me niet voorstellen dat dit al zo was?

Ik zou zelf de kop eraf halen. Kijken naar de staat van het onderblok en op basis daarvan beslissen alleen een koprevisie of meer.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #14  
Old 19-08-2013, 13:31
greenmk116v greenmk116v is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 102
Default

Super mooie caddy ,
Nice Work!
Greetz Bou
Reply With Quote
  #15  
Old 19-08-2013, 17:04
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Koelmiddel ziet er niet goed uit, kan me niet voorstellen dat dit al zo was?

Ik zou zelf de kop eraf halen. Kijken naar de staat van het onderblok en op basis daarvan beslissen alleen een koprevisie of meer.



Reservoir zat al wat aanslag op van binnen toen ik um kocht, oliepeil en koelvloeistof goed in de gaten gehouden, geen noemenswaardig verbruik gehad.
Nu sinds een paar weken het oliespoortje daarvoor was het blok super clean.

Denk ook dat ik um maar (laat) loshalen en meteen de boel laat reviseren.

Weet iemand een goed adres? Had zelf al gekeken op de site van Motoren revisie Amersfoort, denk dat ik er van de week even met de caddy langs rijd om te informeren naar de kosten want zelf doen zie ik niet zitten qua tijd en geduld
Reply With Quote
  #16  
Old 19-08-2013, 17:05
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default

Quote:
Originally Posted by greenmk116v
Super mooie caddy ,
Nice Work!
Greetz Bou


Thanks, tis mn grote trots
Reply With Quote
  #17  
Old 19-08-2013, 17:25
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Super nette caddy. Geweldig om er eens een te zien die niet of over de top opgedaan is, of juist afgeragd op een boerenerf staat. Super!

Over die lek, met deze km-stand mag de koppakking eigenlijk nog geen probleem zijn, reviseren is al helemaal ver gezocht om niet te zeggen zot, onnodig en sonde. Van de oude vijftienhonderd ck blokken klapte de koppakking er om de ton een keer uit, maar vanaf de zestienhonderd's is daarvan geen sprake meer, helemaal niet bij de latere versies. Die kunnen in principe een aantal ton mee.

Die zwarte meuk in het reservoir hoeft geen olie te zijn. Je hebt van de rubbertoevoegers voor in de vloeistoffen wanneer je ergens een kleine lek hebt. Dat is zo'n goedje dat je er gewoon bij kiept en dan zou dat eventuele kleine lekken moeten dichten. Dat werkt voor twee kilometer en ondertussen zit alles vol met die zwarte drab. Dat kan die zwartigheid verklaren. (Nog) maar een keer vervangen, en nog eens, en nog eens, dan zal het er vanzelf wel uitgaan. Misschien zelfs de eerste paar keer gewoon met water en dan direct weer aftappen, terug afvullen, aftappen, afvullen, aftappen...

Het zweten is vrij normaal voor een diesel, maar meestal komt het gewoon vanuit de kleppendeksel. De moertjes daarvan trillen los waardoor hij wat gaat zweten. Even die moertjes aantrekken - met beleid! ze hoeven niet extreem vast! vast is vast, strakker aantrekken wil niet zeggen dat hij daardoor niet meer zal lekken - kan al genoeg zijn, anders dien je de kleppendeksel pakking te vervangen, het liefst met een rubberen. Het is verstandig om de moertjes van de kleppendeksel sowieso te vervangen door borgmoertjes tegen het los trillen. Dat ziet er minder mooi uit, maar is dus wel beter.

Last edited by Barn171 : 19-08-2013 at 17:32.
Reply With Quote
  #18  
Old 19-08-2013, 17:31
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Oh, en je moest die spellingfout eigenlijk even uit de titel nemen.
Reply With Quote
  #19  
Old 19-08-2013, 17:59
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Mooie caddy hoor!
Leuk dat je m helemaal origineel houdt wel jammer van de witte knippers in de bumper, oranje past imo veel beter.
Reply With Quote
  #20  
Old 20-08-2013, 17:37
Henkvtep Henkvtep is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2013
Posts: 35
Default Caddy mk1 project

Quote:
Originally Posted by Barn171
Super nette caddy. Geweldig om er eens een te zien die niet of over de top opgedaan is, of juist afgeragd op een boerenerf staat. Super!

Over die lek, met deze km-stand mag de koppakking eigenlijk nog geen probleem zijn, reviseren is al helemaal ver gezocht om niet te zeggen zot, onnodig en sonde. Van de oude vijftienhonderd ck blokken klapte de koppakking er om de ton een keer uit, maar vanaf de zestienhonderd's is daarvan geen sprake meer, helemaal niet bij de latere versies. Die kunnen in principe een aantal ton mee.

Die zwarte meuk in het reservoir hoeft geen olie te zijn. Je hebt van de rubbertoevoegers voor in de vloeistoffen wanneer je ergens een kleine lek hebt. Dat is zo'n goedje dat je er gewoon bij kiept en dan zou dat eventuele kleine lekken moeten dichten. Dat werkt voor twee kilometer en ondertussen zit alles vol met die zwarte drab. Dat kan die zwartigheid verklaren. (Nog) maar een keer vervangen, en nog eens, en nog eens, dan zal het er vanzelf wel uitgaan. Misschien zelfs de eerste paar keer gewoon met water en dan direct weer aftappen, terug afvullen, aftappen, afvullen, aftappen...

Het zweten is vrij normaal voor een diesel, maar meestal komt het gewoon vanuit de kleppendeksel. De moertjes daarvan trillen los waardoor hij wat gaat zweten. Even die moertjes aantrekken - met beleid! ze hoeven niet extreem vast! vast is vast, strakker aantrekken wil niet zeggen dat hij daardoor niet meer zal lekken - kan al genoeg zijn, anders dien je de kleppendeksel pakking te vervangen, het liefst met een rubberen. Het is verstandig om de moertjes van de kleppendeksel sowieso te vervangen door borgmoertjes tegen het los trillen. Dat ziet er minder mooi uit, maar is dus wel beter.



Thanks voor info, die zwartevdrab kan ik nu in eens verklaren, vorige eigenaar vertelde al dat hij er ooit van dat spul ingegooid had, later kwam ik er achter dat er een piepklein gaatje in de koelslang zat ter hoogte van de pijlstok (raakte elkaar) dus daarna de koelslang vervangen door één van een jetta met een andere bocht zodat de pijlstok niet meer geraakt werd.

Ik zal de kleppendeksel moertjes eerst eens voorzichtig aandraaien en het koelmiddel vervangen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum