Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-05-2013, 21:15
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default Koelwater temp meter op nul lampje knipperen TDI

Hoi,
ik heb een probleempje met mijn koelvloeistof meter welke bij het contact omdraaien meteen naar 90 graden springt (met koude motor), direct na het starten ook nog maar zodra ik de verlichting aan doe zakt ie naar nul en blijft hij daar voor de hele rit. Ook knippert het lampje van mijn kvs de hele tijd.
Via obd is de koelwater temperatuur wel normaal af te lezen en loopt netjes op tot 80 graden na enige tijd en blijft daar.
Wie zou mij erbij kunnen helpen....
Het gaat om een golf 2 met een golf 3 1z tdi blok. De gehele motor kabelboom is van een golf 3 net zoals tellerbak en bedrading. Daar buiten is de kabelboom van een golf 2 gebruikt.
Mvg Carel
Reply With Quote
  #2  
Old 23-05-2013, 21:25
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Bij zulke rare storingen denk ik als eerste aan een slechte massaverbinding: van de tellereenheid, de accu of zelfs het motorblok.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-05-2013, 21:34
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Bij zulke rare storingen denk ik als eerste aan een slechte massaverbinding: van de tellereenheid, de accu of zelfs het motorblok.


Heb laatst de hele motor kabelboom vervangen omdat de tellerbak meer problemen gaf, een snelheids meter die een eigen leven leed, en een brandstof meter die op vol 3/4 aan gaf.
Bij het vervangen ook alle massa punten zeer goed schoon gemaakt tot op blank staal (motor, koets, accu, het blokje naast de zekering kast, en de kleinere massa puntjes naast de motor stekker) maar het probleem van de koelwater temperatuur is daarbij gebleven, ben ik daarbij misschien een massa punt vergeten? Want daar heb ik inderdaad ook al over na zitten denken maar was niet verder gekomen dan deze massa punten die ik net opnoemde.
Dank voor je snelle reactie!
Mvg Carel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum