Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-02-2011, 14:04
andre0511's Avatar
andre0511 andre0511 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 321
Default Probleem golf 3 gti 16v

Hallo,

Heb met mijn golf 3 een raar probleem,als ik een beetje door trek in toeren en daarna van het gas af ga,lijkt het wel of het gas even blijft hangen.
Niet dat hij dan hoog in toeren gaat lopen,maar net of hij niet terug wil naar stationair.
En als ik mijn gas loslaat en gelijk rem,blijft hij een soort van door duwen.
Maar na een paar tellen voel je dan een schok,net of dan pas het gas los gelaten wordt.
Normaal als je het gas loslaat rem hij af op zijn motor,maar dat doet hij dan pas na een paar tellen,en dat rijdt er lastig.
Gaskabel heb ik na gekeken en loopt niet stroef.

En een bijkomend probleem,is dat het blok na gas los en remmen een soort terug klapt.Terug kantelt.
Dat bij gasgeven het blok zegmaar omhoog komt en bij gas los terug valt.
En dat voel je in de auto zegmaar.
En dit had hij al voor het boven genoemde probleem.
En daarom dacht ik het zal het voorste motorophangrubber wel zijn,maar na vervangen veranderde het niet.
Oude rubber was nog best goed ook.
Misschien dat een stijver rubber een oplossing is maar weet niet of dat slecht is voor de airco pomp omdat die misschien dan veel last van trillingen krijgt.
Als iemand het probleem(en) herkent of een oplossing weet dan hoor ik het graag.
Gaat om een abf motor.

Gr Andre
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm

Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven?
Reply With Quote
  #2  
Old 19-02-2011, 16:55
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Ik heb ook een 16V golf 3 en ik heb dezelfde soort problemen (gehad).
eerste probleem was de eerste keer bij mij de ISV (iddle stabilisation valve), die zit voorop je inlaatspruitstuk, onder de bougie kabel geleider kap. Was gelukkig garantie want het kreng koste anders schijnbaar 400 euro, maar in dld kun je ze voor veel minder vinden volgens mij.
De tweede keer dat ik een soortgelijk probleempje had, maar minder dan de eerste keer was het een vacuüm slangetje van de benzinedruk regellaar naar het inlaatspruitstuk. (moeilijk te zien dat slangetje want het ligt tussen het kleppen deksel en de aanzuig buis)

Je tweede probleem kan ook nog met je andere motor steunen te maken hebben, aan de achterkant en aan je bak zitten ook nog steunen en die kunnen natuurlijk ook slijten. (als je voordelige vervanging zoekt die niet te duur mag zijn, clausvonessen.de)

Succes er mee in ieder geval!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #3  
Old 19-02-2011, 18:06
andre0511's Avatar
andre0511 andre0511 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 321
Default

MAUSER35
ISV waar jij het over heb,dat zou zomaar kunnen want heb hem al een keer ingespoten met wd40,omdat het toerental bij gasgeven in zijn vrij hoog bleef lopen en daarna rustig zakten.
Niet vol gas maar als je tot 3000 ging en dan loslaat bleef hij even hoog lopen.
Na inspuiten was dat weg.
Maar toen had ik er met rijden geen last van.
Nu blijft hij echt doorduwen.
Maar ik zal hem er is afhalen en goed reinigen,en beetje smeren.
Hopen dat het dan weg is,heb namelijk geen zin om een nieuwe te bestellen,want wat jij zegt,ze zijn nogal prijzig zag ik op h-base.
Dat slangetje onder het spruitstuk heb ik een half jaar geleden vernieuwt omdat hij nogal broos was,maar misschien zit die er niet goed op,zal ik ook even na kijken.

Over die motorsteunen,die zal ik ook even nalopen,maar wist niet dat de achterste zo,n probleem konden geven omdat het blok achterover komt bij gasgeven.
Zou mooi zijn als ik zonder motorkap kon rijden,kan je precies zien wat het blok doet,nu is er moeilijk achter te komen.
Hoe kan je testen of de achterste slecht zijn?

Dank je voor je info,ik gaat er even mee aan de slag!
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm

Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven?
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2011, 22:32
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

een van de achterste motorsteunen schijnt lek te kunnen gaan.
Je kunt natuurlijk ook testen door de auto in zijn versnelling te zetten en wat met de koppeling te (laten) spelen zodat je kunt zien hoe ver het blok omhoog komt. Auto wel op de handrem zetten natuurlijk en niet recht er voor gaan staan misschien kun je dan ook wel zien welke steun het is.
In Berlijn zit trouwens een leverancier die isv's en sensoren voor heel lage bedragen aanbied, maar ik kan even niet op de sitenaam komen, maar het is op het forum gepost de afgelopen weken.
succes er mee in ieder geval
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #5  
Old 22-06-2011, 23:14
andre0511's Avatar
andre0511 andre0511 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 321
Default

Mauser35 sorry voor de laten reactie maar heb in de tussentijd nog niks aan het probleem gedaan,want ze hebben zichzelf op gelost.
Ben nog wel van plan om het toch wel na te kijken want het kan nu ook uiteraard weer terug komen.
Maar een iig nog bedankt voor de info!
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm

Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven?
Reply With Quote
  #6  
Old 01-09-2011, 21:09
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Nou, mijn probleem is ook weer terug. Die prul dingen gaan dus schijnbaar maar 50.000km mee, want deze is er bij 122k op gegaan en nu staat de teller op 171k.. matige kwaliteit. (Nee, schoonmaken helpt niet..)
Weet er misschien iemand of er een alternatieve sensor is die een zelfde functie heeft (want dit is natuurlijk gewoon rommel als je het mij vraagt..)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #7  
Old 01-09-2011, 21:56
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Die duitste site ( http://www.autosensorberlin.com ) die ik hierboven noemde heeft net niet het goede nummer, ik heb de 037 906 457 D nodig en zij hebben een vervanger voor de E en de F...(kosten maar 39 euro...)
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #8  
Old 16-10-2011, 22:54
andre0511's Avatar
andre0511 andre0511 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 321
Default

Heb het probleem ook weer,en schoon maken hielp bij mij ook niet.Het terug klappen van het blok heb ik opgelost door de voorste motorsteun te vervangen door een zwarte van pu.
Heb nu iets meer trilling in het front maar niet hinderlijk,maar de motor klapt niet meer erg heen en weer,dus ben er blij mee.
Nu alleen het andere probleem nog oplossen.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm

Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven?
Reply With Quote
  #9  
Old 17-10-2011, 05:17
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by andre0511
Heb het probleem ook weer,en schoon maken hielp bij mij ook niet.Het terug klappen van het blok heb ik opgelost door de voorste motorsteun te vervangen door een zwarte van pu.
Heb nu iets meer trilling in het front maar niet hinderlijk,maar de motor klapt niet meer erg heen en weer,dus ben er blij mee.
Nu alleen het andere probleem nog oplossen.

hallo

je kan proberen je stappen motor te reinigen met remreiniger .
dat is meestal het probleem ,of vervangen door ander examplaar .
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #10  
Old 01-11-2011, 20:17
andre0511's Avatar
andre0511 andre0511 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 321
Default

Heb hem al een paar keer met remreiniger ingespoten en dan gaat het wel iets beter maar probleem komt iedere keer terug,heb laatst is even gevraagd bij brezan wat die dingen nieuw kosten en dan ben ik met dikke korting nog iets van 280 kwijt.
Stelt echt niks voor zo,n ding,begrijp die prijzen echt niet.
Heb ook gevraagd of die stappenmotor op meerdere modellen voor kwam zodat ik is op de sloop kon kijken maar blijkbaar is die alleen voor de abf.
Lekker balen dus.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm

Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven?
Reply With Quote
  #11  
Old 01-11-2011, 20:29
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Klopt idd, zijn wel soortgelijke dingen te vinden en daar zijn ook maar zat imitaties van te vinden maar niet van die voor een abf. Helaas.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #12  
Old 05-11-2011, 10:05
jk vento's Avatar
jk vento jk vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 114
Default

goeiemorge,
ik heb dat probleem ook af en toe met me 16v, ene keer is het erger dan de andere hij doet het voral als die warm is, alst koud is doet hij het zowieso niet..
hij blijft dan bij de 2000 a 2100 toeren even lopen en zakt dan na een tijdje wel terug.
__________________
____________________
daily: Caddy mk3 2010 1.9 Tdi!
Project: Golf 2 R32 4Motion
Ex: Mk3 Gti 16v abf
Ex: Bagged Jetta Mk5!
Reply With Quote
  #13  
Old 05-11-2011, 11:18
andre0511's Avatar
andre0511 andre0511 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 321
Default

JK VENTO dat wat jij benoemd heb ik ook,maar dat is normaal,is geloof ik in de ecu in geprogrammeerd.Bij mij is dat rond de 1500 dat ie even blijft hangen.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm

Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven?
Reply With Quote
  #14  
Old 05-11-2011, 11:57
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by andre0511
JK VENTO dat wat jij benoemd heb ik ook,maar dat is normaal,is geloof ik in de ecu in geprogrammeerd.Bij mij is dat rond de 1500 dat ie even blijft hangen.



is niet origineel hoor

heb al hoop golf 3 gti 16v ABF gehad en gene enkele bleef in toerental hoger dan stationair hangen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum