Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-10-2011, 11:13
Cool Cool is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 207
Default Cool's MK1

Tijd geleden voorgesteld in voorstel topic
Klikkie doen




Inmiddels alweer flink wat km op de teller gezet en moet zeggen dat deze goed bevalt

Wel een vraag aan de kenners:
Er ligt een 1.9 TD motor in.



Bij het koppelingspedaal intrappen begint de golf erg te trillen. Zodra ik de golf stationair laat lopen trilt deze zo erg door dat je bijna uit je stoel valt.

Tis opzich wel te doen en verwachtte ook wel enige trilling in de auto zelf maar dit begint nu toch erg te irriteren..

Zou denken dat de motor niet goed in z'n rubbers hangt maar deze zijn zo te zien in goede staat..

Wie o wie
Reply With Quote
  #2  
Old 21-10-2011, 18:16
g-men's Avatar
g-men g-men is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 312
Default

Alle ophangpunten losdraaien, de motor zal zich dan op de goede positie zetten en weer vastdraaien. Ik heb hetzelfde gehad. Trilde zowat mijn wagen uit. Daarna was het hele trillen zowat weg. Hij hing gewoon niet in het midden zeg maar.
__________________
Golf 1 diesel
1983, Lhasa groen met.
origineel stalen schuifdak

Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5
Reply With Quote
  #3  
Old 22-10-2011, 21:55
Cool Cool is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 207
Default

Thanks voor je reply

Kan ik ze gewoon losdraaien of moet ik er ook nog een krik onder zetten of iets anders?
Reply With Quote
  #4  
Old 26-12-2011, 17:40
Cool Cool is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 207
Default

Inmiddels de motorsteunen eens los gehad. Bij de laatste bouten onder de Golf hoorde ik de motor, en de blokken hout die ik eronder had gezet verspringen.

Hierna alles nagelopen en alles vastgezet.

Het is nu heerlijk rustig in de auto

Van de zomer moeten de rubbers wel vervangen worden van de motorsteun maar dat komt wel.

Interieur zit er weer netjes in. Druk op zoek naar een hoedenplank en andere kleine dingen om alles compleet te maken.

Ook maar een een Haynes werkplaatshandboek aangeschaft welke erg makkelijk is bij het sleutelen.

Overigens meteen maar weer een vraag:

Bij het losmaken van het dashboard stuit ik op de choke knop.
Knop kan eraf maar erachter zit een ring met aan beide zijden een inkeping.

Hoe is deze los te krijgen?
Reply With Quote
  #5  
Old 26-12-2011, 19:30
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Lange punttang
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 29-12-2011, 17:39
Cool Cool is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 207
Default

Gelukt!

Inmiddels lekker bezig geweest.

Dashboard los gehad, onder andere de tellerbak verwisseld, dingen schoongemaakt en gangbaar en alles weer vastgezet.

Heerlijk de techniek van vroeger

Echter liep ik wel weer tegen wat anders aan.

Bij het monteren van het luchtrooster aan de bestuurderszijde zag ik een brij aan kabels hangen. Ik heb dit al eerder zien hangen maar nu kon ik er beter bij. Zag dat er kortsluiting was geweest. Dit is vermoedelijk bij de vorige eigenaar gebeurd anders had ik het wel geweten. Tevens hangt het niet erg netjes..

Moet/ga een aantal kabels vervangen welke zo goed als verschroeit zijn.
Ook mede omdat de gevarenlichten en knipperlichten het niet meer doen??

Wie kan mij vertellen welke draden/schema's ik hiervoor moet hebben?
Tis een 1.9 TD dus neem aan dat dit van een mk3 is?

Nog een plaatje:





Reply With Quote
  #7  
Old 29-12-2011, 18:24
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

zekeringkast is gewoon mk1.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-12-2011, 17:43
Cool Cool is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 207
Default

Zijn deze zekeringskastjes nog ergens verkrijgbaar?

Tevens ook de zekeringen?
Zijn echte zekeringen uit '82

Knipperlichten doen het weer.
Alarmlichten niet maar moet de relais ook maar vervangen, als het goed is zouden deze het dan wel weer doen..
Reply With Quote
  #9  
Old 31-12-2011, 18:14
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

die zekeringen zijn nog overal verkrijgbaar hoor
Reply With Quote
  #10  
Old 03-04-2012, 20:25
Cool Cool is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 207
Default

Ondertussen maar weer eens lekker bezig geweest met de MK1.

Inmiddels de daily een beetje geworden met de brandstof prijzen. M'n andere wagen staat nagenoeg stil

Inmiddels het hele interieur eruit gehaald en weer in elkaar gezet. Tevens door de brandschade de isolatie voor vervangen. Dit was vochtig en werkte niet meer zoals het hoorde..

Nu is het volgende aan de beurt waarbij ik wat info nodig heb van de kenners.

Allereerst is een verversing van de olie op zijn plek. Nu wil ik er de 10W40 olie in gooien. Dit is goed genoeg voor de AAZ motor toch?
Kennelijk zit er verschil in of je een turbo hebt of niet..

Verder kan ik op het forum diverse ombouw topics vinden omtrent de ombouw maar vraag me af wat voor radiateur ik heb?

Dit ivm de ventilator die niet aanslaat.
Ik vermoed de temperatuursensor waardoor deze niet werkt maar of ik nu eentje van een MK1 of een MK2 a 3 moet hebben weet ik zo niet?

Tevens zit ik met een wit kastje (tijdrelais) voor het voorgloeien van de gloeispiralen. Wie kan me vertellen hoe ik het beter aan kan sluiten dmv het gewone relais nr 60?
Hij start een beetje moeilijk namelijk..

Last edited by Cool : 10-04-2012 at 16:15.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-04-2012, 16:16
Cool Cool is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 207
Default

Weer ff in het zicht
Reply With Quote
  #12  
Old 10-04-2012, 22:00
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default

Quote:
Originally Posted by Cool
Ondertussen maar weer eens lekker bezig geweest met de MK1.

Inmiddels de daily een beetje geworden met de brandstof prijzen. M'n andere wagen staat nagenoeg stil

Inmiddels het hele interieur eruit gehaald en weer in elkaar gezet. Tevens door de brandschade de isolatie voor vervangen. Dit was vochtig en werkte niet meer zoals het hoorde..

Nu is het volgende aan de beurt waarbij ik wat info nodig heb van de kenners.

Allereerst is een verversing van de olie op zijn plek. Nu wil ik er de 10W40 olie in gooien. Dit is goed genoeg voor de AAZ motor toch?
Kennelijk zit er verschil in of je een turbo hebt of niet..

Verder kan ik op het forum diverse ombouw topics vinden omtrent de ombouw maar vraag me af wat voor radiateur ik heb?

Dit ivm de ventilator die niet aanslaat.
Ik vermoed de temperatuursensor waardoor deze niet werkt maar of ik nu eentje van een MK1 of een MK2 a 3 moet hebben weet ik zo niet?

Tevens zit ik met een wit kastje (tijdrelais) voor het voorgloeien van de gloeispiralen. Wie kan me vertellen hoe ik het beter aan kan sluiten dmv het gewone relais nr 60?
Hij start een beetje moeilijk namelijk..



leuk projectje, lijkt op mijn auto, zelfde setup, en bijna dezelfde dingen waar ik tegenaan loop.

bij mij worden de slangen keihard, en de radiateur erg heet, maar de fan wil niet aanslaan.

ik ga dit oplossen door de sensor die in de radiateur zit ( onderin aan de accu kant) eruit tehalen en die mee te nemen naar de onderdelen leverancier.

ik ga ervanuit dat de sensor bij jouw en bij mij van een type 1 is. daar eigenlijk alles hergebruikt is.
Reply With Quote
  #13  
Old 11-04-2012, 19:06
Cool Cool is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 207
Default

Idd leuk die sleutelbare golfjes.

De sensor in de radiateur geeft bij mij spanning af, daar kan het bij mij niet aan liggen. Echter de ventilator geeft geen kik..
Slangen worden bij mij ook niet hard. Daar zit het verder wel voor elkaar denk ik.

Sensor zit idd wel op dezelfde plek als je beschrijft. Het is dan een MK1 radiateur dacht ik zo..

Ben je golfje nog niet op het forum tegen gekomen
Reply With Quote
  #14  
Old 11-04-2012, 20:03
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default

als de sensor spanning afgeeft ( ik neem aan als de motor goed warm is) dan moet de fan toch ook gaan draaien? heb je de fan al direct op je accu geprobeerd? dan weet je of die wil draaien.

als je slangen niet hard worden, dan is je blokje beter dan wat ik in de auto heb liggen. bij mij is de olie druk ook niet je-van-het. vrij laag als de olie warm is. de pomp zal wel op zn eind lopen.

verder staat mn golf nog niet op t web. eerst wil ik m iets verder af hebben.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum