Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 07-02-2013, 23:48
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by gti-er
leuke zoektocht, jammer dat je er zo gauw 1 hebt gevonden.
had deze topic graag wat langer gehad.



maar goed.... goed dat je er 1 hebt gevonden.


Zier er naar uit dat ik de gene die op Marktplaats staat in Collum er ook bij heb gekocht voor de onderdelen

Topic gaat gewoon door in het projecten hoofdstuk omdat ik deze compleet laat over spuiten, veel onderdelen ga vervangen en een andere motor in komt enz

Last edited by DutchBuild : 07-02-2013 at 23:53.
  #62  
Old 08-02-2013, 01:42
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Beetje dit idee qua uiterlijk?


  #63  
Old 08-02-2013, 11:53
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Melchior had nog een STW motor te koop, is dat niks voor je?
  #64  
Old 08-02-2013, 11:54
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Die looks zijn heerlijk !!! Dit blijft gewoon een gaaf model.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
  #65  
Old 08-02-2013, 15:13
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Beetje dit idee qua uiterlijk?





Er komen geen verbredingsranden aan, maar ik heb de Audi 80 STW als voorbeeld zoals je hier onder kan zien:













Ik zal er zo spoedig mogelijk een project topic voor openen, want lijkt mij wat beter dan alles in de te koop gevraagd verder te gaan
  #66  
Old 08-02-2013, 15:17
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Melchior had nog een STW motor te koop, is dat niks voor je?



Ik heb hier nog wel over nagedacht, maar is veel geld voor een motor die nog opnieuw opgebouwd moet worden. Als ik genoeg geld had, wist ik het wel, maar dit gaat wat te ver voor mij helaas.

Ik ga nu voor een wat modernere motor waar wat makkelijker meer vermogen uit te halen is en minder snel stuk gaat of aan revisie toe is.
Mijn bedoeling is om hier zo'n 250 pk uit te halen zonder turbo met een max van zo'n 8500 tpm. Kom ik op 240pk vind ik het ook prima, want hoef er niks mee te winnen, maar bouw hem echt puur voor het rijplezier.
  #67  
Old 08-02-2013, 15:30
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default




Staat ook wat lekkers naast zo te zien

Ik vind de competition zoals op deze foto veel mooier dan die versie met die brede spatborden
__________________
Bmw e61 530d touring
  #68  
Old 08-02-2013, 16:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Vind ik ook. Al ziet zo`n brede 80 er ook erg gaaf uit:




Die ik had geplaatst was volgens iemand van clubgti een prototype DTM auto...


Maar qua uiterlijk zit je dan veel extremer dan zo`n STW. Die is wat ingetogener....maar ik vind het ook mooier. Van mij hoeft dat extreme bodywork niet perse....een goed stuk techniek en een goeie rijder is veel belangrijker

Maar nog een dik project erbij dus. Heb je ook een idee wanneer je deze klaar hebt?
  #69  
Old 08-02-2013, 19:24
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Nee hij staat niet te koop. Hij heeft hem niet zo heel lang geleden gekocht bij een handelaar. Hij is dr helemaal weg van

Ondertussen heeft ie al heel wat achterstallig onderhoud laten repareren. Kost allemaal genoeg. Veel dingen wat gewoon ouderdom is, maar ook dingen wat niet op tijd vervangen is.
Vind ik sneu, want de wagen koste hem al zoveel. En nu betaald ie ook nog zoveel elke keer aan onkosten.

En ik vind de motor niet snel. Er zit wel gang in, maar om hem echt snel te noemen is ook weer zoiets. Ik ben alleen niet bekend met de vag motoren, dus mischien is er nog iets aan af te stellen.
Ding heeft al wel meer dan 200dkm gedraaid, maar de auto zelf is top.
  #70  
Old 08-02-2013, 21:59
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Vind ik ook. Al ziet zo`n brede 80 er ook erg gaaf uit:




Die ik had geplaatst was volgens iemand van clubgti een prototype DTM auto...


Maar qua uiterlijk zit je dan veel extremer dan zo`n STW. Die is wat ingetogener....maar ik vind het ook mooier. Van mij hoeft dat extreme bodywork niet perse....een goed stuk techniek en een goeie rijder is veel belangrijker

Maar nog een dik project erbij dus. Heb je ook een idee wanneer je deze klaar hebt?



Deze Audi hebben wij in het echt gezien en de man die bij deze auto stond op de stand, heeft voor ons nog even de motorkap en de deuren open gemaakt zodat we even goed konden kijken
Deze man kon ons vertellen dat deze is ontwikkeld voor een nieuwe race-klasse, maar die is er nooit gekomen helaas
Hier zit dan ook een V6 in en geen 4-cilinder zoals in de Competition.














Ik heb momenteel zelf niet veel aan auto's of projecten. Mijn Blauwe Golf is al weer nagenoeg klaar voor dit seizoen en de Seat Leon zal pas over 1,5 jaar klaar zijn. Omdat mijn Golf wel wat verandert is, maar niks nieuws is en hem wil gaan verkopen als dat lukt, wil ik deze Audi gaan klaar maken. Ik houd het simpel en er gaat niet aan gelast worden. Ik maak hem in een korte tijd klaar zodat ik er deze zomer mee kan gaan rijden. Niet alles zal af komen, maar ik wil er stap voor stap wat moois van maken in het BTCC-style, maar wordt geen die-hard racer. Ik wil deze meenemen naar de Meeting in Limburg en zal dan wel zo ver klaar moeten zijn dat hij er weer mooi uit ziet. Ik hoop dat ik de motor op tijd af kan krijgen en zal het anders nog even met de originele moeten doen.
Ik heb 3 kinderen, en kunnen nu ook mee met deze auto wat niet mogelijk is met mijn Golf waardoor ik hem nooit mee pak.

Last edited by DutchBuild : 08-02-2013 at 22:23.
  #71  
Old 08-02-2013, 22:08
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by fearless
Nee hij staat niet te koop. Hij heeft hem niet zo heel lang geleden gekocht bij een handelaar. Hij is dr helemaal weg van

Ondertussen heeft ie al heel wat achterstallig onderhoud laten repareren. Kost allemaal genoeg. Veel dingen wat gewoon ouderdom is, maar ook dingen wat niet op tijd vervangen is.
Vind ik sneu, want de wagen koste hem al zoveel. En nu betaald ie ook nog zoveel elke keer aan onkosten.

En ik vind de motor niet snel. Er zit wel gang in, maar om hem echt snel te noemen is ook weer zoiets. Ik ben alleen niet bekend met de vag motoren, dus mischien is er nog iets aan af te stellen.
Ding heeft al wel meer dan 200dkm gedraaid, maar de auto zelf is top.



Als je een tweede hands auto koopt weet je gewoon dat er onkosten aan komen, want in 90% van de gevallen ruilt iemand zijn auto in omdat er te veel kosten aan komen. De Audi 80 onderdelen zijn, of niet meer leverbaar of behoorlijk aan de prijs en is geen goedkope auto om te onderhouden. Wel is het een duurzame auto als je er normaal mee om gaat en is 200.000+ echt geen enkel probleem. Straks zal hij door de grotere kosten heen zijn en heeft dan een auto die echt wel weer een hele poos mee kan. De koets en wielophanging is goed, heel erg goed zelfs, maar motorisch ben ik nooit een fan geweest van deze motoren met het KE-tronic en gaat er dan ook zo snel mogelijk uit om plaats te maken voor wat anders

De motor is erg taai en verbruikt te veel. Wel haalde ze hier 285pk uit zonder turbo etc
Bij mij gaan de motor en bak er uit om plaats te maken voor wat vlotter en jongere motor, maar ik moet je zeggen dat dit echt een auto naar mijn zin is en in het rijtje van de BMW E30 M3, Mercedes 190E 16V en de Golf Rallye hoort te staan, maar veel te ver is ondergewaardeerd Deze 3 bovenstaande modellen, kan je nagenoeg niet meer vinden zonder roest, maar een Audi Competition is een heel ander verhaal en steekt hier met kop en schouders boven uit als het om de kwaliteit van de koets gaat. Jouw buurjongen heeft een hele goede smaak en moet zuinig zijn op zijn auto, want ze zijn er nog maar weinig en het is echt een dijk van een auto

Last edited by DutchBuild : 09-02-2013 at 01:05.
  #72  
Old 08-02-2013, 23:12
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Zier er naar uit dat ik de gene die op Marktplaats staat in Collum er ook bij heb gekocht voor de onderdelen

Topic gaat gewoon door in het projecten hoofdstuk omdat ik deze compleet laat over spuiten, veel onderdelen ga vervangen en een andere motor in komt enz



goed bezig, want dan zal ik hem eens blijven volgen!
ben benieuwd, want ook dit type Audi's vindt ik super!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
  #73  
Old 25-02-2013, 00:27
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik heb een hele grote lijst met nieuwe delen besteld bij de Dealer en kreeg daar een leuk verhaal te horen, want zij kende deze auto al en heeft deze voor lange tijd in onderhoud gehad voor iemand uit Lunteren, waar ik dus ook woon
Als ik een jaartje eerder was geweest had ik deze niet helemaal in Friesland op hoeven halen.
Al veel onderdelen zijn al niet meer leverbaar, maar gelukkig de belangrijkste voor mij nog wel zoals de bumpers, voor-schermen, sierlijsten onder aan, deurrubbers enz.
Ik zal 1 dezer dagen een project-topic openen, maar ik doe rustig aan met dit project omdat ik nu ook haast moet maken met mijn daily omdat mijn vrouw haar auto vd zaak moet gaan inleveren

Ik ben echt super gelukkig met deze keuze, maar de motor-ombouw is nog een erg lastig klusje en ga ik eerst pas maken in een oude koets waarvan ik alleen de neus gebruik voor het pas maken van de motor zodat ik hem later alleen hoef over te bouwen. Ik ga voor een admosferische 2.5 5-cilinder motor uit 2012 en is eigenlijk niet bedoeld om over de lengte in te bouwen.
  #74  
Old 28-02-2013, 21:58
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Weer een extreem project dus
  #75  
Old 01-03-2013, 15:57
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Ik ben heel erg benieuwd naar het bouwtopic
__________________
Bmw e61 530d touring



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum