Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 15-07-2013, 22:03
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Inderdaad zonde, maar ook wel te begrijpen. Bij mij is het net andersom...ik rij liever dan dat ik bouw, maar kom niet aan het bouwen toe

Wat staat er trouwens voor iets moois aan de rand van het grasveld op de 2e foto???
Reply With Quote
  #82  
Old 15-07-2013, 22:27
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

René ziet eruit als een Seat Leon supercopa
Reply With Quote
  #83  
Old 15-07-2013, 22:31
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

Das jammer, maarja als je project af is is de lol er vaak ook af. Bij mij dan tenminste...
Reply With Quote
  #84  
Old 29-07-2013, 00:49
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik had deze auto nog maar net op tijd af gekregen voor het VolksDub.

Na hier geweest te zijn is het voor mij wel duidelijk dat de meetings niks voor mij is.
Ik ga de 17e nog met deze auto naar DumpD in Ede en dan gaat deze Golf waarschijnlijk weg in onderdelen.
Ik zal zelf voorlopig niet meer op meetings aanwezig zijn omdat ik echt helemaal klaar ben met het show-bling-bling-air-ride gehalte en ga liever naar evenementen als de Time Attack waar veel meer techniek te zien is en de auto's worden gebouwd om beter te presteren.

Even zoals de auto er bij stond gisteren:











Reply With Quote
  #85  
Old 29-07-2013, 06:44
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Je reed vlak voor ons de weg op

1 woord

Monster!
Reply With Quote
  #86  
Old 29-07-2013, 07:24
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

heb er toch wel even bij staan genieten hoor
blij dat ik hem op Dumpd nog een keer mag bewonderen
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #87  
Old 29-07-2013, 07:59
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Heb hem gisteren ook mogen aanschouwen en was zwaar onder de indruk
Jammer dat zoiets dan weggaat in onderdelen...
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #88  
Old 29-07-2013, 08:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Je reed vlak voor ons de weg op

1 woord

Monster!


Dan was je waarschijnlijk getuige van het feit dat ik hier mijn koppeling er weer uit reed

Ik heb verder op even moeten wachten tot alles weer wat afgekoeld was, waarna ik toch nog naar huis heb kunnen rijden al zij het met een slippende koppeling. Deze cinterplaat heeft het nu precies 120KM volgehouden
Het probleem is dat deze auto veel te veel koppel heeft en er simpelweg geen koppeling is die dit kan houden.
Na Dumpd gaat de bak er weer achter vandaan en moet ik even flink nadenken of ik dit weer ga vervangen of dat ik de auto in onderdelen weg doe. Waarschijnlijk gaat er weer een nieuwe koppeling in, andere bak en zet ik het vermogen wat terug naar een veilige en onderhoudsvriendelijk niveau om dan de auto te kunnen verkopen zonder dat de volgende eigenaar er problemen mee krijgt.

Ik zat voorheen op 680 NM en heb er nu al een kleinere turbo opgezet, maar ik weet niet hoeveel vermogen en NM hij nu heeft. Probleem is dat deze turbo nog eerder opspoelt en in combinatie met een erg lange eerste versnelling (loopt 75 in 1e versn.) echt funest is. Een nieuwe koppeling met een andere bak en opnieuw afstellen zou dan de oplossing moeten zijn.
Reply With Quote
  #89  
Old 29-07-2013, 21:54
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Ik snap wat je zegt, maar jouw auto is toch wel een van de toppers die er stond... Perfecte afwerking, extreme performance en qua looks kan hij mee met de show auto's..
Kan zelf alle richtingen wel waarderen. Success met je projecten!
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #90  
Old 29-07-2013, 22:05
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ik heb je later nog langs zien komen toen wij bij de Shell op de A73 even en koffie pauze hielden, vroeg me al af waarom je er zo lang over had gedaan
Reply With Quote
  #91  
Old 29-07-2013, 22:10
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
...Ik zal zelf voorlopig niet meer op meetings aanwezig zijn omdat ik echt helemaal klaar ben met het show-bling-bling-air-ride gehalte en ga liever naar evenementen als de Time Attack waar veel meer techniek te zien is en de auto's worden gebouwd om beter te presteren...


Dit vind ik zelf ook veel mooier, ik kijk liever onder de motorkap en onder de auto dan naar de buitenkant
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #92  
Old 29-07-2013, 23:43
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Leuk om te horen dat er toch mensen zijn die het performance kunnen waarderen en begrijpen dat zo'n auto anders gebouwd is dan die voor de show.
Bij mij gaat het functioneren voor de looks en is het weg laten van belangrijke delen geen optie. Wel vind ik het belangrijk dat alles netjes zit wat erg lastig is met zo'n motor waar heel veel omheen zit.

Het ziet er naar uit dat deze auto verkocht is en het is nu aan mij of ik op het gedane bod ingaat.
Dit zal betekenen dat er andere wielen onder komen omdat ik de BBS rennsportvelgen dan zelf houd en er een 02M-bak in komt met een nieuwe/grotere en sterkere koppeling. Deze man zal er af en toe mee naar een meeting gaan en het circuit niet mijden wat ik wel deed.

Wat ik nu zelf wil of ga doen is nog niet duidelijk om verschillende redenen. In principe heb ik al veel delen voor de Leon Supercopa, maar ook bij mij lopen de verdiensten terug en ik heb geen zin om weer jaren krom te moeten liggen voor een auto terwijl ik nog veel moet gaan verbouwen enz.
Ook heb ik nog een Ibiza Cupra waar ik veel plezier mee heb en ik misschien wat circuit-ervaring mee op wil gaan doen, maar om eerlijk te zijn ben ik het liefst 6 dagen in mijn werkplaats en de zondag bij mijn 3 kinderen
Reply With Quote
  #93  
Old 30-07-2013, 07:01
g-loudertje's Avatar
g-loudertje g-loudertje is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,172
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Leuk om te horen dat er toch mensen zijn die het performance kunnen waarderen en begrijpen dat zo'n auto anders gebouwd is dan die voor de show.
Bij mij gaat het functioneren voor de looks en is het weg laten van belangrijke delen geen optie. Wel vind ik het belangrijk dat alles netjes zit wat erg lastig is met zo'n motor waar heel veel omheen zit.

Het ziet er naar uit dat deze auto verkocht is en het is nu aan mij of ik op het gedane bod ingaat.
Dit zal betekenen dat er andere wielen onder komen omdat ik de BBS rennsportvelgen dan zelf houd en er een 02M-bak in komt met een nieuwe/grotere en sterkere koppeling. Deze man zal er af en toe mee naar een meeting gaan en het circuit niet mijden wat ik wel deed.

Wat ik nu zelf wil of ga doen is nog niet duidelijk om verschillende redenen. In principe heb ik al veel delen voor de Leon Supercopa, maar ook bij mij lopen de verdiensten terug en ik heb geen zin om weer jaren krom te moeten liggen voor een auto terwijl ik nog veel moet gaan verbouwen enz.
Ook heb ik nog een Ibiza Cupra waar ik veel plezier mee heb en ik misschien wat circuit-ervaring mee op wil gaan doen, maar om eerlijk te zijn ben ik het liefst 6 dagen in mijn werkplaats en de zondag bij mijn 3 kinderen


Goed om te horen dat de golf intact blijft! Monster van een auto. Mocht em
2 jaar geleden op MIVW bewonderen.

Gelukkig dat er mensen zijn die jouw vakwerk en inzet kunnen waarderen en weten wat dat waard is.
Heel veel succes met je verdere projecten! Zijn erg leuk om te lezen
__________________
Daily: Bmw f30 320d
Fun: Porsche Boxster S
Reply With Quote
  #94  
Old 30-07-2013, 11:20
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Deze auto is nu definitief verkocht en blijft in Nederland

Hij zal wel weer vaker in het wild te zijn volgend jaar, maar dan wel met andere wielen.

Het ziet er naar uit dat ik voor mijzelf alleen nog verder ga mijn Seat Leon Supercopa. Ik wil hier straks wat mee het circuit op, maar ook mee naar de meeting samen met een paar vrienden waarvan hun projecten ook hier op het forum staan en hopelijk volgend jaar ook klaar zullen zijn.
Reply With Quote
  #95  
Old 30-07-2013, 12:00
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

goed om te horen dat deze wagen niet uit elkaar is gegaan,
ga je supercopa maar weer in de gaten houden voor mooie update's dan!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum