Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-08-2011, 15:05
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default alternator riem ombouw

De wagen is golf 2 gti 8v motorcode pf bj 88

Ik wil mijn gewone alternator riem ombouwen naar een multi v-riem. Ben eens een link tegen gekomen met een ombouw kit " poelie krukas, poelie waterpomp en poelie voor op de alternator "op vortex maar vindt deze niet onmiddellijk terug.
Weet er iemand waar ik dit kan bestellen in europa?
Of is het eventueel ook mogelijk om dit van een g60 te monteren is dit plug and play dan mits de juiste onderdelen allemaal
en wat zou ik hier allemaal voor nodig hebben want de g60 gebruikt nog een spanner meen ik.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-08-2011, 17:52
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Heb hetzelfde idee alleen dan voor mijn GU 1800 omdat mijn dynamo minder wordt.
Heb nu momenteel alles van een golf 3 1800 liggen, een 1800 heeft ook geen automatische spanner maar een veer onder de dynamo welke hem opspant als de bouten los zijn..
Denk hiebij aan de volgende delen.
-dynamo
-dynamosteun incl bouten van de waterpomp (hier zitten draadeinden aan voor de steun).
-waterpomp poelie
-krukaspoelie
-multiriem

Volgens mij is dit zo pas te maken, moet alleen even een stekertje aan de D+ draad zetten. Ga het binnenkort pas maken.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-08-2011, 23:06
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Heb hetzelfde idee alleen dan voor mijn GU 1800 omdat mijn dynamo minder wordt.
Heb nu momenteel alles van een golf 3 1800 liggen, een 1800 heeft ook geen automatische spanner maar een veer onder de dynamo welke hem opspant als de bouten los zijn..
Denk hiebij aan de volgende delen.
-dynamo
-dynamosteun incl bouten van de waterpomp (hier zitten draadeinden aan voor de steun).
-waterpomp poelie
-krukaspoelie
-multiriem

Volgens mij is dit zo pas te maken, moet alleen even een stekertje aan de D+ draad zetten. Ga het binnenkort pas maken.


neem ook eventjes wat foto's ervan als je er aan begint, moet je effectief de volledige dynamo wisselen of kan je gewoon de poelie van de dynamo wisselen?
Reply With Quote
  #4  
Old 19-08-2011, 11:30
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Helios
neem ook eventjes wat foto's ervan als je er aan begint, moet je effectief de volledige dynamo wisselen of kan je gewoon de poelie van de dynamo wisselen?

Gewoon alles van een golf 3 incl dynamo.
Dynamo is ook een wat nieuwer type, ziet er ook totaal anders uit. (dus niet meer zo'n ventilator aan de buitenzijde).
Reply With Quote
  #5  
Old 20-08-2011, 13:10
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Ben vandaag even aan het hobbyen geweest en hij zit erop, was een klein beetje extra werk omdat er een bevestigingspunt niet in het blok zat.

Hiebij mijn how-to:



Heb eerst de oude dynamo verwijdert en daarna draadeinden gewisselt en steun gemonteerd








Dynamo erop en vervolgens poelies en riem gemonteerd.
Van de krukaspoelie heb ik alleen het multiriemgedeelte gebruikt.






Vervolgens heb ik voor het onbrekende montagepunt van de steun een beugelje gemaakt van de oude dynamosteun.
Deze heb ik wat bijgeslepen en op de juiste plek een gat geboord om er vervolgens een moer achter op te lassen.
Heb er wel een revet achter moeten leggen om hem op de juiste afstand te krijgen.






Een nieuwe stekker eraan gesoldeerd




En hij zit helemaal naar behoren en werkt perfect



Last edited by Spierings : 20-08-2011 at 13:14.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum