Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-09-2021, 10:47
guyM guyM is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2021
Posts: 2
Default Volkswagen TOURAN koppeling geluid

Hallo

eind juni vorig jaar hebben wij een TOURAN gekocht 1.5 TSI 110 KW.

Vanaf het begin ervaren we een storend ratelend geluid telkens wanneer de koppeling wordt ingedrukt. Echter enkel bij eerste en tweed versnelling bij lagere snelheid. Het lijkt alsof er iets los zit of mee blijft doordraaien.
Ik ben er al een eerste keer mee naar de garage geweest en na twee dagen kwam de melding dat er niets kon aan gedaan worden. Dat al deze motoren dat hebben.
Ik ben daarna naar andere dealer geweest om het geluid te laten horen... en ze stelden vast dat het storend was en duidelijk hoorbaar. Ze zouden het oplossen voor me. Na twee dagen mocht ik hem ophalen en ze vertelden me dat het een gekend probleem was blijkbaar maar dat vervangen dit niet kon verhelpen omdat het in het onderdeel zelf zat. Ze hebben me een technisch document gegeven waar het probleem door fabrikant beschreven wordt maar dat herstelling op kosten van dealer zou komen. De dealer moest mij ervan overtuigen dat het geluid een "comfortprobleem" was.

Naderhand klantendienst meermaals gecontacteerd.. maar die zeggen dat dealer het probleem bekeken heeft en dat ze verder op afstand geen diagnose kunnen doen. De dealer wordt eigenlijk door fabrikant weer afgescheept... dus we draaien in een cirkel.

Iemand van VW pechverhelping heeft me verteld dat het probleem al gekend was bij VW GOLF auto's blijkbaar....
Welke stappen kan ik ondernemen... want van buitenaf lijkt het lawaai alsof je met een auto rijdt die stukken heeft.

De dealer had me moeten informeren als het een gekend probleem is... ik voel me bedrogen...

Guy
Reply With Quote
  #2  
Old 03-09-2021, 11:38
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Welkom op ons prachtige forum!

Gaat het hier om een DSG of een handbak, ik vermoed een DSG.
Ik werk zelf bij een VW dealer.

Deze klacht is inderdaad bekend. Los van het storende geluid heeft het geen invloed ergens op het rijden. Dit hebben 2 dealers nu voor je bekeken en komen op hetzelfde uit. Ze kunnen alles vervangen tot ze een ons wegen maar de klacht zal blijven bestaan.

Lang verhaal kort, hier is technisch geen oplossing voor. Jij ervaart het blijkbaar als een groot probleem, dan zou ik mijn wenden tot de verkopende partij, of hieruit een bevredigende oplossing komt betwijfel ik
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #3  
Old 03-09-2021, 20:10
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Quote:
Originally Posted by guyM
De dealer had me moeten informeren als het een gekend probleem is... ik voel me bedrogen...

Guy


Ik weet niet beter dan dat de verkoop en de werkplaats eigenlijk altijd langs elkaar heen werken en de verkoop niet meekrijgt wat er in de werkplaats vaak voorkomt. Er zijn nog VW/Audi verkopers die met hun oren staan te klapperen als je ze vraagt naar het olieverbruik bij TFSI/TSI motoren.

Ondanks dat ze hetzelfde pand delen, zijn het twee verschillende afdelingen.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #4  
Old 19-09-2021, 07:08
guyM guyM is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2021
Posts: 2
Default

Dankjewel voor je reactie.

Het gaat om een handgeschakelde bak.



Een rammelend geluid aan de koppeling mag toch door een koper als storend ervaren worden. Het is zelfs van buitenaf te horen.

Als de klacht bekend is dan is het toch normaal dat er een oplossing voor moet gegeven worden...ipv van dat men eigenlijk zegt " we weten dat het lawaai maakt... maar we hebben een constructie fout gemaakt die we niet kunnen oplossen... dus leer er maar mee leven ... want we hebben geen betere vervangingsonderdelen".

Ergens klopt dit toch niet...

..
Het is alsof u een nieuwe fiets koopt en telkens bij het schakelen of remmen geeft het een vervelend geluid.... en dat de verkoper u zou zeggen dat het een comfortprobleem is want de fiets rijdt even goed....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum