Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-11-2011, 19:10
sander-ja's Avatar
sander-ja sander-ja is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 228
Default Polo 2f viel uit en start sindsdien niet meer

Hallo,

Ik reed vandaag met mijn Polo 2f op een 70km weg. Plotseling viel de motor uit. De auto wil nu niet meer starten, maar pakt zo heel af en toe wel even aan (één tik, daarna niet meer).

Ik heb de bougies uit het blok gedraaid, deze vonken. Tevens hoor ik de brandstofpomp aanslaan als ik de auto op contact zet, of probeer te starten. Ik heb nog niet gekeken of er brandstof uit de leiding richting het injectiehuis loopt.

Ik weet dat het weinig info is, maar misschien is er iemand met een tip. Zou het trouwens ook kunnen dat er 'rommel' in het brandstof systeem ik gekomen? Ik had de tank aardig ver leeg gereden...

Alvast bedankt
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut.
'98 Golf mk4 1.6sr
Reply With Quote
  #2  
Old 10-11-2011, 10:11
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

conactblokje achter contactslot, probeer een s wat het en weer met de sleutel en kijk of die dan wel start, wd 40 erin voor de time-being wil ook wel ff helpen
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #3  
Old 10-11-2011, 19:20
sander-ja's Avatar
sander-ja sander-ja is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 228
Default

Thnx voor de reactie.

Maar het lijkt me niet het contactslot, als ik probeer te starten gaat de startmotor namelijk wel rond, ook word er dan brandstof ingespoten.

Gelukkig morgen een dag vrij, eens even kijken of er bij daglicht meer te zien is.
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut.
'98 Golf mk4 1.6sr
Reply With Quote
  #4  
Old 10-11-2011, 21:05
Ronal_Driver's Avatar
Ronal_Driver Ronal_Driver is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 832
Default

Kan wezen dat er vuil in zit maar dat zou je snel genoeg moeten kunnen zien aan je brandstof filter, vonken de bougies wel hevig genoeg misschien is afstand tussen de elektrode en het lipje te groot. kan hij wel vonken maar misschien net niet genoeg om op te lopen
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
Reply With Quote
  #5  
Old 11-11-2011, 11:18
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

sloeg de toerenteller vlak voordattie afsloeg?

rommel in brandstofsysteem: benzinefilter onder de auto vervangen, dan weet je zeker of er nog voldoende doorheen kwam.

Mocht die toerenteller als een dolle heen en weer slaan en vandaag wilt de auto wel normaal starten, heb ik nog wel een ontsteking voor je liggen. Grote kans dat die dan kapot is (verkeerde impulsen door kapotte hallgever) hoeft niet persee dattie dan niet vonkt namelijk.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!

Last edited by The_Maxx : 11-11-2011 at 11:21.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-11-2011, 13:57
sander-ja's Avatar
sander-ja sander-ja is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 228
Default

Bedankt voor de reacties!

De bougies vonken niet echt hevig, maar ik zal ze voor de zekerheid even vervangen en de elektrodes met een voelermaat even op de juiste afstand zetten.
Ook vonkten de bougies een beetje geelachtig (niet lekker vel blauw). Zou de ontsteking hier ook iets mee te maken kunnen hebben?

De toerenteller sloeg iig niet. Ik heb bij een vorige auto al eens een slaande toerenteller gehad maar deze had geen last van (ook niet voordat de problemen kwamen).

Edit: nog even over het contactblokje. Volgens de vorige eigenaar was het contactslot al kapot. HIj heeft toen een startknop geplaatst. Zou het kunnen dat het contactblokje nu nog verder kapot is waardoor er bij het starten nog iets niet werkt? Ik noem maar wat hoor
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut.
'98 Golf mk4 1.6sr

Last edited by sander-ja : 11-11-2011 at 14:01.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-11-2011, 14:02
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

ik gok ook op de hall-sensor...komt wel vaker voor..zo ineens.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-11-2011, 14:09
sander-ja's Avatar
sander-ja sander-ja is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 228
Default

Hmm oke. Is die sensor door te meten?

Ik was nog vergeten te melden dat de polo de afgelopen weken problemen had met de koude start. De auto wilde dan wel aanslaan maar niet in toeren klimmen. Even rustig laten lopen en voorzichtig een beetje met het gas spelen bood dan uitkomst. Gaf je teveel gas dan viel de auto uit om vervolgens erg moeilijk te starten. Je rook dan een duidelijke benzinegeur.
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut.
'98 Golf mk4 1.6sr
Reply With Quote
  #9  
Old 13-11-2011, 19:45
da_vwfreak da_vwfreak is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 526
Default

Dat slecht starten kan komen door de blauwe temp sensor. Dat uitvallen denk ik ook een hall gever. ff een andere onsteking proberen van de sloop of zo
Reply With Quote
  #10  
Old 13-11-2011, 19:49
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by sander-ja
Hmm oke. Is die sensor door te meten?

Ik was nog vergeten te melden dat de polo de afgelopen weken problemen had met de koude start. De auto wilde dan wel aanslaan maar niet in toeren klimmen. Even rustig laten lopen en voorzichtig een beetje met het gas spelen bood dan uitkomst. Gaf je teveel gas dan viel de auto uit om vervolgens erg moeilijk te starten. Je rook dan een duidelijke benzinegeur.


Hallgever is door te meten, heb hier op autodata2006 een manier van werken ervoor, maar die mag je niet zomaar op een forum kwakken (copyright he)

Andere ontsteking proberen is meestal makkelijker en sneller gebeurt. Als je wilt heb ik er wel een voor je liggen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #11  
Old 13-11-2011, 22:04
Joey_G40's Avatar
Joey_G40 Joey_G40 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 671
Send a message via AIM to Joey_G40
Default

Ik heb het ook gehad bleek ook de hallgever te zijn
__________________
VAGH

polo 1.3 g40 (93)
Reply With Quote
  #12  
Old 21-11-2011, 21:42
sander-ja's Avatar
sander-ja sander-ja is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 228
Default

Krijg binnenkort een andere ontsteking opgestuurd van Rutger. Eens even zien of dat uitkomst biedt.
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut.
'98 Golf mk4 1.6sr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum