Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 18-05-2014, 11:12
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Dik!

Maatje van me had 3 maand terug nog een complete RS motor te koop uit een RS3 met schade en met 31.000 op de klok.
Die is voor weinig geld naar een Italiaan gegaan, ik wist niet dat je toen op zoek was want dan had ik je in contact met hem gebracht

Ben benieuwd naar meer fotos
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
  #22  
Old 18-05-2014, 11:54
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by Deckedm
Dik!

Maatje van me had 3 maand terug nog een complete RS motor te koop uit een RS3 met schade en met 31.000 op de klok.
Die is voor weinig geld naar een Italiaan gegaan, ik wist niet dat je toen op zoek was want dan had ik je in contact met hem gebracht

Ben benieuwd naar meer fotos


"Voor weinig" "rs3 blok" "wist niet dat je opzoek was"

Beetje gek verhaal, iedereen is toch voor weinig opzoek naar een rs3 blok???
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #23  
Old 18-05-2014, 12:36
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

http://m.ebay.de/itm/321300230186?nav=SEARCH voor de liefhebbers met een paar cent over.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #24  
Old 18-05-2014, 12:58
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Post

4200 voor de motor met bak en kabelboom is in mijn ogen weinig geld , dus snap je reactie niet echt
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
  #25  
Old 18-05-2014, 12:59
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Dan moet je wel je oude motor inruilen!
Reply With Quote
  #26  
Old 18-05-2014, 13:00
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Dat is veeeel te weinig....die gast heeft dan zitten slapen want hij had met gemak het dubbele kunnen beuren!
Reply With Quote
  #27  
Old 18-05-2014, 13:53
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Die ligt daar niet wakker van, de verkoopt 2 x m5 v10tjes per week en m3 v8jes als warme broodjes.
Is ook niet het forum/mp type
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
  #28  
Old 18-05-2014, 14:23
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Als hij die ook voor 1/3 van de prijs verkoopt dan pb me maar ff, heb daar wel interesse in.
Reply With Quote
  #29  
Old 18-05-2014, 16:16
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
http://m.ebay.de/itm/321300230186?nav=SEARCH voor de liefhebbers met een paar cent over.


Inruil oude motor en ook nog eens zonder aanbouwdelen

Of te wel 7000 + 1500 voor als je geen motor hebt om in te ruilen.
Dat is maarliefst 8500 Euro zonder verzendkosten voor een motor waarvan je zijn geschiedenis niet kent, 21K gelopen en zonder aanbouwdelen.

Dat is veel geld

Last edited by DutchBuild : 18-05-2014 at 22:51.
Reply With Quote
  #30  
Old 18-05-2014, 16:59
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Deckedm
Die ligt daar niet wakker van, de verkoopt 2 x m5 v10tjes per week en m3 v8jes als warme broodjes.
Is ook niet het forum/mp type



Een goede handelaar kent zijn prijs. Beetje vreemd dan, tenzij hij er niet aan hoeft te verdienen en het alleen voor de lol doet of zo
Reply With Quote
  #31  
Old 18-05-2014, 17:11
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik heb het idee dat de meest niet helemaal weten hoe bijzonder zo'n motor is.

Roka: Ik weet dan wel waar jouw motor vandaan komt. Beter zal je ze niet vinden en de prijs is ook netjes.
Veel aanbouwdelen zijn wel los te vinden behalve de Draadboom en de computer, want die heb ik nog nooit los kunnen vinden.
Zoals ik eerder ook al aan gaf, zijn er geen testmoteren omdat deze terug naar de fabriek moesten om daar te worden vernietigd.

Er zijn maar weinig van deze auto's verkocht en als je dan percentage-gewijs gaat kijken wat er kort word gereden, kan je wel nagaan hoeveel motoren er op de markt worden aangeboden als 2e hands.

Daar naast zijn het ook nog eens motoren die veel mensen zouden willen hebben waardoor er veel vraag is en maar heel weinig aanbod.

Nieuw kopen is simpelweg geen optie omdat het gewoon niet normaal is hoe duur alle losse delen zijn om dit alles exclusief te houden.

Even wat prijsjes zoals ze bij de dealer kosten:

krat-motor zonder aanbouwdelen: 14695 Euro
Dynamo: 899 Euro
Inlaatspruitstuk: 666 + 840 = 1506 Euro
Losse Turbo: 2439 Euro
Carbon kapje voor op de inlaat: 727 Euro
Carbon kapje voor op de distributieriem: 1243 Euro

Dit is niet omdat het niet voor minder zou kunnen, maar het is een exclusieve motor waarvoor Audi er ook alles aan heeft gedaan om dit ook zo te houden.

Ik weet zeker dat dit momenteel toch wel de meest gewilde en exclusieve VW/Audi motor is en dat zal deze R20 erg bijzonder maken.
En begin alsjeblieft niet over bijvoorbeeld de v10 bi-turbo etc, want die is idd exclusief, maar er is geen vraag naar omdat niemand er wat aan heeft, en dat maakt het verschil tov deze motor

Last edited by DutchBuild : 18-05-2014 at 22:56.
Reply With Quote
  #32  
Old 18-05-2014, 18:19
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

:-)
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.

Last edited by Pewi Vwteam : 18-05-2014 at 18:43.
Reply With Quote
  #33  
Old 18-05-2014, 19:52
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,570
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Heel verhaal.


Hoe zit het dan als je de Amerikaanse 2.5 (Rabbit, Jetta, Beetle en Passat) motor pakt als basis en daar de delen op knutselt?

Of is dat een compleet andere motor?
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #34  
Old 18-05-2014, 20:14
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Complete pakketje heeft gekost, 6400 euro inclusief versnellingsbak, ik dacht dat die er voor die 4k bij zat, motor kwam uit een engelse RS3, die de kont om een lantaarnpaal heeft gevouwen.
Italiaan had zijn motor naar het gootje gereden, dus die was geloof ik wel blij

@ dutchbuild, ik zeg niet dat een V10 exclusief is of wat dan ook, dat maak jij er van, ik zeg gewoon dat hij die motoren had tegen prijzen waar je normaal een S50B30/B32 voor koopt.

Ik moest vorig jaar voor een S65B40 ( M3 V8) inclusief bak 3900 euro geven,om je maar een idee te geven.

Denk dat een CEPA wel gewild is omdat dat eindelijk weer s een audimotor die zijn opgegeven vermogen wel haalt ipv de V8 in de RS4 B7 etc
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever

Last edited by Deckedm : 18-05-2014 at 20:17.
Reply With Quote
  #35  
Old 18-05-2014, 20:49
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
Hoe zit het dan als je de Amerikaanse 2.5 (Rabbit, Jetta, Beetle en Passat) motor pakt als basis en daar de delen op knutselt?

Of is dat een compleet andere motor?


Eigenlijk is het een compleet andere motor, maar toch ook weer niet

Het verschil in het onderblok zit hem in de aansluitingen voor de olie en waterkoeling tbv de turbo. De krukas drijfstangen en zuigers zijn ook anders.
De cilinderkop is ook compleet anders omdat de TTRS er gaten in heeft zitten voor het FSI. De gaten voor de in- en uitlaatspruitstuk zijn anders en de TTRS heeft er de mechanische brandstofpomp op zitten.
De ttrs heeft ook andere kleppen, nokkenassen en de uitlaatkleppen zijn ook groter en natrium gevuld. De distributieketting is ook dikker bij de ttrs, maar ik heb hier een paar nieuwe Amerikaanse 5-cilinders van 2012 staan en deze lijken nu ook de dikkere ketting te hebben.

Alles is anders, maar de delen zoals de krukas etc is gewoon uit te wisselen.
De kleppen zijn gelijk aan die van de 2.0TFSI Audi S3 motor en kunnen natuurlijk gewoon in de Amerikaanse 2.5-kop gemaakt worden.
Ik heb zelf lang getwijfeld of ik de Amerikaanse of de TTRS zou gaan gebruiken omdat de amerikaanse veel makkelijk op te bouwen is naar bijvoorbeeld 700pk tov de TTRS die veel moeilijker te tunen is wat voornamelijk komt door het FSI-systeem.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de TTRS omdat ik het een hele bijzonder motor vind om deze te mogen hebben. Ik moet nu alleen tevreden zijn met 500pk en 640NM en met de wetenschap dat de volgende stap een fortuin gaat kosten

Last edited by DutchBuild : 18-05-2014 at 22:59.
Reply With Quote
  #36  
Old 18-05-2014, 20:58
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Deckedm
Complete pakketje heeft gekost, 6400 euro inclusief versnellingsbak, ik dacht dat die er voor die 4k bij zat, motor kwam uit een engelse RS3, die de kont om een lantaarnpaal heeft gevouwen.
Italiaan had zijn motor naar het gootje gereden, dus die was geloof ik wel blij

@ dutchbuild, ik zeg niet dat een V10 exclusief is of wat dan ook, dat maak jij er van, ik zeg gewoon dat hij die motoren had tegen prijzen waar je normaal een S50B30/B32 voor koopt.

Ik moest vorig jaar voor een S65B40 ( M3 V8) inclusief bak 3900 euro geven,om je maar een idee te geven.

Denk dat een CEPA wel gewild is omdat dat eindelijk weer s een audimotor die zijn opgegeven vermogen wel haalt ipv de V8 in de RS4 B7 etc



Ik snap je prima, maar dit Topic is van Roka en gaat over zijn auto. Ik heb alleen gereageerd om het feit dat Roka hier heel veel moeite voor heeft moeten doen en nu echt wat bijzonders heeft waarvan ik het idee had dat dit erg onderschat werd.

Het geld verhaal doet er verder niet toe en het ging mij er alleen om dat dit echt wel exclusief spul is.

Ik ben in elk geval benieuwd naar de filmpjes, want het geluid is zo 5-cilinder
Reply With Quote
  #37  
Old 19-05-2014, 09:41
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Klopt, prijzen worden kunstmatig hoog gehouden. Ik heb 60/70% van alle aanbouwdelen nieuw moeten kopen :-(
En alle aanbouwdelen nieuw voor deze motor kosten bij elkaar 13K+ ik had een volledige lijst bij de dealer opgevraagd....
De meeste echt dure dingen heb ik nog via Ebay kunnen kopen en de rest met flinke korting bij de dealer maar dan is het nog slikken wat alles kost.

Wilco weet jij misschien hoe het zit met het carterventilatie systeem, ik heb een afgedopte slang aansluiting op het oliefilterhuis zitten maar ik kan nergens terug vinden waar deze heen gaat en ik kan ook nergens dit onderdeel terug vinden??

En achter op de motor, rechts onder, zit ook nog een loos gat het lijkt op een soort van krukas sensor gat maar ook hier ben ik nog niet zeker van, of moet daar gewoon een plug in?

Ik heb wel een kabelboom via ebay kunnen scoren incl injector kabelboom ik krijg hier vandaag nog mail over, de ecu heb ik gelukkig al dit zijn idd moeilijke onderdelen om te vinden.

Hier nog een foto van de motor zoals ik hem had gekocht, excl inlaatdeel

Reply With Quote
  #38  
Old 19-05-2014, 21:10
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik hoop dat je hier wat mee kan en dat het antwoord over de aansluiting aan de achterzijde is beantwoord.

Rechts-onder zit idd een plug.

Een stukje daarboven op de rand vlak bij de poelie is de olie-toevoer.

Links van det gat zit een gat met aan weerskanten 2 kleine gaten voor boutjes is de olie-afvoer.

Het bovenste gat links naast het getal 205 is de koelvloeistof-toevoer.










Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met de aansluiting bij het oliefilter.
Zou je mij dit even wat duidelijker kunnen uitleggen ?

Last edited by DutchBuild : 19-05-2014 at 21:19.
Reply With Quote
  #39  
Old 19-05-2014, 22:08
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Met zulke uitlaatpoorten zit je aan en behoorlijke gassnelheid lijkt me...als je daar zo veel pk's mee moet draaien...
...loopt de egt dan op een gegeven moment niet te veel op?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #40  
Old 19-05-2014, 23:19
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Met zulke uitlaatpoorten zit je aan en behoorlijke gassnelheid lijkt me...als je daar zo veel pk's mee moet draaien...
...loopt de egt dan op een gegeven moment niet te veel op?



Groter is niet altijd beter

Mijn eigen motor heeft 501 pk met 640Nm uit de originele TTRS motor met een compressie van 10:1 en zonder problemen.

Tegenwoordig zitten de fabrikanten ook al veel dichter bij de veiligheidsgrens als voorheen.

Grote kanalen etc is alleen goed voor meer vermogen bij hogere toerentallen.
Vooral de smallere kanalen zorgen voor een snellere luchtsnelheid waardoor er meer vermogen uit lagere toerentallen kan worden gehaald.
Tegenwoordig werken ze met een hoge compressie en kanalen als deze om de motor een mooi vlak koppel mee te geven omdat dit veel belangrijker is dan een motor met meer vermogen bij hogere toerentallen met het typisch vervelende turbo-karakter met turbo-gat wat erg vervelend rijd, minder snel is en onverkoopbaar is.
Ook het verbruik speelt een grote rol, want ondanks het vele vermogen blijft deze auto nog erg netjes voor wat het verbruik betreft.

500pk is dan ook wel de grens voor een mooi karakter, want bv APR heeft nu een set voor 600+pk en heeft al een behoorlijk turbo-gat. Ook is dit wel de grens voor een setje andere zuigers etc.

Even als voorbeeld wat er mogelijk is met een originele motor met deze kleine kanalen, maar met een andere turbo, injectoren, brandstofpomp, Intercooler, Uitlaat en nog wat dingen er omheen:



Last edited by DutchBuild : 19-05-2014 at 23:22.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum