Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-09-2017, 23:28
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default Waar staat motorcode op golf4 tdi

Heb dus een golf4 tdi motorblok gekocht. Zou dus een ASV zijn alleen de distributiekap is er niet bij en de sticker boven het vliegwiel is ook verdwenen. Motor lag los in een garage dus kan ik ook niet gaan kijken naar het onderhoudsboekje of de sticker in de kofferbak. Nu wil ik wel 100% zeker weten dat het om een ASV gaat omdat ik van plan ben wat vermogen eruit te halen en ik gewoon een zo sterk mogelijke basis wil nemen (onder het standaard spul dan wel te verstaan). Ook ben ik van plan een AHF kop te monteren omdat ik begrepen heb dat de ASV cilinderkoppen voor problemen zorgen. iemand mischien een idee hoe je dan als je een losse cilinderkop koopt weet dat het om de juiste motorcode gaat??? En hoe ik in hemelsnaam kan weten dat ik het juiste onderblok heb? Heb de cilinderkop er al af dus mischien door het nummer op de zuigers ???

Alle hulp is welkom
Reply With Quote
  #2  
Old 04-09-2017, 09:51
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Ik kan jou niet helpen met de motorcode, maar wel met een idee:

kijk in het onderdelencatalogus naar onderdeelnummers.

Zo zul je bijvoorbeeld zien dat de drijfstangen van AGR/AHF/ALH/ASV dezelfde zijn. En erger nog: zij zijn van de vorige TDI motoren overgenomen, aangezien het onderdeelnummer met 028 begint.

Hetzelfde geldt voor de krukas, en waarschijnlijk veel andere delen, waarvan de "sterkte" van belang is.

En als je toch vermogen gaat maken, boeit het niet om wat voor verstuivers of turbo het gaat...

Ga je ook voor een groter pompelement? 11 of 12 mm ? Ga je het electronisch gestuurd laten, of wordt het mTDI ?
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #3  
Old 05-09-2017, 21:48
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Het wordt (opnieuw) een mtdi verstuivers en turbo en zelfs nokkenas boeien me inderdaad niet. Pomp wordt een 11mm pomp van een land rover. Maar wat ik gewoon zeker wil weten is ik ASV-zuigers heb. Die onderelencatalogus waarover je het hebt bedoel je dan etka? Want daar kan ik toch niet in kijken? VW-dealers hier in de buurt zijn niet eens bereid een je een luchtfilter te verkopen zonder dat je uw chassisnummer geeft ... Dus dat is ook geen optie ... Mischien iemand hier van het forum die meer weet?
Reply With Quote
  #4  
Old 05-09-2017, 22:24
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Op chassisnummer en kenteken filteren ze alles eruit wat niet van toepassing is op jouw auto/motor. Er zijn zoveel verschillende soorten en verschillen dat een onderdelen manager het allemaal niet uit het hoofd kan. Of wil je dat hij je naar huis stuurt met een verkeerd luchtfilter? Lijkt mij ook geen vreemd verzoek.

Ik noem een zijstraat: Als je hem in een hoek van een schuur vond, hoe wil je bewijzen dat die motor niet van diefstal afkomstig is als je bij de RDW staat voor een herkeuring?
Reply With Quote
  #5  
Old 06-09-2017, 08:52
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Het wordt (opnieuw) een mtdi verstuivers en turbo en zelfs nokkenas boeien me inderdaad niet. Pomp wordt een 11mm pomp van een land rover. Maar wat ik gewoon zeker wil weten is ik ASV-zuigers heb. Die onderelencatalogus waarover je het hebt bedoel je dan etka? Want daar kan ik toch niet in kijken? VW-dealers hier in de buurt zijn niet eens bereid een je een luchtfilter te verkopen zonder dat je uw chassisnummer geeft ... Dus dat is ook geen optie ... Mischien iemand hier van het forum die meer weet?


catcar.info/en/ is jouw beste vriend

http://catcar.info/audivw/?lang=en&...xMD Y5NA%3D%3D


ASV heeft Alcan zuigers. Andere motoren hebben Mahle.. OF Alcan.

laat ik het zo zeggen: is er een betrouwbare bron die zegt, dat ASV zuigers sterker zijn? Of hebben ze een andere vorm van de verbrandingskamer of zo?

Begrijp mij niet verkeerd, ik wil het idee zeker niet afkraken.. ik heb gewoon sportief interesse.


PS. Nokkenassen zijn ook hetzelfde, op een gegeven moment..
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #6  
Old 06-09-2017, 16:12
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

aan de linker achterkant van de motor, zit een vlak gefreesd stuk van een cm of 8 lang. daar staat de 3 letterige code in.
waar je vooral op moet letten bij de zuigers is de afstand van de bovenste zuigerveer naar de bovenkant zuiger. hier zit verschil in.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-09-2017, 17:56
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by Franklin
aan de linker achterkant van de motor, zit een vlak gefreesd stuk van een cm of 8 lang. daar staat de 3 letterige code in.
waar je vooral op moet letten bij de zuigers is de afstand van de bovenste zuigerveer naar de bovenkant zuiger. hier zit verschil in.


Hoe groter de afstand, hoe meer overbelasting de motor aan kan, toch ?
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #8  
Old 06-09-2017, 20:57
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Klopt wat de afstand van de zuigerveer betreft. Ook is de bowl in de zuiger groter. En er zitten oliekanalen in de zuiger om ze koeler te houden. Nokkenassen heb je wel degelijk verschillen in. Er ligt er eentje klaar van een 1900 td (indirect dus). Catcar kende ik dus niet toptip
@ Franklin: linker achterkant? Je bedoelt dan toch de lange kant, waar je turbo hangt? Sorry maar ik heb mij al scheel gekeken op dat blok en ik vind het gewoon niet
Reply With Quote
  #9  
Old 07-09-2017, 07:52
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Klopt wat de afstand van de zuigerveer betreft. Ook is de bowl in de zuiger groter. En er zitten oliekanalen in de zuiger om ze koeler te houden.


Aha! Cool, interessant om te weten!


Quote:
Originally Posted by golffan
Er ligt er eentje klaar van een 1900 td (indirect dus).


Vertel ons meer?
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
  #10  
Old 07-09-2017, 14:14
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Klopt wat de afstand van de zuigerveer betreft. Ook is de bowl in de zuiger groter. En er zitten oliekanalen in de zuiger om ze koeler te houden. Nokkenassen heb je wel degelijk verschillen in. Er ligt er eentje klaar van een 1900 td (indirect dus). Catcar kende ik dus niet toptip
@ Franklin: linker achterkant? Je bedoelt dan toch de lange kant, waar je turbo hangt? Sorry maar ik heb mij al scheel gekeken op dat blok en ik vind het gewoon niet


je krukas sensor weet je te vinden neem ik aan. daar 20 cm boven
Reply With Quote
  #11  
Old 07-09-2017, 15:18
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

interessant idd.
en die nokkenas van een 1.9td die moet ook aangepast worden voordat hij past?
je zit nl. met de vacuumpomp op het uiteinde van de nokkenas.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #12  
Old 07-09-2017, 15:47
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

ja goed .. in de CitySTROMer heb ik een elektrische vacuumpomp, dus dat is geen onoverkomelijk probleem
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum