Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 22-01-2009, 17:22
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Kinderen, geen ruzie maken, graag weer even ontopic. Je mag je mening geven maar het moet geen debat worden .
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #22  
Old 22-01-2009, 18:44
shooter's Avatar
shooter shooter is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 29
Default

Mijn excusses voor mijn vorige reactie wordt soms alleen een beetje moedeloos van al dat zinloos geouwehoer als er iemand een topis opend die een ander mischien niet helemaal begrijpt of snapt hoe je in hemelsnaam zoiets kunt vragen ach ja zo hebben we allemaal wel een tik denk ik
Reply With Quote
  #23  
Old 22-01-2009, 18:54
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Stelletje hypocriete oude wijven; zolang het maar uit de US of A afkomstig is is het allemaal freakin'knockin'cool...

Het verlossende antwoord dan maar na 2 pagina's geldingsdrang-gejammer? Het mag niet, APK-eisen verbieden scherpe uitstekende delen. (Wel met scherpe ervoor; er is geen bezwaar tegen kwalitatief perfecte onderdelen )
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #24  
Old 22-01-2009, 18:57
shooter's Avatar
shooter shooter is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 29
Default

dank je voor het helder antwoord, deze kan opslot.
Reply With Quote
  #25  
Old 22-01-2009, 19:25
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

maar een motor steekt niet uit...
Reply With Quote
  #26  
Old 22-01-2009, 19:30
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Klopt, maar is wel scherp (jij ook trouwens ).
Maar vergelijk het met rijden zonder voorbumper bij een wat modernere auto; niet direct uitstekend maar wel scherp en opzeker een APK-afkeur.
Het is trouwens ook maar net wat je als ijkpunt neemt om iets als uitstekend te beoordelen maar dat terzijde.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #27  
Old 22-01-2009, 19:42
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

apk-afkeur is het zeker, maar daar vraagt hij niet naar

Imho gaat je scherpe delen-argument ook niet op, een voorscherm heeft meer scherpe delen dan een motorruimte.
En vergelijk het eens met een motorfiets, dat is een en al acherpe rand.

Echter zal een kwaadwillende agent je met een artikel 5 toch wel op de bon kunnen slingeren als hij wil en de rechter zal wel zeggen dat je auto zonder motorkap zijn typegoedkeuring verloren heeft
Reply With Quote
  #28  
Old 22-01-2009, 20:12
Emiel's Avatar
Emiel Emiel is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 907
Default

+1 voor Arnaud & Shooter

-1 voor rene e.a.

Als iemand hier een vraag steld moet daar op een fatsoenlijke manier mee omgegaan worden ook al kennen de meeste lezers hier het antwoord op de vraag al lang. Het moet niet een gelegenheid worden om iemand belachelijk te maken, we zijn niet allemaal experts op het gebied van regelgeving of techniek o.i.d.
__________________
Renault Clio 2014
Dodge W200
Harley Davidson Electra Glide 1987
Reply With Quote
  #29  
Old 22-01-2009, 21:25
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by shooter
Broodfan83........kan me voorstellen dat je me vraag dom vindt, zou ik ook zeggen als ik geen fatsoenlijk antwoord wist, de vraag is waarschijnlijk van een te hoog nivo, als dit boven je pet gaat kun je beter niet reageren of ander z'n topic volzetten met onzin.

Domme vragen zijn er niet we zijn alleen onwetend, dit forum is er ook o.a voor om samen antwoorden te zoeken.


Liever Proppenshooter...

Kom je morgen met de vraag of je achterklep verplicht is?
Gaat me er om dat je een vraag lijkt te stellen puur om een vraag te stellen, en niet motiveert waarom je dit in godsnaam wat uitmaakt...

Vijf minuten zoeken op Google leverder me dit:
"De personenauto mag geen scherpe delen aan de buitenzijde hebben."

En om nou te zeggen dat die vraag van een dusdanig hoog niveau was dat ik hem om wat voor reden dan ook niet zou begrijpen gaat me toch een beetje erg ver.

Quote:
Originally Posted by shooter
Mijn excusses voor mijn vorige reactie wordt soms alleen een beetje moedeloos van al dat zinloos geouwehoer als er iemand een topis opend die een ander mischien niet helemaal begrijpt of snapt hoe je in hemelsnaam zoiets kunt vragen ach ja zo hebben we allemaal wel een tik denk ik


Ik word daar ook zo nu en dan een beetje moedeloos van.

En als we het over dat " hoge niveau" hebben, moet je je spelling-checker maar even upgraden, wat je houdt het niveau duidelijk niet helemaal bij.

Quote:
Originally Posted by Marcski
maar een motor steekt niet uit...


Klopt...
Maar zodra je de kap van de motor af haalt maak je van de binnenkant, het motorruim, dus de buitenkant, en dat is NIET / NICHT / NJET, NOT, DINGDONGDEJ toegestaan.: "De personenauto mag geen scherpe delen aan de buitenzijde hebben."



Quote:
Originally Posted by Emiel
+1 voor Arnaud & Shooter

-1 voor rene e.a.

Als iemand hier een vraag steld moet daar op een fatsoenlijke manier mee omgegaan worden ook al kennen de meeste lezers hier het antwoord op de vraag al lang. Het moet niet een gelegenheid worden om iemand belachelijk te maken, we zijn niet allemaal experts op het gebied van regelgeving of techniek o.i.d.


Mee eens, maaaaaaaarrrrr....

1. Het moet wel een normale vraag zijn.

2. Er moet een reden voor de vraag zijn, en het zou ook fijn zijn als diegenen die de vraag moeten beantwoorden deze reden weten.

3. Google bestaat! Je kunt daar zoeken tot je een ons weegt, en dan nog een paar gram verder, en je zult GEEN actieve feedback krijgen. Hij kiest er echter voor om zijn vraag op een forum te smijten. Prima, maar verwacht dan ook aub commentaar terug. En het kan zijn, jawel, dat dat commentaar je niet altijd bevalt.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #30  
Old 22-01-2009, 22:33
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Ik heb recentelijk nogal wat spitwerk moeten doen in de permanente eisen voor auto's, en er staat wel dat er geen scherpe delen aan de buitenzijde mogen zitten. MAAR de delen onder de motorkap kun je mischien wel zo aanpassen dat deze niet schep zijn, zowiezo, elk deel dat dunner is dan de radius van 3 mm is niet verboden (europesche wet)

Mijn idee, als je het doet, kun je een bekeuring krijgen, maar als je dat aanvecht heb je volgens mij een goede kans dat je in het gelijk wordt gesteld.

zowiezo, hoor je dan de gehele motorruimte netjes te hebben dus geen slangklemmen die de verkeerde kant uitsteken etc etc.

Als je het zeker wilt weten: kijk in het voertuig reglement: http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/d...ertuigreglement

Daar staat ALLES in, incusief diverse verwijzingen naar de Europese wetten die voor bepaalde delen gelden.

elke Europese is te vinden hier: http://eur-lex.europa.eu/RECH_naturel.do

ken je wet zou ik zeggen.


mvg

db
Reply With Quote
  #31  
Old 22-01-2009, 22:52
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Dirtbag, uit de eerste linke die je gaf:

Artikel 3.2.37
1.
Personenauto’s die in gebruik worden genomen na 31 december 1994, moeten voor wat betreft de naar buiten uitstekende delen voldoen aan het bepaalde in richtlijn 74/483/EEG.

2.
Personenauto’s die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 1995, mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.

3.
Onverminderd het bepaalde in het tweede lid moeten uitstekende delen van bedoelde personenauto’s, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.

4.
Het bepaalde in het tweede en derde lid is niet van toepassing op voertuigdelen die zich hoger dan 2,00 m boven het wegdek bevinden.



Artikel 5.2.48
1.
Personenauto’s mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren.
2.
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid moeten uitstekende delen van personenauto’s, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.
3.
Het bepaalde in het eerste lid en tweede lid is niet van toepassing op voertuigdelen die zich hoger dan 2,00 m boven het wegdek bevinden.

Er van uitgaande dat de auto geen 2.00 m tussen de motor en het wegdek heeft zitten, neem ik aan dat de motorkap dus verplicht is.

Maar, Shooter, het kan ook zijn dat deze materie van een dermate hoog niveau is, dat ik er geen jota van snap.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #32  
Old 23-01-2009, 07:44
shooter's Avatar
shooter shooter is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 29
Default

Is idd zo dat uitstekende delen niet mag zo ver zijn we nu, eigenlijk is dit vrij krom, als uitstekende delen niet mag hoe hebben ze dan in hemelsnaam de twinny load een goedkeuring kunnen geven.

Breadfan83, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen over je reactie en daarmee af dus zanderover en verder met gezonde vw discusies

Last edited by shooter : 23-01-2009 at 07:55.
Reply With Quote
  #33  
Old 23-01-2009, 08:19
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
4.
Het bepaalde in het tweede en derde lid is niet van toepassing op voertuigdelen die zich hoger dan 2,00 m boven het wegdek bevinden.


m.a.w. dikke liftkit erop en gaan met dat hok
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #34  
Old 23-01-2009, 08:28
shooter's Avatar
shooter shooter is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 29
Default

hhhmmmm bigfoot golf
Reply With Quote
  #35  
Old 23-01-2009, 12:30
mkIIvr6 mkIIvr6 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2006
Posts: 237
Default

Mee eens, maaaaaaaarrrrr....

1. Het moet wel een normale vraag zijn.

2. Er moet een reden voor de vraag zijn, en het zou ook fijn zijn als diegenen die de vraag moeten beantwoorden deze reden weten.

3. Google bestaat! Je kunt daar zoeken tot je een ons weegt, en dan nog een paar gram verder, en je zult GEEN actieve feedback krijgen. Hij kiest er echter voor om zijn vraag op een forum te smijten. Prima, maar verwacht dan ook aub commentaar terug. En het kan zijn, jawel, dat dat commentaar je niet altijd bevalt. [/QUOTE]


Wie bepaalt nou wat een normale vraag is.....?
Reply With Quote
  #36  
Old 23-01-2009, 13:45
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

@ breadfan:

Daarom geef ik ook de tip om serieus onder je motorkap te kijken naar de scherpe delen. Als bijvoorbeeld alles onder de motorkap een radius groter dan 3 mm heeft, zijn er geen scherpe delen. Ook is er een beetje een ongeschreven wet (contact gehad met mensen van de RDW voor een individuele keuring) dat er geen scherpe delen in de rijrichting mogen zijn. Dus in theorie zou je een spijkerbed op de achterkant mogen bouten (wat dus ook de reden is dat deze wet ongeschreven is)

Maar als je een motorkap thuis laat om te showen neem ik ook aan dat je de motorruimte volledig hebt gepimpt / gecleaned / gepolijst, als je hierbij dan nog steeds scherpe randen in rijrichting hebt kun je die ook nog kwijtraken op enigerlei manier. Over draaiende delen... alleen de ventilatorfan kan draaien, en dat is wederom niet in de rijrichting. Mocht je er wel tussen komen, dan zijn denk ik de scherpe randen van de fan wel je laatste problemen......

Ergens is dit wel een nutteloos topic IMHO aangezien een auto die er onder de kap zo vet mooi eruit ziet dat ik de kap thuis zou willen laten waarschijnlijk ook een trailer bitch is.

mvg

db
Reply With Quote
  #37  
Old 25-01-2009, 23:25
smotz's Avatar
smotz smotz is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 853
Default

Reply With Quote
  #38  
Old 26-01-2009, 13:50
Renegade Renegade is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 779
Default

Die doppen wat de veerpootlagers afdekken mogen dan weer niet
Reply With Quote
  #39  
Old 06-02-2009, 22:41
golfvr6 golfvr6 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 605
Default

Goeie dag zit net dit topic es te lezen,maar der zitten hier geloof ik mensen met te veel vrije tijd.
Na zoveel geouwehoer stelt deze jonge nooit weer een vraag
Reply With Quote
  #40  
Old 07-02-2009, 00:45
shooter's Avatar
shooter shooter is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 29
Default

Laat me niet zomaar van de wijs brengen en idd snap ik ook niet waarom er commentaar geleverd moet worden op een vraag, indien je dan geen zinnige toevoeging hebt omtrent die vraag houdt dan je b#k#s. En vragen blijf ik stellen ookal zijn die voor sommige onbegrijpbaar.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum