![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Haha ![]() Ik zou ook die vervroeging van de ontsteking monteren Peter, da's niet voor niets door een of andere techneut verzonnen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik moet me zelf eens goed gaan in lezen over dit verhaal.
Ik heb van het begin af aan te horen gekregen dat ik de ontsteking moet hebben met de 4 uitsparingen onder de rotor en dat met de module en de 14gr voor ontsteking dat dit voldoende is en dat het te verwaarlozen is om het te veranderen. Het stukje dat hij raar gaat doen zit hem volgens mij in te weinig benzine en het niet synchroon staan. Schroefjes staan allemaal 2,5 slag open that's it.
|
||||
|
||||
![]() Ik sta er zo in: met een vaste voorontsteking eventueel aangevuld met centrifugaalvervroeging heb je voor weinig centjes een setup die waarschijnlijk goed af te stellen is.
Wil je geen 99 maar 100%: dan moet je denken aan een programeerbare ontsteking
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb van het begin af aan veel op gestoken van Gerben.
Die heeft me toen ik van DX naar ABA ging best wel geholpen met wat past en wat niet en daar zat ook dr ontsteking bij. Ik zal je link morgen eens rustig door nemen achter de computer leest wat makkelijker dan de telefoon ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik had even een weekje vrij om deze dame op te halen en die hupplet nu een weekbij ons rond
Fender is 17 weekjes nu en is een schat van een beest. ![]() Maar goed we hebben ook nog een MK1 en vandaag gelijk wat kleinen probleempjes opgelost. Koppeling is nu helemaal goed ik heb nog eens 10mm van de buiten kabel af gehaald en ik heb nu netjes een pedaal spelling ![]() Toen gelijk de vulplug van de bak los gehaald terwijl die op zijn velgen staat. Om uit te sluiten dat er toevallig niet te veel olie in gegaan is. Vloeistof stond nog mooie gelijk met de rand van het gat aan de onderkant. Dus dit kan ook niet het probleem met de lekkage zijn. Teller kabel weer los en op de bus dan toch maar een beetje vloeibare pakking........ En terwijl ik bezig ben de tellerkabel weer vast te zetten ![]() ![]() olie netjes tot het randje ![]() ![]() Dit moest toch ook goed zijn ![]() ![]() Kon gelijk goed zien hoe laag alles daar onder zit ![]() En als we nu toch lekker dom bezig zijn ik had de laatste keer dat ik reed een klonk klonk geluid links voor ........... je geloofd het nooit maar de moer bij de veerschotels zaten hand vast..... ![]() Maar ja wel opgelost nu ![]() En toen de verrotte xenon nog nieuw lampje gekocht kosten ... deed toen nog niks vandaag het lampje in de andere kant gedaan je weet maar nooit ![]() Branden wel leuk geprobeerd. Schakelkastje van de betreffende kant open gemaakt zit helemaal volgespoten met een soort kit. Hier konden we dus ook niks mee toen dacht ik dat misschien de behuizing van het kastje ook massa nodig heeft even een massa van de andere kant weg gepakt op de behuizing gedaan nog niks. Toen de massa kabel van de xenon aansluiting aan de niet werkende kant op deze nieuwe tijdelijk massa en ja hoor branden maar. Of terwijl de massa die ik over had in de verlichtings- boom aan deze zijde is niet lekker mee want hij heeft er wel mee gebrand. Maar goed who cares ook weer opgelost ![]() Of terwijl deze 3 uurtjes ware zeer nuttig ![]() ![]() Het massa stekkertje wat nu niet gebruikt wordt was de boosdoener ![]() ![]() ![]() En er is al veelzijdig contact geweest met Ruud van Tovami hier gaan we begin Juni heen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Netjes peter dat je achter een paar foutjes bent gekomen en dat je verlichting nu wel werkt!
Mooie hond! Is het een mechelse herder? Of een gewone.
|
||||
|
||||
![]() Ze is een kruising tussen een Mechelse en Duitse herder.
Hoop wel dat dit ze nu allemaal waren op de MK1 morgen weers eens kijken wat ze doet na een kilometertje of 75 ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ze is een kruising tussen een Mechelse en Duitse herder.
Hoop wel dat dit ze nu allemaal waren op de MK1 morgen weers eens kijken wat ze doet na een kilometertje of 75 ![]()
|
||||
|
||||
![]() Denk dat Ruud er nog wel een slinger aan geeft
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Zeker we zijn nu even bezig om met elkaar te spreken over de filters/kelken en het vast zette van je ontsteking tijdstip of mechanische vervroeging.
Gif beker vandaag leeg gedronken maar overleefd ik vol trots vanochtend even de xenon aan de buurman laten zien ![]() ![]() Weer van alles proberen massa hier massa daar dan wil wel dan weer niet. Om een verhaal van 3 uur kort te maken kabel breuk ![]() ![]() Vanavond even op me gemak weer solderen kastje is gevuld met zwarte troep hier heb ik wat van weg moeten halen dus dit vul ik dan wel weer met sikaflex of zo ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() En dat voor een nieuwe set? Of was de set al wat ouder?
Welk merk is het trouwens?
|
||||
|
||||
![]() Nee deze is van 2007 en ik heb de moeren bij de kabel wartel toen los gehaald om te spuiten
![]() ![]() Kreeg net ook mail dat er een gaatje in Ruud ze planning is gevallen. Woensdag 20 mei om 9 uur sta ik in Goes ![]()
|
||||
|
||||
![]() Peter, met alle respect, maar heeft die xenon meuk zich nu onderhand niet onwaardig aan jouw golf bewezen? Schroef toch lekker de originele H4's terug, niks mis mee. Hoort ook niet bij zo'n oude wagen, xenon.
|
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een pilot xenon. helaas niet de gele. Maar ow ow wat rijd dat prettig! Ik heb een nieuwere met van die kleine balasten, zijn eventueel ook los verkrijgbaar.
|
||||
|
||||
![]() Idd met alle respect Rik
![]() Ik heb ook pilot en idd de 3000K is net iest beter en bij passende kleur voor de MK1 ipv dat paarse licht.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dinsdag 20 mei of woensdag 21 mei? ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Je lijkt me vrouw wel die zij precies het zelfde
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Peter, het maakt niet uit wie er in eerste instantie gelijk had toch! Als het maar opgelost is!
Xenon is wel erg prettig, maar mijn setje bestond uit een groene en een gele lamp, vond de kwaliteit ook niet zo super. Halogeentje vervang je ook zo, dus die heb ik dan ook weer teruggezet haha xD
|
||||
|
||||
![]() Yeb ontsteking is niet goed bevonden door Ruud
![]() ![]() 7 dagen om dit op te lossen beter 2 dagen dan kan ik ieder geval Vrijdag nog keuren. Hoi Peter, 14 grd vast over de hele curve is veel te laat. Het zou ergens tussen de 24 en 28grd moeten liggen. Vacuüm is alleen leuk als deellastvervroeger, dus hier niet interessant. Stationair op 25grd gaat trouwens wel hoor. Groeten,Ruud Dan maar die van een 1800 met mechaische vervroeging, tandwiel ligt er af wat een kut werk zeg die spanbus zit vast vast ![]() En dan morgen maar op zoek naar een draaier frezer wat dan ook om een pasbus te laten maken om het dikte verschil op te vangen van het verschil van die van een 1.8 en 2.0. Dan het 2.0 tandwiel over zetten en klaar ![]() Ieder geval alle dank aan Joram en Eelco voor het mee denken en kijken ![]() ![]() Dit busje moet ik morgens ergens vandaan halen ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Beter nu erachter komen dan als je op de bank staat en hij word afgesteld.
Komt vast wel goed met die bus!