![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee dat kan niet want die past maar op 1 manier. Zit een verdikking op de splines. |
|
||||
|
||||
![]() Dat scheelt weer een vraagteken hehehe
|
||||
|
||||
![]() Als die echt zo erg slipt als op het filmpje zou ik er niet meer vaak mee rijden nu! Anders heb je geen koppeling meer over.
Vind vreemd dat de kabel niet losser kan.
|
||||
|
||||
![]() Rij er ook niet meer mee en ben gelijk rustig terug naar de garage gereden.
Morgen alles is los halen en eens goed kijken of er niet iets doms verkeerd zit. Verkeerde kabel lijkt ook zo raar en onwaarschijnlijk.
|
||||
|
||||
![]() Wat ik me hier nog kon herinneren bij mijn oude MK1 dat als hij helemaal ingedraaid was de kabel stond hij bijna op om vallen bij de bak.
En moest je hem idd uit draaien om op spanning te komen. De bak op de foto is de zelfde als nu de kabel ook ![]() ![]() Dit is toch ook de juiste aansluiting bij het pedaal ? ![]()
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 25-04-2014 at 18:23. |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een tijdje terug ook een nieuwe drukstang gemonteerd, het puntje moet even een beetje afslijten denk ik. Duurde bij mij denk 50km voordat de kabel weer knap te stellen was.
Probeer eens stationair te laten draaien met de versnellingsbak in zn 1 en laat hem dan met ingedrukte koppeling stationair draaien. Dat zou het inlopen moeten versnellen lijkt me... Toen het bij mij eenmaal ingesleten was moest ik de kabel strakker stellen omdat de achteruit niet meer zonder ratelen was te kiezen; slecht ontkoppelende koppeling.
|
||||
|
||||
![]() Nou ik erover nadenk, dat werkt ook niet.. Je moet heel vaak de koppeling op laten komen en weer intrappen
![]() .. Die moet afremmen en weer opspinnen om echt effect te hebben
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de info Joris ik zou de buitenkabel iets kunnen in korten en de dikke 10mm rubber onder de hevel verwijderen voor 1 van 3mm en dan nogmaals kijken.
|
||||
|
||||
![]() Zou ik eerst het rubber weghalen.
Dan weet je direct of hij vrije slag heeft zonder de koppelingskabel te verbouwen. Vind t nog steeds een raar iets.. Dezelfde bak+drukgroep en koppeling+kabel en werkte voorheenwel goed en nu niet......... |
|
||||
|
||||
![]() Of het goed werkte weet ik niet met de eerste heb ik nooit gereden en daarna heb ik alles in de bak binnen mijn kunnen vernieuwd dus de drukstang had ik toen nog niet.
En het blok op de foto is een DX maar dat moet nie uit maken.
|
||||
|
||||
![]() Ik zie nu opeens dat rubber onder je koppelingshevel. Daar hoort bij dit model bak een dunnere volgensmij. Vanwege dat contragewichtje, met dat dikkere rubber past dat gewichtje niet op de hevel.
Met een dun rubber heb je ook alweer een 5mm zowieso te pakken. |
|
||||
|
||||
![]() Die dikke is van een scirocco, die past bij mij ook niet meer inmiddels, had ik er eerst op zitten...
|
||||
|
||||
![]() Vandaag even het dikke rubber vervangen voor een dunnere onder de hevel op de bak.
Koppeling gaat al een stuk lichter ![]() Auto rijd wel stukken beter kan nu ook niet meer zeggen of het iets door slipt. Dus ik wil nog wel graag een oplossing maken zo dat ik de vrijslag gewoon kan afstellen zo dat ik weet dat het 100% goed is en niet 90%. Auto lekker afgespoeld al de troep en stof van een jaartje binnen weg. Daarna een stukje rijksweg gepakt en on afgesteld is het toch echt een feest voor mij wat een vermogen eventjes rustig 140 gepakt volgende afrit er af. Paar foto's geschoten bij de haven daarna een filmpje gemaakt op de weg terug gewoon netjes in het dorp ![]() Wat nog te doen er zit volgens mij iets nog niet helemaal lekker rechts voor klinkt een beetje als een los zittende remschijf wat natuurlijk niet is ![]() Verlichting aan de voorkant werkend krijgen al dan niet even zonder de xenon. De lekkage uit de km teller kabel op de bak is er ook nog steeds snap hier ook geen klote van. Wordt denk ik een gevalletje vloeibare pakking maar ik zal hier van de week nogmaals naar kijken. Nieuwe ruitenwissers ![]() Remklauwen bij lakken. En dan eind volgende week APK ,dan naar Tovami want boven de 4000 toeren houd hij wel in. Dan nog langs de spuiter voor de laatste puntjes op de I en dan RDW. ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() super netjes! die laatste puntjes gaan zeker weten goed komen
![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() heb je eigenlijk al een keer gehad dat de uitlaat de grond raakt? het lijkt op de foto echt alsof dat die bij elke drempel de grond raakt... of lijkt dat maar zo?
ziet er trouwens wel leuk uit voor een blauwe en achter een gele kentekenplaat ![]()
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
![]() Nee ik heb de laatste keer voor alles 2cm om hoog gedraaid.
En achter een cm dit om van de garage op de grootte weg te komen. Niks raakt de vloer als er iets raakt is het iets voor ![]() Ja achter zit al vast de juiste plaat voor rdw voor komt hij ook nog.
|
||||
|
||||
![]() Rijd goed! En slipt volgens mij niet meer.
Puntjes op de i zetten en lekker genieten met de mk1 komend seizoen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
normaal zou je zeggen, een gele plaat op een oude auto staat niet, maar vind dit helemaal niet zo verkeerd staan ![]()
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd heb je goed ![]() Quote:
Komt volgens mij dat het geel best netjes staat met het blauw de platen zijn alleen zo groot en als ik met blauw bij de RDW aankomt begind het al verkeerd. Met de APK had er nooit last van. Waar ik wel bang voor ben bij de RDW is het geluid ondanks de tussen demper ![]()
|
||||
|
||||
![]() hahaha ..mooi filmpje ..brings back memories..
het rijd zo nagenoeg wel hetzelfde als een 1,8 GTI..goed koppel onderin ,toch lekker aan het gas hangend en willend om door te jassen etc ... zal na afstelling nog wel iets beter gaan.. lijkt overigens wel Vlissingen/Middelburg ofiets? ondanks dat het niet mijn stijl zou zijn qua looks en kleur...vind ik dit toch echt een supermooi Golfje...en de shitload of work dat er in zit ,gedaan in een garagebox.. petje af hoor... zullen toch wel mensen gedacht hebben onderweg van...das zo'n oud Golfje toch?..ziet er nog wel heel goed uit voor zijn leeftijd...en die zuigende geluiden die tie maakt?...zal wel een loszittende luchtfilterklem zijn ofnie?... |