![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar heeft Thijs al heel mooi een blok van 'n Golf 3 in gefabriceerd. Had niet verwacht dat ie het zo snel aan het lopen en rijden zou krijgen, maar hij heeft goed doorgewerkt. De Audi is sinds deze of afgelopen week weer de weg op. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zeker we zijn gisteren al eens het eerst stukje wezen scheuren richting echt en dat ging helemaal super
![]() het probleem was dat de motor eerst een veel te hoge benzinedruk kreeg bij de injector en dus alles vol bleef pompen. Nu hebben we de retour vergroot van 4 naar 8mm en hij loopt als een zonnetje. Nog 1 klein vacuumlekje en dan is het klaar ![]() De ombouw was dus van 1,6 carb naar 1,8 injectie en was een hel van een karwei en veel ergernis later maar het loopt als een trein ![]() nu weer verder met de corrado:P morgen stralen met breadfan en volgende week de laatste spullen bestellen voor het blokje en dan opbouwen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Goed om te horen dat ie weer loopt! hoe heb je het trouwens met de bak voor elkaar gekregen. die van een 1.8 golf3 is toch compleet anders dan die van de audi? (aandrijfassen)
(sorry voor de offtopic trouwens) |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Audi-bak uiteraard. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Audi 5-bak, geloof dat ie er eentje van 'n 100 onder heeft. Het "voordeel" van het feit dat de boel in de soep was gelopen, was dat ie nou tenminste een excuus had voor 'n 5-bak namelijk. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dus mijn tip van die retour had geholpen Thijs? Mooi om te zien dat het gelukt is.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En wederom klopt je onderschrift... Je hebt weer eens gelijk ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jep nog thanx daarvoor ![]() Hij loopt gelukkig als een torretje nu ![]() @ franky b hier is inderdaad een 5bak achter gekomen van een audi 100 ![]() en zoals breadfan al zei was dit eigenlijk al langer de planning maar liep heel toevallig toch het blokje kapot en dan moest dat er ook maar meteen aan geloven ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als ik de 80 had gehouden had ik het ook graag willen doen. 4bak is wel oké maar voor op de snelweg is een 5bak wel zo relaxt. ding zal iig weer lekker lopen met dat 1800tje!
Polo coupe 1.3 Cleaned Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor) Golf 2 GTDI project Audi 80 GLS (Ex) Last edited by Franky B : 24-02-2011 at 19:23. |
|
||||
|
||||
![]() betekend dat nou dat je nog een g-lader over hebt? ik heb nog een compleet blok zonder lader, vandaar de intresse vraag.
en heb je al foto`s van de motor nu?
|
||||
|
||||
![]() Nee de glader was niet goed meer dus die is al weggegaan
![]() Nee nog geen foto's maar ik hoop morgen de kop terug te krijgen van vpc dan kan ik morgen nog even flink schroeven en vanaf morgen slaapt het blokje ook weer in jouw schuur knedel ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zal ik morgen even kijken of ik je die kop even in elkaar zet, maar het is erg druk op het werk. Bas zal je wel bellen als die klaar is.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ow dan laat die foto`s maar zitten ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo het heeft weer even geduurd voor er een update is dus bij deze
![]() er is inmiddels weer een hoop gebeurt: Onderdelen stralen met behulp van mr Breadfan ![]() ![]() ![]() Het resultaat van het stralen: ![]() Dit is allemaal meteen in de lak gezet. Hiervan zal ik ook spoedig foto's leveren. Toen gingen we het blokje in elkaar zetten en dat liep allemaal zeer voorspoedig totdat we opeens bij de kop kwamen ![]() de kop zat erop en we wilden beginnen aan de aanzuigbrug en toen bleek dat de kop helemaal niet van een g60 was maar van een 2,0L 8v dus ik kom mijn injectoren helemaal niet kwijt. Hier wat foto's van de verkeerde kop: ![]() ![]() De kop zoals het eigenlijk moet zitten ![]() Dus ik had toevallig nog een andere g60 kop binnengekregen met grijze injectoren. Deze is nu naar Donkers voor de revisie en kan ik morgen "leeg" ophalen voor naar clean chrom om helemaal te laten polijsten en daarna weer terug naar Donkers voor de revisie. Dan komt er pas een vervolg op het blokje. Het lassen is wel een start mee gemaakt en begint ook op te schieten ![]() Plaatjes op maat slijpen ![]() ![]() Accubakje eruit geslepen ![]() Accubakje erin gelast ![]() Bakken en braden ![]() ![]() De platen vast aan de zijkant, Nu nog netjes passend maken en dan dinsdag weer doorbakken ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nou is dat even een domper! Ik moet zeggen ik vond het al een rare G60 Cilinderkop, maar heb er helemaal niet bij stil gestaan. Maar even over dat las werk, Thijs ik kan je zeggen hier ga je nog heel heel veel werk aan hebben, sorry dat ik het zeg en wil je niet demotiveren maar dit is echt niet top gelast he.
Maar goed veel succes ermee en ik hoop dat het probleem met de cilinderkop nog goed komt maar dat zal wel. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() zo we hebben weer flink tempo gemaakt en flink doorgewerkt en hier is het resultaat
![]() ![]() ![]() ![]() De 1e laag aluplamuur is geschuurd en op de foto's zit de 2e laag erop om nog bij te werken en we gaan weer vrolijk door dit weekend ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo vandaag nog een met me 2 broertjes ons uitgesloofd om te schuren en vervolgens eindelijk de eerste laag epoxyprimer erop gegooid
![]() De home made spuitcabine ![]() ![]() ![]() En het resultaat tot nu toe: ![]() ![]() ![]() ![]() |