![]() |
|
||||
|
||||
![]() ondertussen nie stilgezeten (khad gewoon nie veel zin om te posten op forums
![]() ------- na een week of 2 geen carrosseriewerken meer gedaan te hebben, kreeg ik weer enorm veel zin om weer aan de carrosseriewerken te beginnen... Aangezien ik zijflanken,doglegs en voorste vloer nog nie kan inlassen(kmoet daarvoor eerst mijn neus inlassen) was het hier en daar nog wa zoeken achter 'kleine werkjes' die nog moesten gebeuren... Het plaatje onder de bestuurderszetel was ook volledig roest toen ik de bus kocht, en dat stukje mag ik nu opnieuw maken (is nie verkrijgbaar in piraatstuk)... Ben dus weer in gang geschoten en ik kan weer es beginnen oefenen op ribben slaan ![]() Hier moet een exact hetzelfde plaatje in zoals op 2de foto ![]() Er is nogal wa paswerk en slagwerk aan om de ribben schoon te laten overlopen... T'is weer es een uitdaging :retropilot: ![]() Plaatje op maat maken... de 2 hoeken zijn al geplooid, en hier het randje overslaan zodat alles als origineel blijft ![]() Voorbereiding voor ribben te slaan: ![]() Ffkes passen : (er moeten wel ng 2ribben geslaan worden + plaatje moet aan de rechterkant nog volledig met de ronding meelopen... Morgen zal da wel klaar zijn en dan volgn er wel meer pics ![]()
|
||||
|
||||
![]() (van vandaag)
zoals reeds gisterne gezegd zit mijn zelfgemaakt plaatje erin het resultaat ![]() ![]() ![]() ![]() Khad hier ook wa lak die nogal op doveblue gelijkt, dus maar ff op een klein stukske geprobeerd é, om te zien wat et resultaat zou zijn TOOOO HOT ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Te hopen dat je neus snel binnen is, kan je flink doorgaan!
Ziet er weer goed uit, ook die zelf geklopte ribben!
|
||||
|
||||
![]() Vandaag had ik uurke of 2 tijd om de buitendorpel in te lassen en af te werken... Da werkske zit er nu dus ook al weer op :mrgreen:
![]() Daarna schoon over de lengte afgeplakt waar ik de dorpel moest afslijpen... Het inlasstuk paste namelijk nie 100%(was een 3-tal mm langer zodat deze niet op een lijn liep met de onderkant van de B-stijl & onderkant van zijflank) Meten en afplakken: ![]() En een uurke later: ![]() ![]() ![]() Alles zit op zijn plaats zie ![]() Next job: mijn plaatje da ik gemaakt had om de onderkant van de Astijl te vermaken, inlassen
HET YOUNG-& OLDTIMERFORUM BIJ UITSTEK!!! Check WWW.RETROPILOTS.BE -----lopend project----- KOERSPILOOTS T1 PANELVAN -----vorig project----- KOERSPILOOTS WOODYSTYLE GOLF1 (daily) Last edited by koerspiloot : 01-05-2007 at 08:40. |
|
||||
|
||||
![]() het blijft een heerlijk project om te volgen, vooral door de vele duidelijke foto's top
![]() Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. |
|
||||
|
||||
![]() et voila
vandaag dan toch ng een werkske gevonden waar ik mij mee kon bezighouden :lol: de rechter a-stijl was onderaan nogal toegetakeld, dus daar had ik al een half jaar geleden een plaatje voorgemaakt (met mijne revolutionaire plooibank, de vijlstaak genaamd ![]() Pics van nov 2006: ![]() binnenin behandelen ![]() mijn reparatieplaatje: ![]() ![]() ![]() vandaag (6maand later):... ingelast: ![]() ![]() en direct ook al bescherming gegeven ![]() Da is ook weer gebeurd ze ![]() ![]()
HET YOUNG-& OLDTIMERFORUM BIJ UITSTEK!!! Check WWW.RETROPILOTS.BE -----lopend project----- KOERSPILOOTS T1 PANELVAN -----vorig project----- KOERSPILOOTS WOODYSTYLE GOLF1 (daily) Last edited by koerspiloot : 05-05-2007 at 18:52. |
|
||||
|
||||
![]() Ziet dur goed uit
![]() Mooie updates ![]()
|
||||
|
||||
![]() mooi stukje werk weer hoor!!
Respect!
|
||||
|
||||
![]() woehoew, na het langaanslepende verhaal van 10 maal doorverwezen te zijn en uiteindelijk 7 weken te moetn wachten, heb ik dan toch mijn verstevigingslatjes ontvangen... (da zijn die horizontale latjes tusn de binnensteunen da je hier ziet op foto... En die op sommige plaatsen ferm gedeukt waren ...
![]() ![]() Dan maar de nieuwtjes ![]() ![]() ![]() Er is ng wel een paar uur aanpassings/meetwerk aan,want er moet hier en daar ng geplooid en gesneden worden aleer ze goe passen... Maar kheb mijne tijd (heel weekend :crazy: ) . Kgaat dus van deze keer heel op gemak doen ![]()
HET YOUNG-& OLDTIMERFORUM BIJ UITSTEK!!! Check WWW.RETROPILOTS.BE -----lopend project----- KOERSPILOOTS T1 PANELVAN -----vorig project----- KOERSPILOOTS WOODYSTYLE GOLF1 (daily) Last edited by koerspiloot : 17-05-2007 at 23:21. |
|
||||
|
||||
![]() voila, deze middag heb ik mij weer super geamuseerd
![]() ![]() De 3 latjes van de korte zijkant zijn al gemaakt, en 1 van de lange flank is eveneens bijna klaar Was wel wat meetwerk aan en precies slijpn me de dremel, maar khad mijne tijd é ![]() ![]() ![]() ![]() Nieuw & origineel ![]() Lange zijflank: ![]() Ng nie volledig op punt,maar paster al mooi in ![]() ![]() ![]() En al de latjes van de korte flank: ![]()
|
||||
|
||||
![]() ja, kon het vandaag weer ni laten om naar de bus te gaan é
![]() Alle latjes op hun plaats gevezen om totaalbeeld te krijgen en mooi af te tekenen Leuk: een voor & Na foto 8) (krijg der ng rillingen van als ik die fotos van vroeger bezie !) ![]() ![]() Nu ... ![]() Bovenste 2 zijn reeds ingelast ![]() ![]() Morgen de andere 4 ![]()
|
|||
|
|||
![]() Echt TE goed bezig joh! Je hebt dalijk gewoon een nieuwe bus
![]() |
|
||||
|
||||
![]() vandaag dus weer verdergewerkt aan de bus
Nie al de 4 latjes zijn ingelast , kheb enkel maar die aan de lange kant kunnen doen, en daarna de zijflank terug passen met de dogleg en deur, en kzag dat alles als een spiegelke was :klap: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Volgende week de korte zijflank onder handen nemen ![]()
|
||||
|
||||
![]() sjiet,sprakeloos
good job |
|
||||
|
||||
![]() Nou, je hebt het voor elkaar hoor! Ik kijk niet meer in dit topic...
![]() Ik wordt er haast depressief van hoe netjes het wordt... ![]() Echt: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() andere kant deze avond in orde gezet:
![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Wat een machtig project dit, straks gewoon nog beter dan nieuw volgens mij.
Blijft toch echt een kinderwens om ooit ook zo`n bus te doen... |
|
||||
|
||||
![]() ng ffkes een sneakpreview
![]() ![]() Zo moogde ze verwachten op meeting ![]() ![]() btw: de werken voor het stempelen van de zijflanken zijn begonnen... Kvermoed dat ik midden volgende week ze er in kan plakken/lassen zal dan pics nemen btw: thx Kama ![]()
|
||||
|
||||
![]() hmmm, doet me denken aan wout zijn busje;
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nou, zoooooooveel gelijkenissen zie ik feitelik niet ![]() behalve dat het een late panel is met originele velgen ![]()