![]() |
|
||||
|
||||
![]() mooi kansje ook wat betreft het bezoekje wolfsburg via die man!
zou m'n kans ook zeker grijpen! ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Was weer een gezellige dag ![]() |
|
||||
|
||||
![]() We zijn druk bezig met het uitzoeken van het Berg Cup reglement en het lijkt er op dat onze auto's (Skywalker en ik) in de Gruppe H zullen komen.
Echter is deze tot maximaal 2000cc waardoor mijn TTRS-Motor niet gebruikt mag worden. De opvolgende klasse is de E1 en daar rijden de auto's met V8 Judd motoren enz. Ik wil hier niet tussen staan met mijn Golfje, want dat gaat echt niet goed komen dan ![]() Weet iemand waar ik beter uitgewerkte reglementen kan vinden, want ik heb tot nu toe alleen deze gevonden: http://www.berg-meisterschaft.de/in.../fahrzeuge.html |
|
|||
|
|||
![]() Hebben we het vant weekend wel even over! Kan wel wat meer info verschaffen, gezien mijn plan voor 2016 in de Gruppe H
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dus een derde Hollander voor in de Grupe H, klinkt erg gezellig en we hebben er zaterdag mooi even de tijd voor om hier over te kletsen ![]() ![]() ![]() Ik zag al veel spullen langs komen die je te koop heb, dus ik had al zo'n vermoeden ![]() Ik ga mijn eigen Golf ook niet "Show" bouwen, maar Simpel, Netjes en hij moet vooral hard gaan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Die info mag hier ook wel neer gezet worden
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Komt allemaal goed! Gaat een super dikke racer worden dit!
|
|
||||
|
||||
![]() Stap voor stap een stukje verder
![]() De regels voor wat de Berg Cup betreft, beginnen steeds duidelijker te worden. De TTRS-motor is geen goed plan omdat mijn auto dan uit komt als 4.5L in de E1 of E2 klasse. Dit zijn de space-frame auto's met motoren zoals de V8 Judd enz. Weer verder met de mk2: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 10:27. |
|
||||
|
||||
![]() had het erg vet gevonden hier de TTRS motor in te zien.
maar kan me inderdaad heel goed voorstellen dat je toch een keuze moet maken dat je auto ook echt wat kan presteren in zijn klasse
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
![]() Goede keuze Wilco, we zullen met de andere motoren goed voor de dag komen 😉
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog steeds wat moeite met deze keuze omdat ik heel erg graag met de TTRS motor wilde gaan rijden.
Niet omdat hij zo veel sneller is, maar omdat het een hele mooie motor is met een super mooi geluid ![]() Omdat ik met de TTRS-motor uit kom in een klasse waar ik zelf echt niet goed genoeg voor kan rijden en een Golf mk2 ook niet in thuis hoort, is dit erg onverstandig. Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 10:29. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zie nu dat je veel tijd hebt gestoken in het schoonmaken van de bodem, maar was bv stralen met droogijs geen optie geweest ? http://www.skmdroogijs.com/
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden ![]() Met koud ijs krijg je de dikkere teer laag er wel uit, maar niet de kit. Die teer-laag heb je er zo uit en is dan ook het makkelijkste gedeelte om schoon te maken. De kit die in alle hoeken zit is een ander verhaal en is wel veel werk. Het gaat mij bij deze auto ook helemaal niet om de snelheid, want ik vind het geweldig om s'avonds laat of op een zondagmorgen lekker bezig te zijn met "dom" werk. Lekker bezig zijn om tussentijd het hoofd leeg te maken en om veel dingen te kunnen overdenken enz. Als ik s'avond laat niet kan slapen duik ik nog graag even de schuur in om dit soort werk te doen tot dat ik zo moe ben dat ik bijna omval ![]() Deze auto is dan ook echt als hobby-auto bedoeld en niet om zo snel mogelijk klaar te zetten. Vooral het bouwen en dingen kunnen bedenken en maken is wat ik erg leuk vind. Bij een klantenauto moet je anders denken en is het juist belangrijk dat er effectief word gewerkt omdat de uren arbeid van groot belang zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben ik druk met het uitzoeken voor wat de techniek betreft.
Omdat ik met deze auto in de 3000cc+ Gruppe H terecht kom tussen de Evo's. Lancia's en al het andere geweld, ben ik genoodzaakt met veel vermogen te gaan rijden. Omdat VW Motorsport ook actief is in de wereldkampioenschappen Rally Cross ben ik mij daar ik gaan verdiepen omdat hier toch wel de meest krachtige auto's rondrijden voor op een circuit. In een verhaal van VW Motorsport stond een stuk dat zij een motor hebben ontwikkeld op basis van de nieuwe TSI-Motor, maar dat kon ik niet geloven ivm de distributieketting en FSI enz wat nog lang niet geschikt is voor vermogens als waar hier mee gereden word. De Polo RX heeft een vermogen van 560pk met een koppel van 850NM ![]() Bij deze wat info van deze Polo RX: http://www.volkswagen-motorsport.co....php?id=823&L=1 Verder heb ik in een verhaaltje van Carlos Sainz kunnen opmaken dat het onderblok afkomstig is van een 1.9TDI: http://www.redbull.com/en/motorspor...-rallycross-car Al met al komen we uit op de motoren waar vooral de Duitsers erg veel vermogen uit halen zoals die van 16Vampir die bijna iedereen wel kent. Ik heb inmiddels een lijst klaar met wat de beste/sterkste VW 4-cilinder motor zou moeten zijn. Het is een combinatie van Cilinderkop/Onderblok en Krukas die belangrijk is als basis welke inmiddels duidelijk zijn voor mij. Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 10:31. |
|
||||
|
||||
![]() Van TT-RS naar TFSI naar 1.9 TDI blok ... gaat lekker hier
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
LOL, Bezuinigingen ![]() Alleen jammer dat het goedkoper lijkt dan dat het straks zal gaan zijn ![]() Omdat het een hobby-auto is en ik er zelden mee zal gaan rijden wil ik er uit halen wat er in zit en moet als basis een 2Liter motor zijn om nog mee te kunnen doen in de juiste klasse. De Sequentiële bak is gebouwd voor 800Nm, dus kan aardig ver gaan met de 2L motor ![]() Na de TFSI-Motor spreekt de 20V Motor mij meer aan, maar deze laat de hogere turbo-druk niet toe doordat de cilinderkop te fragiel is en zal gaan scheuren. Dit geld ook voor de TFSI-Cilinderkop en al het nieuwere spul eigenlijk. De TFSI Cilinderkop is erg mooi voor wat de doorstroming betreft, maar de tuimelaars zijn te fragiel voor de zwaardere klepveren en ook krijgen ze het nokkenasprofiel nog niet goed. Daarbij is de 16V kop ook erg makkelijk mechanisch te bouwen en zijn er nokkenasvarianten in overvloed. Door dat er veel meer materiaal zit in de oudere motoren/cilinderkoppen en er veel meer materiaal tussen de kleppen en poorten enz zit, kan de turbo-druk veel verder omhoog ondanks dat de flow wat minder is. In de rally-cross rijden ze dan ook met meer dan 3bar turbo-druk. Voor mij is dit ook even bijstellen, omdat ik veel liever met het nieuwere spul aan het werk ben. Ondanks na wat de Duitsers er uithalen was ik nog steeds niet overtuigt. Pas sinds dat ik mij heb verdiept in het rallycross ben ik er zeker van dat dit dan ook de beste keuze is om met extreme vermogens te kunnen gaan rijden. Als VW Motorsport deze combi gebruikt voor in de wereldkampioenschappen rally cross, zal het echt wel de beste keuze zijn lijkt mij ![]() Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 10:31. |
|
|||
|
|||
![]() Wilco, hoeveel ervaring heb je eigenlijk op het circuit?
Je stopt zoveel tijd en energie in je projecten, waarvoor mijn complimenten hoor wat ze worden 1 voor 1 hoogwaardig gebouwd. Is het niet makkelijker om een eenvoudige auto circuitklaar te maken en hiermee een hoop ervaring mee op te doen? We hebben de laatste tijd diverse keuzes qua auto's en motoren voorbij zien komen, van Ibiza's tot Golfjes en van TFSI tot TT-RS motoren. Persoonlijk denk ik dat de Ibiza Cupra het voordeligste/eenvoudigst was geweest om die klaar te maken met ca 300/350pk. Dan is het ook niet zo erg als je een keertje een grindbak bezoekt, ipv een 500 pk sterke auto die tot op de detail is opgebouwd. Ik begrijp je perfectionisme en nogmaals, ik volg met enthousiasme je projecten nauwlettend, maar misschien ga je jezelf voorbij op deze manier. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je hebt zeker een goed punt. Ik heb veel met snelle auto's gereden, maar geen circuit-ervaring ![]() Ik vind het geweldig om te bouwen, te leren en uit te zoeken, doorontwikkelen, verfijnen en dan begin ik weer opnieuw ![]() Het is wel duidelijk dat ik geen rijder, maar een bouwer ben. Ik zal dan ook liever mee gaan voor de service, dan om zelf te gaan racen denk ik ![]() Ooit zal ik het gaan proberen en dan wil ik idd eerst met een oud beestje de baan op om ervaring op te doen. Eerst moet mijn gezondheid dit toelaten en tot dan blijf ik lekker door knutselen ![]() Michel (Skywalker) zit met een soortgelijk probleem. Hij wil gaan racen, heeft nog geen ervaring en zit met een race-auto waar hij 8-jaar voor/aan heeft moeten werken. Misschien dat we samen een cursus gaan volgen en hier voor een goedkoop beestje voor gaan aanschaffen. Dan kan ik meteen kijken of dit echt wel wat is voor mij of dat ik beter alleen kan blijven sleutelen. Ik heb sinds 2 weken een eigen autoambulance en een busje had ik al. het is hierdoor wel laagdrempelig om het een keer te gaan proberen natuurlijk. Last edited by DutchBuild : 05-01-2015 at 16:06. |
|
||||
|
||||
![]() Waarom kopen jullie niet samen een Seat Ibiza tdi, en maak het ding klaar om te racen.
Een beugel kun je zelf maken een leuk setje schokbrekers met veren, goede remmen en ga een race curses volgen een paar keer vrij rijden en eventueel een oude cup auto kopen. En have fun ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nog een leuke Audi 80 competition staan
![]() |