![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik snap wa ge bedoelt maar ik kan hem wel perfect in elke versnelling zetten als hij gewoon niet draait. dus motor uit, stilstaan kan ik elke versnelling perfect nemen, eens de motor draait en ik ontkoppel krijg ik hem met geen mogelijkheid in een versnelling. |
|
|||
|
|||
![]() Dat kan kloppen.. Stilstaande tandwielen grijpen makkelijker in elkaar
Ik zou in elk geval wel even de afstelling van de pook controleren voordat je de hele bak uitbouwt scheelt aardig werk als het de oplossing is |
|
|||
|
|||
![]() Wacht eens even
Jij kon em niet met de motor uit in de 1e versnelling leggen en dan starten met de koppeling bedient zonder dat de auto weg rijd toch? Dan is het toch iets met de drukgroep-druklager-of bediening van de koppeling Anders zou je wel normaal moeten kunnen weg rijden als er een versnelling is geselecteerd met stilstaande motor. Dan ligt het dus waarschijnlijk niet aan de pook afstelling |
|
|||
|
|||
![]() als je het koppelpedaal indrukt en je hoort je druklager is hij kapot.
makkelijk te testen. |
|
||||
|
||||
![]() Ruig ding man! Moet toch ook nog eens een keer iets hebbe met G-lader... Hoop dat de schakel problemen snel zijn opgelost!
En als de bak eruit moet valt kwa werk toch ook wel mee? Ken genoeg auto's waar je niet echt vrolijk word om die eruit te bouwen...
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Qua werk valt het wel mee, het is steeds gewoon kut hem ergens te kunnen laten staan half uit elkaar. |
|
||||
|
||||
![]() ik had net t zelfde,2keer
Stilstaand of stationair in versnelling zetten,koppeling lossen en hij vloog er uit 2de keer was ik 1,3 en 5 kwijt Lag aan pook |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
maar ik kan zels niet in versnelling zetten als hij draaid. Dus motor draaid, ontkoppelen en ik kan geen enkel versnelling nemen motor uit, zet hem in versnelling, ik ontkoppel en als ik dan probeer te starten (demarreren) schiet hij gewoon vooruit de auto alsof je in zijn 1 zou proberen starten zonder te ontkoppelen. |
|
|||
|
|||
![]() Is wel een koppelings probleem, als je niet in de versnelling kan starten wanneer je de koppeling bedient.
Dan word er namelijk niet ontkoppeld Dus of koppelingskabel/cilinders Of een probleem met het mechaniek op de bak Of druklager Of drukgroep Of koppelingsplaat Heb zelf recent hetzelfde probleem gehad, bij mij was 1 van de tangentiaal veertjes op de plaat gebroken en tussen koppelingsplaat en drukgroep terecht gekomen, hierdoor bleef de koppeling vast zitten |
|
||||
|
||||
![]() Deze ook even terug wat leven in blazen.
Zoals een paar posts terug te zien was had ik dus terug problemen met de koppeling. En ik had het even gehad dus is hij zo de winterstalling binnen gegaan! ![]() Op de depanneur weggebracht naar de winterstalling. Sinds deze week zijn er grote werken aan gebeurd. Uit de nieuwe koppeling (versterkte van sachs!! ![]() Verder zijn er nog kleine klusjes gebeurd zoals de radiateurdop die uitgedroogd was en daarlangs koelvloeistof zweette. Ook een wielbout die was afgebroken is terug netjes! DAN kwam de CAE shifter! Moet zeggen hier ben ik wel van verschoten en wat teleurgesteld. De kabels van de cae shifter waren gesmolten waardoor deze super stroef schakelde en niet meer terug naar zijn 0 positie kwam. Mailtje naar CAE maar wordt niet onder garantie vervangen! dus 2 nieuwe kabels besteld €220 ongeveer lichter! deze keer rond de kabels hittebestendig hoesje gedaan en daar nog eens hittebestendige tape overheen. ook een deel van de uitlaatcollector ingetaped om zo wat warmte weg te houden. Zondag de eerste meeting van het seizoen doen. Hij mag binnen staan op SELECTED INDOOR in flanders expo Gent. Hopelijk tegen dan de andere bandjes om de rs'en Een crapy pic van instagram geplukt maar me happy dat ik terug kan rijden!!! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() dus terug klaar en genieten van de mooie start van het seizoen
![]()
|
||||
|
||||
![]() En onmiddellijk al een dikke tegenvaller!
Eerst het leuke nieuws gekregen dat mijn MK1 mocht binnen staan op een meeting dit weekend. Nu daarnet is mijn centerkap me voorbij gevlogen op de autostrade. Dus nu dringend op zoek naar een nieuwe dop + krans + rood logo!! ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() zit niet echt mee he hopelijk is dit het laatste wat er fout gaat
|
||||
|
||||
![]() ALs alles altijd mee zou zitten zou het te makkelijk zijn.
Jij hebt tenminste al Mk1 G60 kunnen rijden en ik blijf maar klussen ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Haha das waar! Maar zou liever meer rijden en minder geld moeten uitgeven telkens :p Nu hopeloos op zoek naar een dop en krans voor een bbs rs 003. Tot nu toe hopeloos om iets te vinden! Dus als iemand wat heeft of weet liggen!? |
|
||||
|
||||
![]() Het mag ook eens mee zitten! Bij deze, ik heb een leuke unieke set gevonden via richard hier op het forum. En mijn oude rs'n gooi ik bij hem af om de harten in het goud te coaten. De rs'n koopt een vriend van mij over.
Paasmaandag een ritje Brussel - Friesland - Brussel! Zodra de velgen onder de mk1 zitten post ik een foto! Het zij. Allesinds 17'ers 😁 |
|
||||
|
||||
![]() 17" 6,5j
![]()
|
||||
|
||||
![]() Nog onderweg naar huis van het landelijke Gorredijk :p
Net setje BBS RC041 gaan halen die BBB hebben versmald en frontmounted gemaakt. 17 inch 2x6,25j 2x7,5j Et? ![]() Straks onder de mk1 gooien! |