![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Idd dat moet zeker gaan lukken! Hier nog een foto vanuit heerde. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Scirocco II 1.6 GT 1984 Last edited by mverh85 : 25-09-2010 at 03:46. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() @molle,mooie foto ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dit kan in het echt verschillen uiteraard ![]() Beiden zijn een 4 cylinder 16 klepper, de PL dus een 1.8(1.781cc) en de 9a een 2.0(1.984cc) vermogen van de PL = 95kw/129pk en de 9a = 98kw/134pk niet veel verschil maar schijnt dat de 9a wel meer koppel heeft En niet te vergeten een ander injectiesysteem.. Want de PL heeft een KE- Jetronic(mechanische) injectie en de 9a een KE- Motronic (Elektronische). dacht ik als ik goed heb opgelet ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Corrado 16V is toch een 2.0 150 pk (zeg maar een MkIII 16V), dacht ik? Of zijn er verschillende Corrado's 16V?? Wat is er toch aan de hand in Flevoland? Mike aan de 16V en Mitta ook al een motor-swap? ![]() Gaan jullie tijdens de ombouw iets anders rijden, of gewoon even helemaal niets? Je zit toch ook met her-keuren? Ik ben wel benieuwd! Wel gelijk die hele motorruimte strak maken, zeg ik!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 18-09-2010 at 06:42. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
heeft 136 pk 100 kw maar heeft veel veel koppel door oude type in spuiting. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oké,duidelijk,zo heb ik ook weer wat geleerd.en 5 pk'tjes meer is altijd leuk ![]() ![]() Maar op de foto te zien heeft het 16v blokkie uit de corrado ook gewoon KJ-tronic toch of ben ik nu gek....... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nu ga je iets te snel René haha ![]() ![]() Denk dat Mike gelijk heeft,dat deze motor ietsje meer koppel en vermogen heeft door de andere motorcode/onderblok.alleen is het injectiesysteem/KJ-tronic verhaal mij nog niet duidelijk En herkeuren zit bij een auto van voor 1998 niet zoveel werk aan hoor,als alles goed/deugdelijk/netje's/proffesioneel is ingebouwd (dus ook remmen etc!) is het geen enkel probleem bij de RDW aldaar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() K- jet is een volledig mechanische brandstofinjectie met een elektronische ontsteking, KE-motronic heeft een ECU die de ontsteking regelt.
Ik dacht dat die ECU ook bepaalt hoeveel brandstof er is toegestaan naar de injectoren (maar niet helemaal zeker) . Maar het heeft geen controle over dat de werkelijke inspuitmoment. Het is eigenlijk te moeilijk om uit te leggen maar het zit binnenin, van buiten lijkt het op elkaar ja . Niks te doen : http://en.wikipedia.org/wiki/Jetronic moet je dat maar even lezen. Over de keuring zou ik me ook niet al te veel zorgen maken : We blijven in principe *dus niet binnen de 40% vermogenswinst, we hebben een typegoedkeuring voor dit blok en voor autos jonger dan 01-01-1998 is er geen omkeuring meer met de weggedragstest, dat scheelt weer ![]() Komen wat extra kosten bij, zal geen probleem zijn ![]() Als we het in een dag of een weekend erin kunnen lepelen dan is een vervanger ook niet nodig mocht dat wel nodig zijn zal dat ook geen probleem zijn ![]()
Scirocco II 1.6 GT 1984 Last edited by mverh85 : 25-09-2010 at 03:49. |
|
||||
|
||||
![]() Auto stond er netjes bij in Heerde, de 1e keer dat ik hem zag weten jullie nog wel , dat ik ervan schrok. Maar inmiddels weer een genot om naar te kijken, en niet te geloven dat ik destijds bij aankoop direct afscheid had genomen van de Estoril velgen.
Mooi plaatje die close up van de G60 skirt en velg. Gr een oud eigenaar. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hey raymond, bedankt voor het compliment, ik zag aan de fotos in je verkooptopic dat je huidige liefde tegenover je oude liefde stond op Vwots. Wij zijn blij om te horen dat je deze outlaws niet hoefte te schrikken van de staat waarin ze zich momenteel bevind. ![]() Denk ook wel dat door jou reactie toen extra m'n best heb gedaan om hem weer wat netter en completer te maken, je kon inderdaad wel janken. ![]() De estorils gepolijst staan een stuk netter als gespoten, ik vroeg me alleen nog wat af, heb jij toen je hem in je bezit had de g60 randen op de wagen gemaakt?? Komt allemaal wel weer goed met deze ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een paar posts terug wordt er gesproken dat een 16V/9a 98kw/134pk aan vermogen heeft; Jullie huidige vermogen is 66kw/ 90pk. Het verschil is dus 44pk! Zonder wiskunde zie je al dat het dus bijna 50% vermogenswinst is! ...en: 'voor auto's jonger dan 01-01-1998 is er geen omkeuring meer met de weggedragstest', of bedoel je juist 'ouder dan 01-01-1998' ?? (jullie auto is nl. 'ouder'...) ![]() Maar ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat; houd ons wat betreft deze dingen op de hoogte. Ik vind dat ook wel interessant! Succes!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
haha, inderdaad ik heb zitten rekenen vanaf de 16v ipv van andersom.. beetje dom :p die 40% is dan dus 36pk.. komen uit op 44 pk.. die paar 100 euro kan er dan ook nog wel bij ![]() ![]() Quote:
nee, auto's van na die datum moeten verplicht die weggedrag test doen..
Scirocco II 1.6 GT 1984 Last edited by mverh85 : 25-09-2010 at 03:39. |
|
||||
|
||||
![]() We hebben hem in origineelstaat gekocht, maar een maatje van me reed in een G60, en dat vond ik zo geweldig om te zien, dat ik er ook wat van die lijsten op gezet heb, enkel voor de looks.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Leuk gedaan, weer wat te weten gekomen over de historie ![]()
Scirocco II 1.6 GT 1984 Last edited by mverh85 : 24-10-2010 at 18:41. |
|
||||
|
||||
![]() Na veel nadenken en piekeren is het toch tijd geworden voor wijzigingen van de huidige plannen.
De fire blijft nog wel bij ons en zal zijn normale onderhoud krijgen zoals deze dat gewend is. De 16v komt er niet meer in want we hebben nu een nieuw project gevonden ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Vertel Mike ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat word het nieuwe project ![]()
|
||||
|
||||
![]() Gisteren samen met De Pul een dagje in de auto gezeten om te gaan kijken naar een hele mooie wagen die schade heeft gehad.
De schade die er is ontstaan tijdens het ongeluk is inmiddels alweer netjes gemaakt door de huidige eigenaar. De wagen is heel erg netjes voor zijn leeftijd er moet nog wel wat werk aan gebeuren zoals het laten spuiten van de deur, 2 schermen en wat afwerking aan de dorpel.
Scirocco II 1.6 GT 1984 Last edited by mverh85 : 12-12-2010 at 15:24. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een scirocco II GT uit 1984 automaat ![]()
Scirocco II 1.6 GT 1984 Last edited by mverh85 : 12-12-2010 at 15:28. |