![]() |
|
||||
|
||||
![]() eventjes een heel ander idee
beter gaan we gewoon met een hele bak auto's richting den haag, en lekker daar op dat binnenplein staan met een spandoeken en weet ik het wat want ik ben verdomme nog helemaal niemand tegengekomen die het er mee eens is, die het uberhaupt maar een klein beetje een goed idee vind kilometerheffing kan ik me nog best in vinden, dat tot daar aan toe, maar de manier waarop is echt achterlijk sowieso, als je alle achterlijke kleine regeltjes bekijkt -ze hebben de horeca gesloopt -ze pesten rokers -ze pakken automobilisten -ze pakken studenten -ze pakken de lagere klassen, die het juist al zo zwaar hebben, nog even wat harder (niet dat ze de rijken moeten pakken) lasten zijn alleen maar omhoog gegaan, maar ondertussen is het OV achteruit, de zorg is achteruit nu ben ik taxichauffeur, en moet ik wel eens mensen naar de eerste hulp brengen omdat het net niet dringend genoeg is voor een ambulance, zijn ze daar nog een half uur bezig met allerlei administratie voordat ze uberhaupt in de wachtkamer gaan mogen zitten het slaat allemaal eigenlijk helemaal nergens op, wat hebben we terug gezien? fucking bullshit ik denk, dat er eens een flink protest moet zijn, goed voorbeeld doet volgen mijn idee is dan ook dat we eens met flink wat wagens richting den haag gaan, en lekker burgelijk ongehoorzaam die krengen illegaal bij het binnenhof neerpleuren, fuck die boete, die 60 euro heb IK wel over voor die boodschap met zijn allen komt het wel over, goed voorbeeld doet volgen, laten we naar den haag gaan wie doet er mee? dan gaan we dat eens plannen
|
||||
|
||||
![]() Het is wel mooi dat men voor zulke techniek bouwt op een systeem wat ontworpen is en onderhouden wordt door Amerika. Als die de knop omzetten...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System Of gaan we toch over op Galileo? Is het je al eens opgevallen dat in elke op- en afrit van de snelwegen de afgelopen jaren 8-kantige lussen zijn geplaatst? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @Boeie;
Het systeem van rekeningrijden maakt gebruik van GPS satelieten en 3x raden wie die in bezit heeft ... Quote:
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er is -las ik op een ander autoforum- een protestsite in de maak ..
|
||||
|
||||
![]() volgend jaar word o.a. de lupo 3L ook belastingvrij,lijkt me niet dat ze het hard kunnen maken om dan 2 jaar later ineens kmheffing te laten betalen?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar zullen ze echt schijt aan hebben !!
|
||||
|
||||
![]() joh, ze hebben sowieso schijt aan de burger, ze zijn zelf binnen, vinden het allemaal wel prima zo, lekker klieren en puur en alleen christelijke normen en waarden op leggen, veel meer doen ze niet qua regelgeving, de rest word uitgesteld.
Doe trouwens als het zover is die link eens posten?
|
||||
|
||||
![]() Een omvraag door msn.com had als uitslag dat meer dan 80% van de 3000 ondervraagden tegen het nieuw systeem is.
Volgens mij is 80% een meerderheid, en volgens mij wordt in een democratie gedaan wat de meerderheid wil. Beetje Sesamstraat-manier van denken, maar daar moet toch wel IETS mee gedaan worden in Den Haag. Nog wat krantjes gelezen net in de trein, en ook daar werd behoorlijk wat geschreven over het nieuwe beleid. Heb effe geen zin met voor de slaap nog hierover te gaan opwinden, dus dat houden we maar lekker voor morgen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() waarom? laat ze dan gewoon de accijns op brandstof verhogen en wie meer rijd betaald meer en wie een zuinige auto heeft {nieuwe} betaald uiteraad minder en word dus ook beloond de mensen die dan old scool naar het werk gaan brengen daar dan waarschijnlijk verandering in word het probleem met de uitstoot ook weer minder alleen waneer ze hier dus de belasting in de brandstof gaan verekeren moeten ze dat allemaal doen anders krijg je dus weer dat we over de grens gaan tanken
![]() |
|
||||
|
||||
![]() goed plan: brandstof naar €2,50
|
|
|||
|
|||
![]() @jeroenmk1:
Klopt, met de accijnsen verhogen bereik je EXACT hetzelfde als met de km-heffing, het is alleen jammer dat je de oldtimers ook treft! Verder zou het een hoop invoer/geregel/elektronica/onzin schelen... Wie meer rijd, betaalt meer, wie meer verbruikt, betaalt meer, klaar.. |
|
||||
|
||||
![]() bijna, want dan krijg je dus weer dat het niet uit maakt of je in de spits op de A12 staat of om middernacht over de A7 rijd. enige voordeel van de kilometerheffing is dat je dat apart kunt belasten....
Maar maak dan alles buiten de spits extreem goedkoop en in de spits een stuk duurder.
|
|||
|
|||
![]() Sja, het maakt natuurlijk nogal uit of je in de spits rijd of niet...
![]() Ze denken mensen dan meer buiten spitstijden om te sturen... HALLO NL, wordt eens wakker, mensen die in de spits rijden doen dat niet voor de lol, maar die MOETEN om naar hun werk te komen! Die kunnen niet om 10 uur aanrijden, half 11 beginnen en 's avonds om half 8 stoppen en naar huis rijden... Dan heb je alsnog geen leven... |
|
||||
|
||||
![]() Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar dat is de hele insteek van het systeem.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit vergt idd ook weer een andere aanpak vanuit de werkgevers, flexibele werktijden, wel of niet vergoeden van de kilometerheffing woon werk verkeer, verhuis vergoedingen etc etc. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is wat ervan word gezegd, ze gebruik als motivatie files en millieu maar het gaat uiteindelijk om maar 1 ding en dat is meer belating innen op de heilige koe. |
|
|||
|
|||
![]() Sloop het kastje wel uit de auto en zet hem wel aan een losse accu in het hok.
![]() Dan staat er altijd stroom op. |
|
||||
|
||||
![]() Heeft weinig nut.
|
|
|||
|
|||
![]() Vind het allemaal dikke onzin. Heel nederland denkt er zo over.
Waar werken we eigenlijk voor ![]() Last edited by Domi : 18-11-2009 at 11:56. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Deze stond net op driving-fun .. Quote:
We lachen erom maar triest is het natuurlijk wel ... ![]()
Last edited by Area51 : 18-11-2009 at 12:12. |