Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-11-2009, 20:23
Jesse's Avatar
Jesse Jesse is offline
Forum regular

eventjes een heel ander idee

beter gaan we gewoon met een hele bak auto's richting den haag, en lekker daar op dat binnenplein staan met een spandoeken en weet ik het wat

want ik ben verdomme nog helemaal niemand tegengekomen die het er mee eens is, die het uberhaupt maar een klein beetje een goed idee vind

kilometerheffing kan ik me nog best in vinden, dat tot daar aan toe, maar de manier waarop is echt achterlijk

sowieso, als je alle achterlijke kleine regeltjes bekijkt

-ze hebben de horeca gesloopt
-ze pesten rokers
-ze pakken automobilisten
-ze pakken studenten
-ze pakken de lagere klassen, die het juist al zo zwaar hebben, nog even wat harder (niet dat ze de rijken moeten pakken)

lasten zijn alleen maar omhoog gegaan, maar ondertussen is het OV achteruit, de zorg is achteruit

nu ben ik taxichauffeur, en moet ik wel eens mensen naar de eerste hulp brengen omdat het net niet dringend genoeg is voor een ambulance, zijn ze daar nog een half uur bezig met allerlei administratie voordat ze uberhaupt in de wachtkamer gaan mogen zitten

het slaat allemaal eigenlijk helemaal nergens op, wat hebben we terug gezien?

fucking bullshit

ik denk, dat er eens een flink protest moet zijn, goed voorbeeld doet volgen

mijn idee is dan ook dat we eens met flink wat wagens richting den haag gaan, en lekker burgelijk ongehoorzaam die krengen illegaal bij het binnenhof neerpleuren, fuck die boete, die 60 euro heb IK wel over voor die boodschap

met zijn allen komt het wel over, goed voorbeeld doet volgen, laten we naar den haag gaan

wie doet er mee? dan gaan we dat eens plannen
Old 17-11-2009, 21:34
Boeie's Avatar
Boeie Boeie is offline
Volksforum Aandeelhouder

Het is wel mooi dat men voor zulke techniek bouwt op een systeem wat ontworpen is en onderhouden wordt door Amerika. Als die de knop omzetten...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System

Of gaan we toch over op Galileo? Is het je al eens opgevallen dat in elke op- en afrit van de snelwegen de afgelopen jaren 8-kantige lussen zijn geplaatst?
Reply With Quote
Old 17-11-2009, 21:59
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

@Boeie;

Het systeem van rekeningrijden maakt gebruik van GPS satelieten en 3x raden wie die in bezit heeft ...

Quote:
NRC Handelsblad;

dinsdag 17 november 2009 door Marc Chavannes

Rekeningrijden via het Pentagon.
Een zelden beschreven sleutelelement van het systeem van rekeningrijden dat het kabinet vrijdag aankondigde is de afhankelijkheid van GPS, het satelliet-stelsel dat door het Amerikaanse leger in de lucht wordt gehouden.

Hieronder een brief van internetkundige lezer Friso Gosliga. Hij beschrijft wat er gebeurt als het Pentagon de stekker er uit trekt. Een zo kort mogelijke uitleg en argumentatie:

“Het NL systeem voor rekeningrijden zal zijn gebaseerd op een kastje dat voor zijn positiebepaling afhankelijk is van GPS. Het gebruik van GPS (Global Positioning System) signalen is gemeengoed geworden in navigatiesystemen, mobiele telefoons en allerlei andere toepassingen. Het GPS bestaat uit een netwerk van 24 tot 32 satellieten en bijbehorende voorzieningen op aarde.

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat dit systeem volledig wordt gerund door het Amerikaanse leger. Tot 2000 was het zelfs zo dat de plaatsbepaling voor het leger nauwkeuriger was dan de plaatsbepaling voor burgers. Door een politiek besluit werd dit verschil opgeheven.

Het onderhoud van GPS kost klauwen met geld. Ook de Amerikaanse overheid voelt de crisis. Het vervangingsprogramma voor satellieten heeft nu al meerdere jaren vertraging opgelopen.

Onlangs heeft de Amerikaanse rekenkamer (Accountability Office) zijn zorgen uitgesproken over het onderhoud van GPS en gewaarschuwd dat het systeem al in 2010 de eerste haperingen zou kunnen vertonen als er niet tijdig meer satellieten worden gelanceerd. Het leger heeft uiteraard met sussende woorden geprobeerd die zorgen weg te nemen.

(Links naar relevante artikelen onderaan dit bericht.)

Ongetwijfeld ziet u het gevaar: als het GPS hapert of uitvalt, werken niet alleen navigatiesystemen niet meer – ook systemen als het Nederlandse rekeningrijden vallen dan uit. En omdat het bij rekeningrijden om enorme bedragen gaat, is dat een groot risico voor de Nederlandse overheid. Een risico waarop we zelf geen invloed hebben.

Bij mijn weten is er geen vergelijkbare situatie waarbij de Nederlandse overheid zo’n groot deel van haar maandelijkse inkomsten volledig afhankelijk heeft maakt van het beleid van een ander land, in dit geval de Amerikaanse overheid en het onderhoud van GPS. Je zou je kunnen afvragen of dat wel verantwoord is.

Als Amerika ooit zou besluiten om het GPS systeem te laten vallen, of het door mismanagement onbetrouwbaar te laten worden, of vanwege zwaarwegende militaire belangen tijdelijk weer minder nauwkeurig te maken voor burgers – dan heeft Nederland direct een acuut geldprobleem. En dat niet alleen, vele Nederlandse burgers zijn op dat moment zelfs strafbaar. Moeten we dan papieren rittenstaten gaan invullen?

Het meest voor de hand liggende tegenargument is dat GPS ook voor Amerika zelf van levensbelang is. Natuurlijk is dat zo. Het systeem zal niet zomaar omvallen, het wordt op dit moment zelfs (met de nodige problemen) gemoderniseerd.

Neemt niet weg dat al deze ontwikkelingen een Amerikaanse aangelegenheid zijn. Nederland heeft daar geen enkele zeggenschap in. Het principiële punt blijft dat een deel van de inkomsten van de Nederlandse overheid afhankelijk wordt van een systeem dat volledig buiten de eigen invloedssfeer valt. En dat is gevaarlijk. Het maakt ons chantabel.

Alternatieven dan? Het alternatieve Europese Galileo-systeem moet nog worden uitgerold. En ook de Europese landen voelen de crisis in de portemonnee dus de vraag is hoe snel dit zal gaan. En de vraag is of het kastje in onze auto’s geschikt is voor beide systemen. Galileo bestaat nog niet en zal kinderziektes bevatten. Kun je kastjes maken die al op de nog niet bestaande techniek vooruitlopen? De ervaringen daarmee zijn niet gunstig.”

PS: De relevante URL’s:

Het rapport van de Amerikaanse rekenkamer: http://www.gao.gov/highlights/d09670thigh.pdf

Een artikel daarover in de Guardian: http://www.guardian.co.uk/technolog...se-to-breakdown

En de sussende woorden van Space Command: http://abcnews.go.com/Technology/Ah...=7647002&page=1
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
Old 17-11-2009, 22:01
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Quote:
Originally Posted by Jesse
wie doet er mee? dan gaan we dat eens plannen

Er is -las ik op een ander autoforum- een protestsite in de maak ..
Reply With Quote
Old 17-11-2009, 22:04
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

volgend jaar word o.a. de lupo 3L ook belastingvrij,lijkt me niet dat ze het hard kunnen maken om dan 2 jaar later ineens kmheffing te laten betalen?
Old 17-11-2009, 22:08
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Quote:
Originally Posted by De Pul
volgend jaar word o.a. de lupo 3L ook belastingvrij,lijkt me niet dat ze het hard kunnen maken om dan 2 jaar later ineens kmheffing te laten betalen?

Daar zullen ze echt schijt aan hebben !!
Reply With Quote
Old 17-11-2009, 22:32
Jesse's Avatar
Jesse Jesse is offline
Forum regular

joh, ze hebben sowieso schijt aan de burger, ze zijn zelf binnen, vinden het allemaal wel prima zo, lekker klieren en puur en alleen christelijke normen en waarden op leggen, veel meer doen ze niet qua regelgeving, de rest word uitgesteld.

Doe trouwens als het zover is die link eens posten?
Old 18-11-2009, 00:03
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Een omvraag door msn.com had als uitslag dat meer dan 80% van de 3000 ondervraagden tegen het nieuw systeem is.

Volgens mij is 80% een meerderheid, en volgens mij wordt in een democratie gedaan wat de meerderheid wil. Beetje Sesamstraat-manier van denken, maar daar moet toch wel IETS mee gedaan worden in Den Haag.

Nog wat krantjes gelezen net in de trein, en ook daar werd behoorlijk wat geschreven over het nieuwe beleid. Heb effe geen zin met voor de slaap nog hierover te gaan opwinden, dus dat houden we maar lekker voor morgen.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 09:15
jeroenmk1's Avatar
jeroenmk1 jeroenmk1 is offline
VW Fanatic

waarom? laat ze dan gewoon de accijns op brandstof verhogen en wie meer rijd betaald meer en wie een zuinige auto heeft {nieuwe} betaald uiteraad minder en word dus ook beloond de mensen die dan old scool naar het werk gaan brengen daar dan waarschijnlijk verandering in word het probleem met de uitstoot ook weer minder alleen waneer ze hier dus de belasting in de brandstof gaan verekeren moeten ze dat allemaal doen anders krijg je dus weer dat we over de grens gaan tanken
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 09:31
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Edward

goed plan: brandstof naar €2,50
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 09:56
Melvin Melvin is offline

@jeroenmk1:

Klopt, met de accijnsen verhogen bereik je EXACT hetzelfde als met de km-heffing, het is alleen jammer dat je de oldtimers ook treft!

Verder zou het een hoop invoer/geregel/elektronica/onzin schelen... Wie meer rijd, betaalt meer, wie meer verbruikt, betaalt meer, klaar..
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 10:00
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

bijna, want dan krijg je dus weer dat het niet uit maakt of je in de spits op de A12 staat of om middernacht over de A7 rijd. enige voordeel van de kilometerheffing is dat je dat apart kunt belasten....
Maar maak dan alles buiten de spits extreem goedkoop en in de spits een stuk duurder.
Old 18-11-2009, 10:08
Melvin Melvin is offline

Sja, het maakt natuurlijk nogal uit of je in de spits rijd of niet...

Ze denken mensen dan meer buiten spitstijden om te sturen... HALLO NL, wordt eens wakker, mensen die in de spits rijden doen dat niet voor de lol, maar die MOETEN om naar hun werk te komen! Die kunnen niet om 10 uur aanrijden, half 11 beginnen en 's avonds om half 8 stoppen en naar huis rijden... Dan heb je alsnog geen leven...
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 10:11
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar dat is de hele insteek van het systeem.
Old 18-11-2009, 10:54
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Sja, het maakt natuurlijk nogal uit of je in de spits rijd of niet...

Ze denken mensen dan meer buiten spitstijden om te sturen... HALLO NL, wordt eens wakker, mensen die in de spits rijden doen dat niet voor de lol, maar die MOETEN om naar hun werk te komen! Die kunnen niet om 10 uur aanrijden, half 11 beginnen en 's avonds om half 8 stoppen en naar huis rijden... Dan heb je alsnog geen leven...

Dit vergt idd ook weer een andere aanpak vanuit de werkgevers, flexibele werktijden, wel of niet vergoeden van de kilometerheffing woon werk verkeer, verhuis vergoedingen etc etc.

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 11:01
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar dat is de hele insteek van het systeem.

Dat is wat ervan word gezegd, ze gebruik als motivatie files en millieu maar het gaat uiteindelijk om maar 1 ding en dat is meer belating innen op de heilige koe.
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 11:48
Domi
Guest

Sloop het kastje wel uit de auto en zet hem wel aan een losse accu in het hok.
Dan staat er altijd stroom op.
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 11:50
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne

Heeft weinig nut.
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 11:51
Domi
Guest

Vind het allemaal dikke onzin. Heel nederland denkt er zo over.
Waar werken we eigenlijk voor

Last edited by Domi : 18-11-2009 at 11:56.
Reply With Quote
Old 18-11-2009, 12:01
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Quote:
Originally Posted by Domi
Waar werken we eigenlijk voor

Deze stond net op driving-fun ..

Quote:
Geachte heer Eurlings,

Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik deze kilometerheffing nog kan betalen.

Mijn financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van:
De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz.
Die op een weerloos publiek wordt losgelaten.
Door al deze verschillende wetten, ben ik zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.

Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:
Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasting, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting, Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividendbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting.

En verder voor:
Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.
Ik ben verplicht bij te dragen aan:
WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeën; Alsook aan Ziektegeldverzekering, Zorgverzekering en Autoverzekering..

Ik betaal:
Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld, Kijkgeld en Luistergeld.

Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming, Vrijheidsbond, ******bestrijding, Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.

Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.
Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.
Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer. Maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.
Voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.
Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.
Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:

WAT KOMT ER NOG MEER ??

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk.
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.
Dan voel ik door mijn klompen heen, dat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.
Meneer Eurlings, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,
Een uitgeputte en uitgeperste belastingbetaler

We lachen erom maar triest is het natuurlijk wel ...

Last edited by Area51 : 18-11-2009 at 12:12.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules