![]() |
|
|||
|
|||
![]() mooi hoor, super om door te lezen hoe je alles doet.
|
|
|||
|
|||
![]() Hey weer een medelimburger met een mooi project, het is alleen goed wat uit limburg komt hahaha.
Goed bezig en ik blijf meelezen. Succes, groetjes ron |
|
||||
|
||||
![]() Kuch kuch...het is hier een beetje stoffig, maar er is weer wat progressie geboekt. Met de kou die we afgelopen weken hadden was het niet echt fijn toeven in de garage. Daarnaast heb ik er een rijdend projectje bij, namelijk de Golf 1 Cabrio van mijn vrouw.
Anyway, over 2 weken komt de lasser weer voorbij om de a-stijlen af te maken. In theorie kan ik dan de auto weer rijdend maken. De afgelopen dagen heb ik mij bezig gehouden met het vervangen van de rotte hoek aan de bestuurderskant. Hier heb ik het rotte stuk uitgeslepen en een imi-stuk weer ingelast en afgeplamuurd. Verder heb ik een groot gedeelte van de motorruimte geschuurd en in de primer gezet. Vandaag heb ik al een gedeelte in kleur gespoten en het begint er al aardig uit te zien. Hieronder een paar impressiefoto's; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Erg leuk tot nu toe. Ben benieuwd naar de vorderingen
![]()
|
||||
|
||||
![]() netjes....
|
||||
|
||||
![]() Ziet er erg mooi uit. Goed om te zien dat het vordert. Succes ermee!
|
|
||||
|
||||
![]() Vandaag weer wat tijd kunnen besteden aan de Golf. Een tijdje geleden heb ik een donor front gekocht dat onder de waterbak was afgezaagd. Vandaag de hele dag besteedt aan het netjes uit elkaar halen van dit front aangezien ik de kokerbalken niet ga vervangen en de linkersnip (voorhoek van binnenspatbord) ook niet, aangezien ik dit stuk al vervangen heb.
Het uitelkaar halen is echt een heel karwei. Net een puzzel! Zeker omdat ik nu niet zomaar alles uit elkaar kan slijpen maar alles met beleid moet doen zodat alles een beetje heel blijft. Maandag hoop ik de paasdag goed te kunnen besteden en het front verder te kunnen voorbereiden voor montage en hoop ik verder om de hele motorruimte te kunnen spuiten in kleur.
|
|||
|
|||
![]() mooi hoorrr!!
![]()
|
||||
|
||||
![]() wordt een mooie 1er!!
Gr
|
||||
|
||||
![]() Thanks voor de positieve reacties. Er moet echter nog veel gebeuren voordat het iets moois is, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat lukken.
Op het Wolfsburg treffen vorig jaar heb ik een setje ATS uit 1978 kunnen bemachtigen. Ze zagen er toen niet uit omdat ze onder een dikke laag witte verf zaten, maar na wat werk ziet 1 velg er nu al uit zoals op onderstaande foto. Ze zijn wel nogal stoffig op de foto. Weet iemand welke ATS dit precies zijn, kan ze namelijk in de ATS folders uit die tijd niet direct vinden. ![]() ![]() ![]() Hier ook nog een foto van het front waar ik aan bezig ben om passend te maken. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Deze ATS velgen heb ik in het wit
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In Maastricht zit eentje die niet al te duur is. M'n schoonvader heeft daar stoel laten maken voor z'n 204. Als je wilt kan ik je t adres geven, en als je hulp nodig hebt ![]() pm me dan maar ff. gr Joy |
|
||||
|
||||
![]() Op de 2e foto lijkt die velg verdacht veel op de velgen die op onze Scirocco liggen..
Echter zijn dat voor zover ik weet geen ATS, maar originele VW velgjes.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Originele VW velgjes worden ook door buitenfirma's gemaakt! ![]() Bij Volvo waar ik werk hebben we ook originele Volvo velgen die door Borbet en ATS gemaakt worden.
|
||||
|
||||
![]() Op deze velgen staat toch echt met grote letters ATS tussen de spaken.
Eeerst geloofde ik het niet toen de verkoper het zei, maar ik vond ze leuk dus maakt het me niet uit van welk merk ze zijn. Toen ik thuis de 2 mm witte verf eraf haalde bleken ze toch wel degelijk van ATS te zijn. Het is wel verrekte veel werk om ze netjes te krijgen door de vele hoekjes en spaken.
|
||||
|
||||
![]() Van het weekend eindelijk de onderste hoek van de A-stijl er terug in gelast.
Het heeft aardig wat tijd gekost omdat het zo bewerkelijk was. In deze hoek komen 4 stukken plaat bij elkaar die op elkaar ingrijpen als het ware. Daarnaast was de donor hoek (van een later type Golf 1) toch net even iets anders van vorm dan mijn 77'er. Na heel wat slijp en klopwerk is dit het voorlopige resultaat, maar het moet wel nog afgelast worden. ![]() Van de week even alles aflassen en strak maken. Zodra dat gebeurd is gaan we naar de andere kant, waar de binnenste huid kan blijven zitten omdat alleen de buitenkant rot is. Verder vandaag nog twee nieuwe roest- en deukvrije spatborden overgenomen van een VF forumlid. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Mooi projectje kerel!
Succes met de voorschermen ![]()
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
![]() Nice!
Ziet er goed uit!
|
||||
|
||||
![]() wel cool dat je het allemaal zelf doet. Ziet er goed uit!
|
|
||||
|
||||
![]() Tja, het voordeel van alles zelf doen is dat de kosten beperkt blijven en dat ik er veel van leer.
Het nadeel is dat ik niet zo snel progressie maak als bij jouw project. Maar goed, ik heb niet per sé haast, maar ben toch wel jaloers als ik zie hoever jij al bent.