![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ja idd, bevriezing is daar een groot probleem!
Ik heb eventueel nog wel zo een spruitstuk liggen voor een big-block... |
|
|||
|
|||
![]() Je Hebt PM
![]() |
|
||||
|
||||
![]() bevriezing: die 40 mm fireblade carbs van mij hebben aansluiting voor de koelvloeistof er op zitten, daardoor bevriezen ze niet toch ?
heb btw de carbs, inlaatspruistuk voor big block en pomp wel te koop, ga toch voor injectie.
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] Last edited by GJ007 : 19-11-2009 at 17:49. |
|
|||
|
|||
![]() Nee jij denkt verkeerd om.. Luchtsnelheid bij die motoren is zo hoog dat ze bevriezen. Als je nou koelwater wat dus warmer is er langs laat stromen heb je dat dus niet
![]() PS. Hoeveel spruitstukken wil je hebben voor een corsskever? Heb hier ook heel veel verschillende liggen..Ik bouw ze voor anderen van aluminium en worden dus ook uitvoerig getest op vermogensbank ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Heb je ook foto's van die inlaat spruitstukken.?
|
|
|||
|
|||
![]() jawel, maar weet niet hoe ik ze hierop moet krijgen maar weet eigenlijk ook niet wat er moeilijk is aan zo`n spruitstuk. Zijn gewoon met een bocht over de kop heen en daar hangt de carb aan maar dit ga je echt niet passen krijgen in een normale auto tenminste onder de kap. Spruitstukken die ik gemaakt heb zijn enkelt verschillend in lengte,diameter en heel kleine beetje verschil in uiterlijk. Ik maak ze gewoon zo waar de 4 inlaatkanalen bij elkaar komen dus bij de carb, daar maak ik en waterbakje onder en dan heb ik geen last meer met bevriesingsverschijnselen. Zelf op mp staan wel voorbeelden hoe ze het bij kevers doen.
|
|
|||
|
|||
![]() Het is alleen dat ik me niks kan voorstellen bij "bevriezing"
![]() Betreft het pasmaken. Het moet vergelijkbaar worden met een gti inlaat spruitstuk. Deze loopt ook over het blok heen, alleen in dit geval anders om. |
|
|||
|
|||
![]() En wil je daar dan de cv carbs op plaatsen? Opzich wel een goed idee, zitten de carb's wel op een mooie plaats. Enige nadeel is denk ik het lange inlaat traject, aangezien bij de gti's de injectors bij de kop zitten, en je nu dus het mengsel al een lange weg laat afleggen. Maar ik ben benieuwd, zal in iedergeval wel gaaf uit gaan zien. Van wat voor materiaal wil je het gaan maken?
Succes ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Nou nog een keer..door de zeer snelle luchtstroom(flow dus) wordt de lucht dus heel erg koud waardoor je carburateur bevriest. Dan werkt ie niet meer he
![]() |
|
|||
|
|||
![]() @ jorg-maashees. Het word "net als" een inlaat van een gti. echter rij ik geen gti maar een 1.6 carb in een golf 2 uit 89. Wil het uiteindelijk van 2 inch ( 51 mm) rvs buizen gaan maken. Rvs omdat we dit op eht werk ruim op voorraad hebben en TIG lassen mij goed afgaat.
@SciroccoGTII: Kortom carbs zoeken die verwarmd worden doormiddel van KVS en die op het systeem aansluiten. Enig idee welke carbs hiervoor geschikt zijn? |
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() zoiets mischien ? --- fireblade carbs zijn hier voor geschikt: zit koelwaterslang aansluiting op... zal er morgen eens fotootje van maken ---
|
|||
|
|||
![]() Verkoop je die flens? zoja wat mag hij kosten
|
|
||||
|
||||
![]() Hij heeft een golf 1.3 ... Dus een smallblock.
De meeste setjes carbs die ik verkocht/gekocht heb van type CV zijn met koelwateraansluiting. Daar hoef je volgens mij niet specifiek naar op zoek. Op een golf 16v, met de carbs vol in de rijwind heb ik nog nooit gehoord van carb-freeze, bij mijn eigen polo ook niet (carbs aan achterkant). Misschien dat CV carbs daar iets minder gevoelig voor zijn?? P-square; 51mm buizen is veel te groot, de kanalen in je kop krijg je niet groter dan +/- 36 a 37mm... Als je dan ook nog een extra lang traject gaat plaatsen krijg je wel een tragere gasrespons door het grote volume van het spruitstuk. Aangezien je zelf wilt lassen heb je vast geen interesse, maar ik ben toch zo vrij om het er ff bij te zetten ![]() http://www.volksforum.com/forum/sho...ighlight=cbr600
|
|||
|
|||
![]() Nee je gaat de carb niet verwarmen, zoals gezegd maak je een bakje aan de buizen waar ze alle 4 tezamen komen, net voor de carbs dus, dit verwarm je dus de carb zelf niet maar de warmte wordt wel geleid naar de carb door het materiaal. Ga maar eens op een cross kijken ev nvraag dan maar eens bij de 1600 keverklasse naar hun problemen met bevriezen..Iedereen zal dit eigenlijk wel beamen. Ook zoals gezegd is de buis echt veel te groot gewoan zoals martie zegt maken. Ik zou hem zeker wel uit alu maken (kun je ook tig lassen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Okeej,
Na tal van dit soort topics gelezen te hebben ben ik er nog niet uit wat te doen met de benzine toevoer... Heb een 1800 16v PL en Mikuni carbs van 42mm optie die veel mensen hebben is dus opvoerpomp uit de tank weg en hoofdpomp ook en 1 motorfiets pomp die dus weinig druk levert en stopt als de vlotters vol zitten ervoor terug in de plaats. Ik twijfel toch of die pomp het niveau in de vlotters bij vollast hoog kan houden? Rij regelmatig op het circuit of de nurburgring en daar rijd je toch best lang 'op volle kracht' zeg maar... Of moet je toch naar n Facet solid state pomp van 76 ltr p/u en 0,21 bar druk en n drukregelaar met retour? Kan iemand met n 16v hier iets nuttigs over zeggen?? Alvast bedankt Groeten Ferry |
|
||||
|
||||
![]() Je kan de originele opvoerpomp gebruiken, die levert genoeg druk om de vlotters vol te houden. Een origineel motorfietspompje is een plunjerpomp (die dmv een veer tegen gehouden wordt) met contactpuntjes. Deze pomp zal de vlotterbakjes altijd vol blijven pompen wanneer deze naar benzine 'vragen'. Monteer wel een terugslagklepje in de benzineleiding, dan kan de benzine iig niet terugstromen naar de tank.
Het mooie aan deze pompjes is dat ze niet onder tegendruk kunnen werken. Zitten de vlotterbakken vol, dan is de tegendruk te hoog en stopt de pomp (contactpuntjes blijven open staan). Een Facet pompje kan ook, maar 0.21bar is aan de hoge kant. Met de drukregelaar is dit natuurlijk wel af te stellen.
|
||||
|
||||
![]() heb zelf de pomp vd zelfde motor als de carbs aangeschaft.
werkt net zo goed. - was topic uit oog verloren- @ psquare: ja flens is te koop, evenals me setje fireblade carbs plus de pomp.
|
|||
|
|||
![]() hoi ik ben bezig met een 1100motor op te voeren nu kan ik motorfiets carbs koopen van een yzf 750R kan ik deze gebruiken of wat raaden julie mij aan
greetz steven |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb de brandstof toevoer gewoon met de standaard pierburg brandstofpomp gedaan.
gewoon de tank op de brandstofpomp met 6mm slang met filter ertussen. daarna 6mm naar een t stuk, waarvanaf 8mm nop de retour is aangesloten en 10mm naar de carbs loopt. Ik heb de retour zo gemaakt dat die hoger ligt dan de vlotterkamers. Niks geen motorfiets brandstofpomp nodig gehad. @bulleke: dat soort carbs kan je wel gebruiken. gr,pim |