![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoe breed zijn de adapters eigenlijk?
1 of 1,5 cm meer naar binnen zou mooier zijn. Ben je gelijk van je aanlopen af! Maar ik weet alleen niet hoe breed de adapters zijn en in hoe verre er aan de binnenkant nog ruimte is tussen je velg en veerpoot! ![]() Het idee is wel cool en de wielen staan er wel goed onder!
|
||||
|
||||
![]() Bedankt Vains & Dr. Bob.
![]() En de adapters laat ik misschien nog wel afdraaien want ze zijn nu, volgens mij, 15mm voor en 25mm achter en ik denk dat ik dat laat afdraaien naar 10mm voor en 20mm achter. En dan misschien nog een licht negatief camber op de wielen. Maar dit moet ik nog even bekijken want mijn wiellagers slijten nu al sneller en ik wil dit eigenlijk niet nog meer versnellen door het camber wat negatief te zetten. Wiellagers vervangen is namelijk ook een vrij duur grapje als ik een vriend van me moet geloven. ![]()
|
||||
|
||||
![]() wat een donders dikke cor
![]() ![]() zo mag ik ze graag zien!
|
|||
|
|||
![]() Als je adapters al zo dun zijn,
dan zou ik overwegen om de harten af te draaien. Een adapter van 1 cm. is eigenlijk meer een spoorverbreder dan een adapter, want neem aan dat je je bouten ook nog vast wil zetten?! ![]() Ik weet niet wat de ET waarde is van je wielen en of het evt. zo zou passen.... anders is je nafen en schijven omboren naar de juiste steek misschien nog wel makkelijker. Maar heb geen idee hoeveel ruimte er aan de binnenkant nog is. Opzich is 8,5J zo overdreven breed niet! Of als je gewoon zo tevreden bent, dan gewoon lekker laten voor wat het is ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt! Dat hoor ik graag! ![]() Dr. Bob, natuurlijk wil ik mijn bouten nog vast zetten. Haha Maar is 1cm niet voldoende dan? De ET waarde van de wielen is, als ik me niet vergis, 32 of 35. Maar ik zal dit nog eens controleren, net zoals de dikte van de adapters. ![]() Maar mijn schijven ofzo omboren ga ik niet doen. Dat wil ik gewoon zo laten. Misschien als de harten van de Corvette's om te boren zijn naar 5x100 dat ik dit wel doe. Maar ik betwijfel of dit mogelijk is. ![]() Ik ben nu in ieder geval wel tevreden. In de winter als deze wielen toch binnen liggen dan ga ik eens bekijken wat er mogelijk is. Nu komen er in ieder geval wel bumpstops op. Dat is al zo wat geregeld. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vandaag heb ik met gele folie de mistlampen geel gemaakt. Dit vond ik persoonlijk altijd al erg mooi op een Corrado en de felle kleur steekt mooi af op de donkere lak. Nu alleen nog een setje gele kapjes halen voor over de lampjes van het grote licht. Want ik wil een beetje de French E-Spec look krijgen op de Corrado. Originele franse Corrado's waren namelijk uitgevoerd met deze verlichting:
Maar dan natuurlijk geen smoke koplampen. ![]() ![]() Alleen is zo'n French E spec setje moelijk te vinden en als je het tegen komt is het ook nog eens belachelijk duur.. Dus vandaar dat ik voor dit heb gekozen. ![]() Dit is in ieder geval tot nu toe mijn na-maak French e-spec setje. :mrgreen: Ik vind het in ieder geval erg gaaf staan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ohja, wat is het toch heerlijk om lekker door trekken to 5 a 6000 toeren. Echt gaaf om te horen wat voor geluid zo'n VR6 dan maakt. :mrgreen:
|
||||
|
||||
![]() Afgelopen woensdag een aantal nieuwe onderdelen besteld bij de dealer en vanmorgen kreeg ik telefoon met de melding dat het spul binnen was. Dus 's middags na school meteen met een maat van me na de dealer gereden en het pretpakket in ontvangst genomen. Natuurlijk bij thuiskomst meteen al het spul gemonteerd.
![]() 2x Koplampglas 2x Bumperknipperlicht 2x Zij paneel knipperlicht 2x Pedaalhoes 2x Montageknop 1x Nieuwe type grill 1x Buitentemperatuurvoeler Ohja, de auto was nog niet gewassen. Vandaar al die dode lichamen op de voorkant. :lol: ![]() Oud: ![]() Nieuw: ![]() Oud: ![]() Nieuw: ![]() Totaalplaatje nieuwe mistlampen + Grill ![]() Nieuwe koplamp glazen: ![]() Oud knipperlicht: ![]() Nieuw knipperlicht: ![]() Boven nieuw, onder oud: ![]() Buitentemperatuurvoeler ![]() Oud: ![]() Nieuw: ![]() Missende montage knop: ![]() Nieuwe montage knop: ![]() Ik ben alleen niet echt te spreken over de kleur van de grill, deze is namelijk te grijs en deze wordt dus ook gewoon in de carosserie kleur gespoten zoals de vorige. De vorige ligt alleen in de prullenbak want daar waren wat pootjes van afgebroken. Ook ben ik vergeten originele deurpinnetjes te bestellen dus daar moet ik nog een keertje achteraan want ik begin die lelijke zilvere dingen wel beu te worden. :mrgreen: Net ook even wat fototjes gemaakt. Het was alleen jammer genoeg net iets te donker. ![]() ![]() ![]() Verder heb ik nieuwe speakertjes gekocht voor in de deuren. De oude meuk begon namelijk te vervormen bij een hoger geluids niveau. :lol: ![]() En meteen gemonteerd. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hele mooie C heb je man....
|
|||
|
|||
![]() Mooi man hoe jij bezig bent, alles netjes aan het maken. Leuk om te lezen en leuke foto's.
Groetjes ron |
|
||||
|
||||
![]() mooie corrado dennis. Gele mistlichten zijn vet vind ik.
|
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de reacties allemaal! Leuk om te horen.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo, die lelijke rioolpijp is er onder uit. En dat zonder enig druppeltje zweet want het ding zat totaal niet vast. Even de klem er af, de rubbers er af en hij kwam er zo af. Ideaal dus.
![]() Jammer genoeg past de originele uitlaat wel niet zonder er een koppelstuk aan te zetten dus die ga ik volgende week eens even halen en dan zit de einddemper er hopelijk volgende week een keertje onder want dit geluid nu is ook niks. Het resoneert namelijk enorm, al is het wel lekker hard en hoor je de knallen goed in de uitlaat. Wat eigenlijk ook wel ruig is.. :mrgreen: Hier is in ieder geval te zien dat het niet zo één op één past. Wat ik trouwens wel verwacht had aangezien beide diameters van de pijpen het zelfde zijn maar ik had geen enkel idee of er koppelstuk of iets dergelijks aan de midden demper zou zitten waar de einddemper in geschoven kan worden.. ![]() ![]() En hier is te zien op een crappy foto hoe hij ongeveer in de uitsparing in de bumper komt te zitten. Hij komt nog wel wat dieper te zitten en ook iets meer naar links. Maar dat komt helemaal goed. :tu: ![]() De dikke en de dunne. ![]() ![]() Uitlaat loze kont. ![]() Lege ruimte. ![]() ![]() En mijn mooie blank geschuurde katalysator kap. :lol: ![]() Verder heb ik nog dopjes gemonteerd op de bouten van de Corvette wielen. Staat er netjes vind ik persoonlijk. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ben geen Corrado fan, maar deze is echt uber. Is er behoorlijk op vooruit gegaan sinds aankoop
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dankje! En ik heb inderdaad op het Autoweek Forum ook een topic lopen. Ik vind het namelijk wel interessant om te horen hoe verschillende soorten auto fans over mijn auto denken.
![]() Afgelopen maandag de auto snel even binnen gereden en heb gister avond maar eens een beveiliging systeem geinstalleerd en wat andere kleine dingentjes. Het is wel echt ideaal om zo'n stalling te hebben want nu kan ik lekker elk moment van de dag wat aan de auto doen. ![]() Hier even wat foto's van hoe de auto er nu bij staat. ![]() ![]() ![]() Even een geintje uitgehaald met de flitser. :mrgreen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hier nog een foto die een maat van me gemaakt heeft, hij vond de auto wel bij de achtergrond passen. :LOL: .. Grapjas wat het is :mrgreen: ![]() En nu maar even een nieuwe sticker gaan plakken. :E
|
||||
|
||||
![]() De wagen wordt er steeds beter op! Heel goed bezig Dennis
![]()
|
||||
|
||||
![]() heel erg mooi
![]() begrijp alleen niet waarom je deze wielen weer te koop hebt staan,plaatje is gewoon perfect zo.....
|
||||
|
||||
![]() Wat 'n dikke bak!
En inderdaad, wat Gerben zegt, ik zou die velgen er gewoon lekker onder laten zitten. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Leuk om te horen. Dankje wel. ![]() Quote:
Thanks! ![]() De wielen staan te koop omdat ik gewoon vaak alweer in mijn hoofd bezig ben met een ander setje velgen. Hoe zoude ze staan, valt het net iets mooier, enz enz. Maar ze hoeven niet weg he. ![]() Quote:
Ook jij bedankt! ![]() Ze blijven er ook nog een weekje ofzo onder. En als ze volgend jaar in het voorjaar nog niet verkocht zijn dan gaan ze er mooi weer onder. Maar ik heb liever een ander setje. Want zoals ik al zei, ik ben al weer zoveel bezig met andere velgen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig kerel!
Wat is dat trouwens voor een polijstborstel op die boor?
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
![]() Dankje!
Die polijst borstel is een polijst vacht van de Gamma. Kost maar €5 en is ook redelijk uit te wassen onder de kraan dus hij is vaker te gebruiken. Al moet je er wel zo'n kop bij kopen die je op je boormachine kunt monteren om de pad op vast te maken door middel van klitteband. Ohja, de polijst vacht is dan wel niet meer flexibel dus je kunt er, bijvoorbeeld, geen velg rand mee poetsen. ![]() Verder heb ik gister nog twee foto's gemaakt tijdens een joy ride. Wel onder toeziend oog van mijn vader. ![]() Het gaat ook maar net goed met de lip zoals je ziet. Lastig zo'n bolle weg. ![]() ![]() ![]()