![]() |
|
||||
|
||||
![]() Veel werk? Dat valt toch wel mee? Stuurkogel los, fuseekogel los, stabistang-boutje/moertje los, en bovenaan de demper/veerpoot los en je pakt zo de hele poot eruit?
Heb nu even een paar offertes uitgezet voor Weitec, even afwegen tegenover KAW (€ 254 voor een hele set). Neig toch naar Weitec...
|
||||
|
||||
![]() Ik vind het wel tegenvallen wat er aan goedkope opties op Ebay langskomt... Tweedehands is er wel van alles, maar ik wil wel even zeker weten dat ik goed zit, en heb geen zin om de veerpoten er 3 of 4 keer onder en/of weer onderuit te doen?!
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() Maakt zelfs zo'n lelijke auto mooi, toch? ![]() Net even kwaad geworden: veren-leverancier blijkt schokkers en veren 'vergeten' te bestellen... Komen nu pas a.s. woensdag i.p.v. vrijdagochtend! Dus weer een weekend niet sturen met de Pink Panther?! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Iemand enig idee hoe zo'n verbruiksmeter werkt?
Hoe sluit je het aan, en is het mogelijk dit achteraf in te bouwen? Geschikt voor diesel ook?
|
||||
|
||||
![]() Nog een vraagje, ik heb de auto helaas niet bij de hand: iemand een idee welke diameter de koplampen hebben (dubbel-rond face-lift)?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zit met een draadje op de vbak aangesloten en vacu bij de carb. In de hoogste versn. komt dan de meter omhoog ![]() Ik meen dat het bij de diesel elec. werkt op de gashendel....
|
||||
|
||||
![]() Hèhè, gisteren waren dan eindelijk (na ruim 3 weken wachten) mijn bestelde veren en schokbrekers er. Dus eindelijk weer aan de slag... De auto lag al die tijd namelijk stil, omdat hij nou eenmaal niet dicht bij huis staat, en ik dus iedere dag mijn bestelling verwachtte en dat gebruikte als planning om weer verder te gaan.
Vandaag dus de auto weer op zijn voorpoten kunnen zetten, dankzij een setje Weitec veren (-60mm) en gekorte dempers. En om eerlijk te zijn ben ik in eerste instantie een klein beetje teleurgesteld over hoe de auto omlaag is gekomen. Vooropgesteld: het was inmiddels al laat en ik was moe, het voorspatbord zit nog niet goed en nog niet vast, en de bumpers e.d. moeten ook nog gemonteerd worden (en ja, ik moet nog verven, vandaar mijn irritatie dat de bestelling zo lang op zich heeft laten wachten). Foto vóór (originele rijhoogte): ![]() Foto met achter reeds verlaging en vóór nog op originele rijhoogte (ten tijde van APK): ![]() En foto van vandaag, met dus de verlaging vóór gemonteerd: ![]() Roept u maar?! Ligt het aan mij? Overigens schijn ik de auto nog wel iets verder omlaag te kunnen gooien aan de voorkant, door veerschotels van een Audi 80 (typ89) te monteren, maar ik wilde eerst eens zien hoe dit eruit kwam te zien. Tenslotte wil ik wel dat het rijdbaar blijft? Inmiddels denk ik dus wel dat ik die veerschotels ga monteren, moet er alleen nog achter zien te komen waar ik die krengen vandaan kan halen en wat ze kosten? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Moet je Arne ff vragen, alleen is hij nu met vakantie deze en volgende week...
|
|
||||
|
||||
![]() denk dat het met andere wieltjes al gauw een stuk lager staat. Bij de originele setup zat er ook flink verschil tussen de staaltjes en de ATS wielen in hoogte.
Begint een leuk ding te worden ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
I know, dat is nou net het punt... ![]() Quote:
Was mijn gedachte idd ook. Punt is wel dat ik de ATSjes specifiek voor de Pisrat heb gekocht... Ik heb ook nog wel genoeg 13 inch liggen, maar volgens mij is dat echt niet relaxed rijden met de Passat ivm de afrolomtrek?! Maar misschien juist wel handig/leuk om voor meetings over te schakelen op 13", en 'm dan gewoon voor dagelijks verkeer net iets hoger te hebben staan?! Quote:
Thnx! Het begint alleen een beetje bij me te jeuken dat ik nog zoveel dingetjes wil doen. Vooral het netjes verven is iets dat ik toch nog even wil doen, maar dan moeten dus ook de deuren ontdaan worden van chroomwerk, handles (en misschien zelfs de rubbers? ![]() Vandaag in ieder geval de dynamo gewisseld voor een versie met W-aansluiting, zodat ik binnenkort mijn zelf-geïmproviseerde tellerwerk mét diesel-toerenteller kan installeren ![]() En als laatste wil ik mijn mechanische cruisecontrol en een carkitje installeren.
Last edited by Oudelut : 10-06-2009 at 18:43. |
|
||||
|
||||
![]() Ding stond toch ergens in Rotterdam? Als je aan het klussen gaat wil ik best een keer komen helpen, kan ik direct de auto een keer bekijken.
|
||||
|
||||
![]() Hoeveel vrije tijd heb je? Ben je nog student/overdag beschikbaar? Of is het puur avond- en weekendwerk? Daarnaast is het niet mijn loods, dus moet ik dat dan wel even kortsluiten...
|
|||
|
|||
![]() Ligt er nog wat achterin ofzo? ;-)
Maar wel schot in de zaak. Misschien een keer een opbouw weekendje organiseren? Meer zielen, meer vreugd en eerder klaar? Als het past in mijn agenda wel leuk om te doen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, nog niet, maar als jij de Steilheck bent die ik dénk dat je bent valt dat wel te regelen met een manslange plastic zak met rits, hoor?! Met je bijdehandte opmerkingen... ![]() ![]() Weekenden zijn voor mij juist weer zoveel lastiger te plannen, ivm kroost e.d. Maar bedankt voor het aanbod! Zie het maar gewoon als ongeduld om met de tractor te karren! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Als ik de foto's bekijk zou ik niet zeggen dat ie verlaagd is... ik zeg; dat kan lager
![]()
|
||||
|
||||
![]() idd kan zeker nog 30mm voor en 20mm achter
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zit in de weekeinden vaak in Groningen bij m'n chickie ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
Tja, misschien zakt-ie nog wel wat na...? Of misschien vertekent de foto ook nog wel? In ieder geval gaat/kan-ie achter niet lager, en dat hoeft voor mij ook niet. Vóór ga ik de andere veerschotels nog monteren, en dan zou-ie nog 10-20 mm moeten zakken... ![]() Voor de rest kijk ik het wel aan hoe het er uit ziet als-ie weer helemaal klaar is. Ik kan dan nog altijd kiezen voor een andere velgen-/bandenmaat om 'm naar beneden te krijgen. Maar uiteindelijk wilde ik 'm ook nog een beetje rijdbaar houden...
|
||||
|
||||
![]() Ik moest hier nog even reageren zie ik. Die veerschotels kun je gewoon bij de dealer halen, bestelnummer is 893412113, kosten rond de 9 euro per stuk. Ik heb er ook toplagers van een 32b op voor verzwaarde vering, die zijn ook iets lager (scheelt bijna niks hoor). Misschien toch die -75mm bestellen?
|