![]() |
|
|||
|
|||
![]() Het is weer een tijdje geleden...
Met auto gestrand in Frankrijk, gelukkig - na VEEEL gezeik - de ANWB zo ver gekregen om naar nederland te transporteren.. en hij staat nu weer keurig bij de garage. Problemen: - eerste keer starten gaat prima, maar 2de keer geeft ie een dot gas en heeft hij geen vermogen meer - Rechter achterrem blokkeert bij hard remmen - Versnellingsbak te kort... max 140 km/u - Vermogen is maar heel kort -> 2000 rpm zet in rug daarna bij 3000 a 3500 helemaal klaar. Volgens de garage ligt dit aan de brandstof verstelling! dus mijn vraag aan jullie: - Wie heeft er nog een pomp liggen? (Motor AFN, gechipt) met het liefste natuurlijk zo weinig mogelijk kilomters. of - Wie weet een revisie bedrijf die dit voor een redelijk bedrag zou kunnen fixen? Nog een even een foto voordat een of andere @$%#@$%@$ die hem gekeyd heeft. (wordt van weinig dingen echt agressief..) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wat voor bak heb je er achter zitten dan?
Geeft hij een storing als je hem uit leest? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
mooie auto . zal wel veer gebroken zijn . alles is te maken , ![]() |
|
|||
|
|||
![]() @eelco
Het is een ASD bak uit een passat van 93, met de gegevens die wij hadden gevonden hebben berekend dat de top op iets van 180 zou liggen.. Niet dus ![]() Er zijn geen storingen afgezien van de EGR klep. Luchtemp sensor zit een weerstand tussen inmiddels dus EGR is de enige die overblijft. Mij werdt specifiek verteld: 'brandstof vervroeging regeling' als ik het met goed herinner. @gooigolf Dank ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Appart jho. Asd bak zou wel lang moeten zijn jha. Iig gelijk aan die ik nu heb. Die van mij loopt wel harder dan 140
|
|
|||
|
|||
![]() 140 op gps.. dus 150 op klokkie ongeveer.
ik reed hierbij 4300 toeren. (uit het hoofd is inmiddels weer meerdere maandden terug ![]() Kan het zijn dat die bakken met een kortere eindoverbrenging geleverd zijn? Op zich wel balen want dit is een revisiebak! Schakeld super. |
|
|||
|
|||
![]() Even een UP.. iemand nog een brandstofpomp liggen?
Of weet iemand uit te leggen hoe je een mk4 pomp pas kan maken op een mk3 tdi? Last edited by robertoal : 26-12-2013 at 17:39. |
|
|||
|
|||
![]() Even je inbox legen
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Gedaan :-)
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb er nog een geheel compleet staan van de Seat die ik heb gesloopt .
|
|||
|
|||
![]() Inmiddels bij Carlo geweest om de pomp op te halen.
Daarnaast nog het volgende binnen gekregen: - Nieuwe astappen - Nieuwe remklauwen achter -> hopelijk nu het oneven remmen opgelost - Nog wat klein grut Aangezien ik omstreeks Maart de auto APK moet laten keuren wil ik hem gelijk als TDI op kenteken zetten, nu vroeg ik me af of een herweging verplicht is bij het RDW? Zo ja: zorg ik ervoor dat ie zo ligt mogelijk is.. Is dit het geval, heeft iemand nog het volgende liggen: - Kuipstoelen met gering gewicht - Achterbank -> eventueel ICM GTI voorstoelen -> na keuring plant ik dat er in. - Gesmede velgen zoals audi pepperpots (eventueel met inruil van mijn huidige velgen, 16 inch Azev A met achter nieuwe banden, en voor 5000km. respectievelijk 195 en 215 breedtemaat.) Eveneens gewichttechnisch: moet je perse bumpers hebben? die wegen ook nogal wat... Kom ik bij de laatste vraag: volgens deze thread kan je met een aaz/1y spanner 'systeem' wel makkelijk een dynamo met multiriem monteren.. als iemand deze nog heeft liggen ICM poelie voor krukas en poelie voor waterpomp.. much obliged! Om deze saaie post wat op te fleuren.. nog wat foto's. Let vooral op het verwoeste schroefdraad van de astap.. Klapperend wieltje ![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by robertoal : 22-01-2014 at 10:19. |
|
||||
|
||||
![]() voor je gaat keuren eerst eens bij een weeg brug langs, dan weet je wat er af moet en of het haalbaar is
|
|
||||
|
||||
![]() En je tank zo leeg mogelijk, en dan een potmetertje tussen de sensor zodat je de meter op vol kan zetten
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Net wat Evert ook zegt, eerst wegen, wanneer de wagen nu 1049kg weegt valt t niet mee om die naar 949kg te krijgen...
|
|
||||
|
||||
![]() ik zou niet beginnen te rotzooien met lege tank , want de rdw mannen zijn ook niet van gisteren. die weten heus wel wat een golf KAN wegen .
doe het gewoon op een eerlijke manier dan kunnen ze het wel waarderen dat je je best hebt gedaan . doe je het niet op een eerlijke manier EN ze komen erachter word het geen keuring meer van 10 minuten |
|
|||
|
|||
![]() Heren dank voor jullie reacties
![]() Goed idee wbt weegbrug. Ga ik werk van maken. Op kenteken staat 860 kg rijklaar, ben benieuwd hoeveel dat nu is met het zwaardere TDI blok ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Is het trouwens verplicht om de achterbank te kunnen bereiken? De meeste (lichte) kuipstoelen kunnen niet klappen..
|
|
|||
|
|||
![]() Achterbank weg laten doe ik iig,
Met golf 4 recaro's wel 3 deurs, Maar je kunt er niet achter zitten
|
||||
|
||||
![]() Wegenbelasting is ledig gewicht. Die van mij weegt 900kg ledig.
|
|
|||
|
|||
![]() Dank voor jullie antwoorden!
900kg is toch meer dan ik had verwacht eerlijk gezegd.. |