![]() |
|
||||
|
||||
![]() Rechter is golf 1 en evt ook 2, linker is type 3.
Ik heb ook een diesel starter, die origineel op je JB zat is te licht voor de ABA of in mijn geval 2E. Starten zonder ontsteking, scheelt dat? Als dat wel normaal gaat staat je ontsteking verkeerd.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Niks is zeker maar die 50mm moet toch dik genoeg zijn en het verlies is ook maar 0,2V Is een Diesel starter dan nog sterker dan die van een benzine ? En goed gaat het wel komen is alleen maar leerzaam al had ik hem wel graag gehoord vandaag ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oke die linker zou van een JH blok af komen de rechter is van een DX ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zie net dat de ABA een 1,1KW startmotor gebruikt zou die 0,95 dan het verschil moeten maken ?
|
||||
|
||||
![]() Een diesel starter is 1700W, die is wel sterker ja
![]()
|
||||
|
||||
![]() Dat zag ik idd Golf1 Diesel Startmotor
VW : 055911023D startmotor vermogen (kw) : 1,7 Maar waarom zijn deze dingen zo duur nieuw viel bijna van me stoel. En hoe weet je nu welke past deze komt ook van een Golf1 mijn bak en vliegwiel ook maar dan ?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Als je zegt dat hij bij het intrappen van het gaspedaal helemaal stilvalt, zou ik de timing eens kijken van de distributie. Ook kontroleren of je de bougies in de juiste volgorde hebt aangesloten.
Daarnaast meet je de spanning op je startmotor het beste tijdens het starten, mocht er een slechte verbinding zijn, constateer je die alleen tijdens het belasten (dus starten). verder alle respect voor je werkzaamheden.
|
||||
|
||||
![]() Eerst starten zonder ontsteking, kun je de timing vast uitsluiten als je het dan nog hebt. Kan best dat je de startmotor tegenwerkt namelijk...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb idd niet het verlies in de massa kabel gemeten. Ik heb de multimeter achter op de + en - van de accu gedaan. Hier meten ik dan 12,8V en als ik dan voor op het massa punt bij de bak en op klem 30 van de starmotor meten had ik 12,6V Quote:
Daar kwam ik ook pas thuis achter probeerden de spanning op klem 50 te meten van de startmotor maar die gaf niks ![]() Ik bij het contact slot na gemeten nog niks en toen begreep ik pas dat ik de sleutel helemaal om moest draaien om dit te meten ,dus tijdens het starten. Dus toen was de accu ook al ondertussen flink moe heb nog wel kunnen meten bij het contact slot dit was de enigste manier als je alleen bent. En als ik de sleutel helemaal door draaide naar het starten toe meet ik op klem 50 van het contact slot 6,5V
|
||||
|
||||
![]() even op de sloop een golf 2 diesel startmotor halen in ieder geval van een 020bak , is die van Gooi ook die draaid de aba van gooi rond met 2 vingers in de neus.
Jammer genoeg had ik nog maar 1 en die heeft Gooi in gepikt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gewoon spanning meten op de dikke rode plusdraad van je startmotor. De min op het metaal van je startmotor. Tijdens starten mag de spanning dan niet te veel kelderen. Probeer het anders eens met een losse accu direct bij je motorruimte.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou je hier over begint ik heb de hulpas tandwiel toentertijd veranderd voor die je nu op de foto ziet. Er zat er eigenlijk 1 op zo als op de foto er onder misschien dat er verschil in merktekens op deze 2 poelies zit ? ![]() ![]() Nu komt het merkteken niet helemaal recht voor het merkteken van de krukas poelie ![]() En dan lees ik nog in een ander topic dat de meenemer van de oliepomp 180Gr verdraaid kan staan ??? Wist echt niet dat er verschil in deze meenemer zat. Zet hem altijd gelijk met de krukas zonder het idee dat je 2 kanten aan dit asje zitten ?
|
|||
|
|||
![]() Startmotor van een golf 3 1.9 d past ook deze hebben wij toen der rijd ook gemonteerd op een abf met webers. In
Een mk1
|
||||
|
||||
![]() Als je de merktekens van krukas én nokkenas op bdp hebt staan, dan moet de rotor naar cilinder 1 wijzen. De nokken van in en uitlaat van cilinder 1 wijzen dan schuin omhoog (een iets naar voren en de andere iets schuin naar achteren)
|
||||
|
||||
![]() Zo had ik het ook gedaan krukas verdraaid zo dat cilinder 1 op het hoogste punt staat.
Dan staat ook het merkteken in de bak goed. Hulpas toen naar dit merkteken gedraaid ,nokkenas tandwiel merkteken gelijk met de kop. Dan de meenemer van de oliepomp parallel gezet met de krukas ontsteking er in. En dan moet de rotor naar het merkteken wijzen op de ontsteking en dit is dan bougie 1.
|
||||
|
||||
![]() En dat zou goed moeten zijn.
Heeft t niet met de vulling in de cilinders te maken? Hij moet nu natuurlijk een mengsel comprimeren en dan krijgt hij het juist zwaar. Dus zou idd. kunnen dat de starter te licht is. |
|
|||
|
|||
![]() Maar nu is me nog niet duidelijk of de motor wel rond draait zonder ontsteking?
|
||||
|
||||
![]() Met het verdraaien van de ontsteking ging hij niet lichter en met de verdeler er uit ging het iets beter.
Maar niet dat je zegt van als die het zo zou doen met ontsteking zou het wel gaan.
|
|||
|
|||
![]() Dan zou ik voor optie 2 gaan een dikke diesel startmotor.