![]() |
|
||||
|
||||
![]() Blijft echt een super G60 om te zien. Mooie ruimte heb je ook!
|
|
||||
|
||||
![]() dankje man!
het einde van de maand begint al weer in zicht te komen dus de bestelling naar biesheuvel kan er bijna uit ik zit enkelt nog een beetje met mijn oliedruk meter wat raden jullie aan een 5 of een 10 bar meter? ik zou zelf niet weten op hoeveel deze zou moeten staan bij een warme of koude motor
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Ik hoop op 2bar bij een warme motor
![]() Ik heb er nu 1 van 10Bar maar er werd mij later gezegd dat 5Bar in mijn geval nou keuriger zou zijn ivm de 2 bar warme druk koud staat hij op 4Bar.
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij is de keuze afhankelijk van de plek waar je wil meten, onder of boven. Ik bestelde een 5bar vdo meter bij classic parts. Achteraf denk ik dat een 10bar beter was geweest voor bij het filter. Die 5 bar zou ideaal zijn voor bij de oliedrukleiding richting lader. Misschien ten overvloede, ik vond sensoren met schakelcontact, dan kan je originele sensor eruit
![]() Ik zelf pak boost/egt/afr/lambda via zeitronix display en oliedruk/benzinedruk/olietemp analoog in de radioschacht. |
|
||||
|
||||
![]() ik wil een oliedruk, olietemp en als extra een volt.. meer om aan 3 meters te komen..
de aanvoer van mijn glader zit vanaf de kop aan de achterzijde ook daar zit nu een sensor als ik daar de stekker aftrek werkt die op het lampje van mijn tellerhuis en had zelf idee daar de 2 polige sensor op aan te sluiten dus zou in dit geval de 5bar goed moeten zijn?
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Dat was in ieder geval wel mijn plan... Maar je hebt dus ook vdo (en compatible) sensoren met een extra aansluiting zodat je dashboard lampje er ook op werkt
![]() Voorbeeld: 5 bar öldruckgeber mit warnkontakt |
|
||||
|
||||
![]() jaa dat is inderdaad die ik bedoel, deze noemen ze bij biesheuvel een dubbelpolige sensor
zal goed gaan komen nog even het salaris afwachten na deze dure kerst maand en bestellen maar!
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline Last edited by vdWal. : 18-12-2013 at 22:53. |
|
||||
|
||||
![]() De dubbelpolige oliedruksensor gaat niet werken op je golf instrumenten paneel.
Die gebruikt nl een statische èn een dynamische oliedruk sensor. Waardes komen niet overeen helaas en je olielampje blijft knipperen , of nog vervelender ; je zoemer gaat continu af ![]() ![]() Het mooiste is je oliedruk te meten waar je olietoevoer naar de Glader van de cilinderkop afgetapt wordt. Daar is die het laagst. Op deze plek zou ik voor een 5 bar kiezen ivm nauwkeurigheid. Als je daar je oliedruk sensor er uit schroeft en je potje er weer op of met een verdeelstukje bv een originele van een G60 motor. Dan plaats je de sensor op het filterhuis wanneer nodig met verdeelstukje. Olie temperatuur meet je toch al via je mfa John? Zou ik voor een ander meter kiezen ![]() Kijk anders ook eens bij DPT , deze leveren hetzelfde als Biesheuvel (sandler)zijn beslist niet duur , en ik vind de services erg goed.
|
||||
|
||||
![]() ik moet me er nog eens goed in verdiepen lees ik al.
om 1 of andere reden wil de temp op mijn MFA nogal is helemaal niets aangeven en ik kom maar niet tot de ontdenking hoe dit komt waarnaast ik het mooi centraal op een meter fijner vind omdat ik de moeite niet neem de mfa te gebruiken de oliedruk wil ik inderdaad vanaf dit punt meten. daar zit nu al de sensor met T stukje tussen leiding en kop maar een dubbelpolige sensor is dus overbodig zoals ik uit je reactie begrijp? en zou een enkel polig voldoende zijn en het dus betekend dat ik de druk sensor die ik bij de kop weg haal op het oliefilter huis toe moet voegen hier zitten nu ook al 2 sensoren uit mijn hoofd en zou ik dus ook weer een extra T stukje moeten plaatsen?
|
||||
|
||||
![]() Zou je op de kop geen t-stuk kunnen zetten dan blijft je instrumenten paneel gewoon werken op de oude sensor en dan een extra sensor aan de andere zijde voor de VDO meter ???
Ik heb ook zo'n t-stuk gebruikt maar dan om dat de VDO sensor tegen me waterflens van de kop aan kwam. Andere aansluiting heb ik af gedopt. ![]()
|
||||
|
||||
![]() ga er maar eens goed naar kijken inderdaad!
binnekort eens onder de kap aan de sleutel en wat ruimte maken dat deeltje bij jou zou wel een uitkomst wezen misschien.. zo zit het nu bij mij op de kop, met aan het uit einde een banjobout voor de leiding van de lader maar ook nog een T stukje voor de sensor nu die moet ik dan toch ook weer ergens kwijt ![]()
|
||||
|
||||
![]() tussen de bedrijven door nog even snel een werkbankje in elkaar geknutselt
enkelt nog wat ligplanken en deurtjes erin ![]() ![]() kunnen we het nieuwe jaar weer vol in het project vliegen om hem af te stomen voor het voorjaar ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline Last edited by vdWal. : 02-04-2016 at 22:24. |
|
||||
|
||||
![]() Netjes hoor
![]() Dus ik kon helaas de MK1 niet naar buiten duwen.
|
||||
|
||||
![]() en de werkbank is inmiddels klaar
![]() ![]() vrijdag een snipperdagje, wil dan is even wat onderdelen los trekken op de golf en zaterdag even een ritje biesheuvel en motorsportcompany gaan doen voor wat leuke verlate kerst cadeau's ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline Last edited by vdWal. : 02-04-2016 at 22:27. |
|
||||
|
||||
![]() Doe je slim op 27-28-29 is er de Kerstshow bij Autosport Company
![]()
|
||||
|
||||
![]() jaa zoiets kreeg ik mee inderdaad laatst
![]()
|
||||
|
||||
![]() laatste daagjes weer is lekker wat verder geklust!
eerst eens even aan de slag gegaan met het scirocco dakraam zal ervoorlopig eerst in gaan zonder dak bekleding dit heb ik helaas nog niet eerst weer is even wat eer behaald uit het dakpaneel met de wondertol en is gaan uit zoeken hoe de boel in elkaar moet.. ![]() ![]() daarna eens even onder de kap aan de slag gegaan en vandaag nog even een leuke ronde autosport company en biesheuvel gedaan ![]() ![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline Last edited by vdWal. : 02-04-2016 at 22:29. |
|
||||
|
||||
![]() Netjes hoor
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() De pinpas had het al weer zwaar genoeg voor nu met deze transactie
![]()
|
||||
|
||||
![]() Mooie spullen
![]() Ik denk dat ik het toch ga proberen met een 0-5 bar met kontakt <0,25 bar, in/bij de kop. Daar zou origineel geschakeld worden beneden 0,15/0,35 volgens mij. |