![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als je het reviseren niet goed doet, dus bv geen nieuwe zuigerveren terwijl dit wel nodig is, of de lagers niet naar kijken terwijl deze al tegen de max tolerantie aan zit....... dan krijg je dus een auto die vaker stil staat dan dat die rijdt en je hebt er veel meer werk mee dan dat als je het in 1 keer goed doet....
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dat zou ik zeker wel doen, je hebt niet veel eer van je werk als je dit niet vervangt en de wagen loopt na een paar km al vast om een kapotte dis riem....... kan je nu al vertellen dat je daar niet vrolijk van wordt..... ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als je het laat doen komt er uurloon bij en dan moeten ze hetzelfde ook doen, dus goedkoper ben je altijd omdat je zelf geen uurloon hebt en geen overige kosten, en je hebt er ook geen garantie op......... maar ik zorg gewoon dat ik een nog draaiend blok achter de hand heb, mocht het gereviseerde blok helemaal in de soep draaien ( wat ik niet hoop ) dan is het ff een middag sleutelen en dan kan je weer rijden....
|
|||
|
|||
![]() ik word ook niet vrolijk van de kosten die me in het vooruitzicht gesteld worden... ;-)
|
|||
|
|||
![]() Quote:
je wil wat en het kost wat...... ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Maaaaarrr, de onderdelen die wij allemaal los moeten kopen zijn weer duurder dan voor een revisiebedrijf, en het boren/honen van een blok (eventueel) zul je toch moeten uitbesteden. Verder koop ik ook een motorblok om te reviseren, ik laat me eigen er mooi inzitten. Kan ik er mooi een jaar over doen als ik dat wil. Kan ik trouwens ook een KR blok kopen om mijn PL blok te vervangen zonder dat ik problemen krijg met het inbouwen?? Op de nokkenassen en het inlaatspruitstuk na is het toch exact dezelfde motor?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De onderdelen die wij moeten kopen zal niet veel duurder zijn dan bij een revisie bedrijf. en honen kan je bij een revisie bedrijf laten doen hier enkele links http://www.freddycane.com/ http://www.brusmotors.nl/ ik heb ook ookt es een keer op een site gekeken van een revisie bedrijf en daar stonden ook prijzen van spoelen en nog een paar dingen, ik kan em alleen niet meer vinden....... een groot verschil tussen een kr en een pl is dat de eene een comp heeft en de andere niet.... ik weet niet of dat goed uitkomt met je kabelboom.....
|
|||
|
|||
![]() Maar wat zijn ongeveer de kosten om de motor totaal de reviseren en ook goed ??
|
|
||||
|
||||
![]() Reviseren is idd vervangen van versleten onderdelen.
Restaureren, ALLES vervangen, ook wat niet direct nodig is, 100% nieuw maken dus
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dat hangt er helemaal vanaf waar je je onderdelen haald en welke..... dan zul je gewoon een beetje rond moeten kijken wat alles ongeveer kost.... bij JD kost een set zuigers 900 dit was dan wel voor een 16v g60 en dat kon ook nog wel goedkoper..... dus misschien is het een idee om es bij een tuner te infomeren wat de sterkere onderdelen kosten.... als het verschil minimaal is... ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dan ga ik met gemak de motor restaureren, op de turbo na dan... die komt later... ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Spoelen is voor de koelvloeistofkanalen ofzo?? En kun je de KR niet aansluiten als zijnde een PL?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dat is idd voor alle kanalen in het blok en ik heb echt geen idee of dit zo aan te sluiten is........
|
|||
|
|||
![]() Hoe bepaal je trouwens of de cilinderwanden nog okee zijn (de afmetingen binnen de toleranties maar misschien een paar krassen van de zuigerveren ofzo)?
Als ik daar voor de eerste keer naar ga kijken weet ik toch niet waar ik op moet letten? Ik moet toch maar eens gaan navragen of er iemand binnen mijn kennissen/familiekring korting krijgt op autoonderdelen.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
de wanden moeten er goed uitzien, geen plekker erin of diepe krassen, bovenaan zit altijd een stootrand, deze moet er wel uit gehaald worden met honen.... ook controleren of die niet ovaal is.
|
|||
|
|||
![]() Nou er is een begin gemaakt. Begin maart gaat een docent autotechniek de motor eens inspecteren (compressie meten ed) om aan te kunnen geven wat er waarschijnlijk gereviseerd moet worden. Ik ben benieuwd...