![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wordt netjes!! En gaat best rap hier!
![]()
|
|||
|
|||
![]() volgende week gaan nick [swen zijn broer] en ik de aandrijfassen op maat maken. komen er door de drukte niet aan toe deze week.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() keep up the good work! Gr Bart Moeten de aandrijfassen ingekort worden? |
|
|||
|
|||
![]() 1 inkorten 1 verlengen, als ik het zo snel ff goed heb gezien, volgende week ding eerst op een 4 koloms brug zetten, dan word het allemaal duidelijk op een 2 kolommer kun je geen aandrijfassen inmeten. aangezien hij dan uit de vering komt.
|
|
||||
|
||||
![]() nog wat gedaan het weekend?
|
|
|||
|
|||
![]() zo vandaag heb ik ff een begin gemaakt aan de aandrijfassen voor swen zijn polo.
zal volgende week ff foto s maken, zodat swen deze kan plaatsen. |
|
|||
|
|||
![]() tijd voor een updateje nick
![]() |
|
||||
|
||||
![]() is het gelukt met de aandrijfassen?
![]()
|
|||
|
|||
![]() zijn er mee bezig geweest, alleen de eerst poging mislukte de as ging krom onder de pers.
|
|
||||
|
||||
![]() huh, waarom gaat er een aandrijfas onder een pers dan? Om hem in te korten?
![]()
|
|||
|
|||
![]() om misschien van 2 stukken as 1 geheel te maken
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Waarom niet gewoon lassen? Beide uiteinden schuin afslijpen zodat je een mooie v-groef krijgt en die rondom aflassen?
|
|||
|
|||
![]() ik had een gat van 10mm in 1 as geboort in de draaibank 5cm diep de andere as afgedraai naar 10,04 afgedraaide stuk 4,97 lang bijde kanten onder 45 graden afgedraait tot die 10mm, denk pers hem dan in elkaar is hij altijd recht en is hij mooi te lassen maar helaas, as moest nog 1 cm in elkaar en toen ging hij krom dus dit gaan we gewoon nog een keer proberen, alleen dan wel is minder strakke pers passing, maak hem nu zo, dat je hem net niet met de hand in elkaar kunt drukken.
|
|
|||
|
|||
![]() Zo maar is weer een update!
![]() Aangezien de vakantie andere werkzaamheden en prive dingen geen tijd/zin gehad om te updaten maar hier is weer wat nieuws van mijn kant! Nog geen aandrijf assen aangezien ik eerst ff 2 andere moest zoeken dus zijn we maar verder gegaan met andere dingen.... Volgende onderdelen kwamen binnen: Radiateur incl kvs tankje en een intercooler: ![]() Spal fan: ![]() Spalfan en de tempvoeler op de radiateur gemonteerd: ![]() Daarna moest de radiateur pas gemaakt worden in het front, oude front was slecht en gescheurd dus 1 op de sloop opgehaale en even het type plaatje overgezet.. Na wat hakken, zagen en vijlen: ![]() Front aan de auto gehangen met radiateur er in: ![]() Nu moet hier de kvs worden bijgevuld: ![]() Onderste koelslangen aangesloten: ![]() Bovenste koelslangen aangesloten: ![]() En hier nog ff 2 pics van de radiateur bevestiging: ![]() ![]() Het koelsysteem is nu helemaal klaar, toen zijn we verder gegaan met het intercooler systeem. Wat alu buizen en siliconen: ![]() ![]() Vanaf de inlaat begonnen met passen en meten: ![]() En dan komen we onder aan het front uit: ![]() Nu moest de intercooler worden bevestigd, naar wat meten de slijptol in de bumperbalk gezet. Hier het resultaat: ![]() ![]() ![]() De intercooler iets verlengt zodat we weer mooi uit kwamen in de opening in het front: ![]() En toen moetsen we nog langs het wiel naar achter, aangezien een buis te dik is, (loopt het wiel er tegen aan) hebben we de "pannenkoek" van de a3 gepakt en een buis opgelast.. Hier het resultaat: ![]() Stefan kwam nog wat leuks brengen: ![]() Even gemonteerd: ![]() En een totaal plaatje van het motorruim nu: ![]() En zo is het inlaat gedeelte ook afgerond.. ![]() Volgende wat we hebben gedaan is het stuursysteem af te maken, we zijn begonnen met een ander resorvoir. Dit is er 1 van een lupo geworden net al de leiding van het resorvoir naar het stuurhuis... Leiding van het resorvoir naar de stuurpomp hebben we zelf gemaakt van verschillende leidingen. Nu blijft alleen de leiding van het stuurhuis naar de pomp nog over, hier hebben we de orginele leiding van de polo voor gepakt. We kamen niet uit met het gedeelte wat over de bak liep dus er tussen weg geslepen en een nieuw pijpje aangelast.. (zie de foto) ![]() Het stuur systeem is nu verder klaar op de bevestiging van het resorvoir na. Aangezien we in het motorruim eigenlijk te weinig ruimte hebben en we het zo clean mogelijk willen houden hebben we de accu in de reserve wielbak gemaakt: Massa - voorziening: ![]() Plus + voorziening: ![]() En nog een totaal plaatje.... ![]() Wat konden we toen gaan doen, uhhhmmmm..... juist schakeltoren van de a3 bevestigen: ![]() Nu zijn we bezig met het koppeling systeem, aangezien de polo een kabel heeft en de a3 bak een koppeling cilinder, moesten we een oplossing zoeken. We hadden 2 mogelijk heden, dmv een koppeling hendel van een transporter t4 de bak van hydraulisch naar kabel te maken of de polo aanpassen zodat het hydraulisch word. Je raad het al we hebben voor het moeilijkste gekozen aangzien we toch graag het hydraulische willen behouden... Heb een vr6 koppelingscilinder van een corrado gekocht en deze al in het schutbord bevestigd: ![]() Ook hebben we de leiding van de cilinder naar de andere cilinder op de bak al gemaakt zo ff geen foto van... Zo dit was het wel zo beetje waar we nu zijn gebleven. Om een testritje te kunne maken moeten we de koppeling cilinder in de auto nog aan het pedaal bevestigen en de aandrijf assen moeten nog gemaakt worden.... Ik ben vast nog wel dingen vergeten die we hebben gedaan maar dit is ff globaal hoe het er nu voor staat. ![]() Ik hou jullie op de hoogte.... |
|
||||
|
||||
![]() ziet er goed uit,wat ik alleen niet duidelijk uit de foto haal,zit het vulgedeelte weel boven het hoogste punt qua koelgedeelte,dit ivm ontluchten?
|
|||
|
|||
![]() respect voor jou werk man, hoe netjes je dit allemaal doe enzo,
en zo 1.8T in een polo zal het behoorlijk goed gaan doen denk ik ![]() veel succes & ik blijf je volgen |
|
|||
|
|||
![]() hey gerben de vulhals van de radiateur zit boven alles van het koelsysteem moet dus geen probleem wezen. anders is dat ook wel weer op te lossen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Mooi project