![]() |
|
||||
|
||||
![]() Oeps ging wat fout
![]() dubbel posting |
|
||||
|
||||
![]() zijn er geen grotere inlaatspruitstukken die op een 8V blokje passen? Dus eigenlijk compleet met gasklephuis?
|
|
||||
|
||||
![]() Paultje...goede vraag! Maar ik denk het persoonlijk niet
![]() |
|
||||
|
||||
![]() dan moet je met webers/ ITB's gaan werken of zelf je luchtinlaat bewerken/laten bewerken...
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups Last edited by Menace : 10-03-2006 at 18:44. |
|
||||
|
||||
![]() Mmmm...geen optie neem ik aan!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb hem er ook op.
netjes het inlaat bewerkt. bij mij is de cilinderkop gebewerkt en geflowed en gevlakt. hij loopt 1 op een 8 ongeveer, ik moet echt alleen gas geven als de motor warm is anders krijg ik net als de rest zegt grote zwarte rook pluimen achter me haha. het klinkt wel zwaar bruut. ik heb trouwens een 16v gasklep die is 52 mm en die van audi is 54 en geloof de 8v 37 |
|
||||
|
||||
![]() Kan je die zwarte rook niet weg krijgen dan?
|
|
||||
|
||||
![]() kan iemand mij misschien vertelllen wat ze voor een waarde meten op de stekker van de warmdraairegelaar en van de extra luchtschuif? Volgens mij moet er 12v op staan op de groen / zwarte kabel. Bij mij staat er echter niets op. en wanneer moet je deze waarde meten als de motor warm is of altijd als hij draait.
|
||||
|
||||
![]() Nou als het goed is ben ik morgen in het bezit van een 16V gasklephuisje...iemand nog tips voor het afstellen (dus geen rookpluimen zoals ik her en der hoor
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb geen idee...Ik zou persoonlijk zeggen wanneer hij koud is... Dan nog iets: de draadjes van die warmdraairegelaar zijn dezelfde kleuren als van zo'n vacuum switch (bij mijn golf II GTi wel). Waar is die switch voor dan...? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() niemand die dit weet??
|
||||
|
||||
![]() Die stekker bij de warmdraairegelaar is een elektrische verwarming. Deze moet idd een spanning hebben bij een koude motor. Door de opwarming (zowel elektrisch als van de motor) zal de brandstofdruk na een tijdje afnemen.
En ook de stekker bij je extra luchtschuif moet een spanning hebben bij koude motor. Een soort van choke werking dus.
|
||||
|
||||
![]() Mmm en die vacuum switch die tussen je leidingen zit dan? Wat kun je daar mee doen?
En verder nog tips voor het afstellen wanneer het gasklephuis erop zit...misschien wat meer druk geven? (kon je toch onderaan de warmdraairegelaar bijstellen?) |
|
||||
|
||||
![]() Ik snap niet wat je bedoelt met vacuumswitch, waar zit dit apparatuurtje?
Zolang je je luchtweger niet aanpast hoef je alleen maar je stationair toerental aan te passen. Het aanpassen van de druk van de warmdraairegelaar wordt geregeld dmv een vacuumleiding, dit is dat tuitje wat op de zijkant zit (bij de 8v zit deze er niet op). Deze moet je aansluiten op je inlaatspruitstuk.
|
||||
|
||||
![]() nou bij mijn 8v (EV blok) loopt vanaf het inlaatspruitstuk naar de onsteking een vacuumslang. Hiertussen zit een zogenaamde Vacuum switch, dat is een rond ding met links en rechts een uitsteeksel om die vacuum slang op aan te sluiten (hij komt dus tussen de slang). In het midden zit een schroefje...die je in en uit kan draaien. Er zit een stekkertje aan met rood/witte draad en bruine draad. dezelfde kleur dus als die bij je warmdraairegelaar zitten. Ik heb deze swicht eraf gehaald (om te proberen want ik denk: het kan het vacuum beletten, zodat de ontsteking minder vervroegd wordt) en het is net of hij nu beter trekt, maarja de stekker blijft gewoon los hangen nu. Verder niks geen problemen met koude start of koude motor. Weet jy misschien wat het is? Niemand kan mij antwoord geven
![]() Thnx ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Klopt, een rond, zwart doosje. Ik heb geen idee wat dit ding doet
![]() Er is vast wel iemand anders die je dit kan vertellen!
|
||||
|
||||
![]() Graag
![]() ![]() Wel offtopic...sorry...ik heb mijn 16V huis er bijna op ![]() Nog 1 vraagje...rond welke prijs (ook de goedkoopste noemen :P) zou ik komen wanneer ik mijn cilinder kop van mijn EV 8v laat bewerken (flowen) en vlakken? Thnx! Supertopic dit eigenlijk... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zit hier geloof ik iemand op het forum die dat doet voor 200 euro.. goedkoper vind je niet.. kijk maar op de site: http://www.spottuning.nl/
alleen vlakken kost normaal dacht ik iets van 50 of 60 euro als je zelf de cilinderkop aanleverd |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt! Zal er eens over denken!
Hebben jullie enig idee wat zo'n gasklephuis, warmloopregelaar, snel nokkenas en een lichter vliegwiel aan winst op zouden kunnen leveren? Of is dat allemaal maar minimaal? Heb besloten om het gasklephuis eerst helemaal te bewerken, dus duurt nog even voor hij erop komt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou bij mij zit een stekkertje op de warmdraairegelaar...geen vacuum...heb origineel nog van een 8v he! komt een 16v regelaar op als het goed is, maar die heb ik voorlopig nog niet gevonden! |