![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet eens meer hoeveel koppen ik wel niet vervangen heb.
Als je ze van binnen naar buiten los maakt en daarna controleerd met een rij of hij nog recht is heb je geen problemen.
|
||||
|
||||
![]() ok weer wat geleerd
![]() (geld ook voor benzine motoren neem ik aan?)
|
||||
|
||||
![]() Nee, daar zitten geen voorverbrandingskamers in.
Maar je kan de kop wel netjes los maken en zelf controleren met een rij. Als hij dan vlak is hoeft hij niet weg om te laten vlakken.
|
||||
|
||||
![]() Ja dat bedoelde ik, dat netjes losmaken en dan eventueel weer monteren zonder te laten vlakken.
Sorry voor dit off-topic Stein.. Go on! GO GO! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Gaad goed stijn!
![]() Heb deze week ook weer eens de witte jetta uit de schuur gehad ,maar dan merk je echt wel verschil tussen de motor van de rode (eco diesel 1v ,zonder kat ,alleen een g60 achterdemper ,open filter ,en de pomp iets open gezet) ,en die van de witte (jr 70 pk ,open eindemper ,open filter ,grote intercooler ,overdrukbeveiliging afgedopt,waste gate uitgeschakeld,roetstop verdraait,momenteel 1,1 bar ) Die is echt een stuk sneller zodra die boven de 3000 toeren gaat! Ik ga wel binnenkort de downpipe vervangen door een grotere ,ben er namelijk achter gekomen dat de voorpijp ,vanaf de turbo ,kleiner is dan die van een ecodiesel! Althans die van mij wel ,ik had namelijk een nieuwe voorpijp gehaald voor de rode jetta (van een JR motor ,want ik wilde de kat ertussenuit hebben ),want die was doorgerot ,maar zag dat de ring 4 mm kleiner was in doorsnee dan die van de originele eco voorpijp! Dus heb ik de bovenste ring eraf gezaagd en de grotere ,van de oude voorpijp, er weer op gelast. Nu komt er deze zomer onder de witte jetta waarschijnlijk een 76 mm pijp(3 duims) ![]() Zal mij benieuwen hoeveel dat scheelt . ![]()
|
||||
|
||||
![]() Pff, ben al blij dat ik m'n originele 40mm (
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Na tot 3x toe een intercoolerslang geploft te hebben heb ik alle aansluitingen maar eens ontvet en opgeruwd.
Vanmiddag tijdens kleine sprint echter weer een plof en hoop gesis, deze keer uit het dashboard ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
en met effectief bedoelt hij in deze enorme bak herrie... ik hoef nooit ergens aan te bellen, ze horen me toch al aankomen...
|
||||
|
||||
![]() haha, valt best mee (als de turbo erin komt).
Maar als je de gas weer los laat dan huil je alle honden uit de omgeving bij elkaar ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hier ook weer wat updates....
Inmiddels blok 3.2 (derde blok, tweede kop), en dat gaat allemaal nog redelijk. Wel is de temperatuur (vooral olietemperatuur) maar moeilijk onder controle te houden, zeker bij wat hogere snelheden op de snelweg. Binnenkort dus een oliekoeler, en vanwege totaal volgebouwde neus (IC en GTD radiator) komt die maar onder de bumper ![]() En ook niet onbelangrijk: een 4T bak gekocht die de huidige 4S gaat vervangen. Hoewel whiplash krijgen best grappig is, is het toch echt tijd voor wat langere versnellingen (ik krijg RSI van het schakelen nu ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook een mocal olie koeler gehad op mijn vorige M-TDI motor. Het maakt erg veel verschil. Nadeel is hoe snel de koeler beschadigde binnen een half jaar.
|
||||
|
||||
![]() Ja dat is het nadeel inderdaad... Alvast maar wat bescherming bedenken.
Ik hoop dat het veel verschil maakt, nu zie ik bij wat hogere belasting de olietemperatuur snel oplopen en als het eenmaal over de 120 graden gaat wordt het een soort sneeuwbal effect (en gaat de watertemp ook mee).
|
||||
|
||||
![]() Zo, het derde blok al? Je bent een grootverbruiker zeg
![]() Heeft een olie koeler alleen nut wanneer je olie serieus/echt te heet wordt, of ook bij "normale" setup? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Bij normaal gebruik gaat het goed met de koelvloeistof gekoelde olie koeler die standaard op de TD motoren zit.
Maar wat Stijn omschrijft krijg je wel. Hogere olie temp is ook een hogere koelvloeistof temp en andersom.
|
|||
|
|||
![]() Stijn, neem je een met een thermosta.. ertussen ,..of gewoon alleen een grote oliekoeler?
En derde blok al ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de adapter met thermostaat genomen (sandwich ding tussen filter en filtersteun).
Handig was ik er toch al wel in ![]()
|
||||
|
||||
![]() Pic's! ik heb hem onder je bumpert zien hangen
![]() |
|
|||
|
|||
![]() M.I.V.W zondag langs geweest in haarlem ...geluid was indruk wekkend wat er uit de golf kwam .....en dat was zonder turbo gezisssssss
![]() mooi project stijn ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]()