![]() |
|
|||
|
|||
![]() Mooi zo Pim!!
Nu nog een mooie vr6 lip eronder en klaar? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Over die VR6 lip twijfel ik. enerzijds is die dikker maar druk ik hem binnen een week stuk op de drempels hier. anderzijds is nu mijn stuurbekrachtigingspomp als eerst aan de beurt bij het parkeren bij een hoge stoeprand. Ik heb een nieuwe liggen hier dus wellicht dat ik die ook gewoon erop zet om te proberen. |
|
|||
|
|||
![]() Gisteren is de auto gerold en afgesteld.
Na wat kleine kinderziektes te hebben verholpen (storing in gaskleppositiesensor en een nokkenasverstelling die niet aangestuurd werd) kon er goed worden gerold. Op euro 95 bleef de meter na een paar uur afstellen hangen op 276,6pk. Er zit nog meer in maar daarvoor moet het een en ander worden aangepast. Wat te doen: -Luchtfilter positie veranderen (cold air intake monteren). Voor de winter heb ik gewoon een los pipercross filter zodat er geen pekel en troep in de inlaat komt. Deze zuigt warme lucht van de radiator aan en daardoor blijft de inlaatluchttemp aan de hoge kant. Voor de zomer heb ik een CDA - CARBON DYNAMIC AIRBOX die precies aansluit op een aangepaste HELLA Dubbellens koplamp. Zo moet de inlaatluchttemp in het gareel gehouden worden. -Euro 98 brandstof in de tank om de pingelgrens wat verder op te rekken. Zoals in de grafiek te zien dipt de vermogenscurve niet in. Maar wordt max vermogen gemeten op max RPM. Met bovenstaande aanpassingen zouden de waarde weer wat positiever omhoog gekieteld kunnen worden. 's ochtends laden: ![]() op de bank: ![]() ![]() Bewegend beeld: Filmpje De grafiek: ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Super dik Pim! Had m eigenlijk wel even willen zien maandag, maar helaas! Succes man!!
(Bedankt voor het oppikken van m'n tank) |
|
||||
|
||||
![]() 276 das toch al lekker sleuren in een golf 3
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Na het afstellen is de Golf in de loods beland.
Samen met mijn vriendin de sleutel van ons lang verwachte nieuwbouwhuis gekregen. En van full-time monteur ineens full-time doe-het-zelvert geworden. Viel van de week een mooie acceptgiro op de mat, ik was die APK gewoon helemaal vergeten. Dat was opzich een redelijke wake-up call. Dus afgelopen maandag even de parafaanplaat en de wissers gemonteerd en naar de VAG dealer gebracht en bij me maatje achtergelaten. Blijkt dat de Golf uit Duitsland is geïmporteerd op het moment dat de VR6 versie in NL nog niet leverbaar was. Op mijn kenteken bewijs staat alleen dat het een 6 cyl. is. Over motorinhoud en vermogen staat niks beschreven. Verder begreep ik dat er een code onderaan het kentekenbewijs staat welke stelt dat de auto niet aan de emissie-eisen hoeft te voldoen. Dus kon de Golf zonder KAT door de APK. Enige aanmerking was dat er een stel-motor van de koplampen stuk was, deze meteen vervangen. En Donderdag werd hij met verse APK afgeleverd. En dan jeukt het toch om even een rondje te doen. Ik moet zeggen loopt als een kogel. En als die Vanos versteld bij 5000toeren wordt je nog eens afgeschoten. Al met al prima boodschappen karretje. Gr, pim PS. Ik heb maar meteen een nieuwe VR6-lip besteld. |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit.
Zal die wel geïmporteerd zijn door mensen die in de US woonde/tijdelijk dan krijg je vrijstelling voor dus bijv. een KAT
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
|
|||
|
|||
![]() Wat bedoel je met Vanos?
Volgens je grafiek heb je wel een dip in je koppel. Is dit duidelijk merkbaar en/of nog bij te herstellen? Kwam zelf met mijn Golf2 R32 uit op 285 pk en 340nm. Was een tank met 98 en een restje 95 erin. |
|
|||
|
|||
![]() Variabele nokkenas verstelling.
Dit was op een volle tank euro 95. De inlaat temp was best hoog omdat de lucht achter de radiator weg wordt gezogen. Deze luchtfilter set-up heb ik voor de winter. Voor de zomer heb ik een cda filter waarvan de inlaat buis ipv. De kleine lens van mijn hella koplamp komt. Dan moet het goed komen. Nu eerst 10.000km de motor en bak helemaal los rijden. In de bak moeten ook nog andere tandwiel paren voor de 5de en 6de versnelling. En dan nog een keer met 98 de bank op. Last edited by Dub-Detail : 10-03-2014 at 00:15. |
|
|||
|
|||
![]() Waarom 10.000 km inlopen?
Zelfs voor een nieuw blok is dat veel. Waar heb je het blok gekocht als ik vragen mag. Heb er volgend jaar weer eentje nodig ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Het is meer zo dat ik door mijn nieuwe huis even geen zin en tijd heb om weer te gaan bouwen aan de auto.
Hij loopt perfect nu, en ik wil eerst eens 10.000 rijden tot de eerste beurt om eventuele kinderziektes eruit te halen. En dan eens een keer alles aanpassen en opnieuw rollen. Motortje heb ik bij van Kronenburg gekocht als totaal pakket met de KMS etc. erbij. Gr, Pim |
|
|||
|
|||
![]() Tijdje stil geweest omtrent de Golf.
Iedere dag weer super om als Daily te rijden. Het koppel en vermogen icm. de 6bak is echt een ideale set-up voor dagelijks vervoer. Lekker rustig in de toeren, weinig schakelen, heerlijk hobbelen. Mocht het een keertje wat harder moeten, dan schakel je gewoon net voor de begrenzer (7300rpm) en houdt je het gas gevloerd m.b.v. de powershift functie tijdens het schakelen. En dan is het gewoon een monster wat sneller blijkt dan de meeste verwachten. Maargoed Volksdub staat voor de deur, dus moest de golf meetingklaar gemaakt worden. -Rondom nog 1cm omlaag geschroefd. -Ecu gefinetuned om de driveability en de koudstart te verbeteren. -Van binnen en buiten helemaal spik en spam gemaakt. Vrijdag de Vriendin inladen en op naar Ottersum waar wij het weekend bij familie verblijven. Op Zondag de eerste meeting ooit voor mij. Eeder is het er nooit van gekomen door de gigantische hoeveelheid werk. Maar deze keer maar gewoon een keer tijd gemaakt. Nu nog hopen op een zonnetje en 20a25 Graden. |
|
||||
|
||||
![]() Geldt voor mij het zelfde ! Voor als is een eerste keer