![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoeven dan de cilinders niet gehoond te worden?
Of is zuigerveren vervangen voldoende?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
moeten ook gehoond idd.
|
||||
|
||||
![]() Dan word het weer echt prijzig!
Word steeds aanlokkelijker om gewoon naar een origineel goed blok te stappen met normaal formaat turbo. Maar ook weer niet omdat er met dit blok een beest onder de motorkap ligt! Afwegen afwegen afwegen
|
||||
|
||||
![]() als je in je cilinders kijkt en je ziet daar nog een redelijk duidelijk gekruist hoonpatroon,zou ik me daar niet zo druk over maken.
btw,waarom zou honen iets aan de prijzigheid afdoen?gewoon een borstel erdoor jagen,uitspoelen en zuigers met nieuwe veren terug erin beuken. jammer dat je zover weg zit,anders had ik je graag even geholpen.
|
||||
|
||||
![]() Zal eens kijken morgen! Houd je op de hoogte.
|
||||
|
||||
![]() Honen stelt geen drol voor, en moet gewoon gebeuren bij het monteren van nieuwe zuigerveren. Zuigerveren kosten ook niks, en je lagerschalen kun je ook gelijk meenemen. Qua cilinderkop zou je eens kunnen kijken of je iets anders kunt vinden, anders idd gewoon afpersen en weer terug plaatsen. Als deze goed is, ff nieuwe klepseals erop meppen en eventueel de hydrostoters vervangen.
Allemaal "ff" ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Fijn deze hoop gevende berichten! Zag het even niet meer zitten met dit blok :P
Bedankt gijs en pul! Houd jullie op de hoogte
|
||||
|
||||
![]() Alweer een hoop gevend berichtje!
Hoonsporen in de cilinders zijn nog zichtbaar! En de zuigers dichten goed af (olie een nachtje erop gedaan en niks weggelopen) Zometeen cilinderkop naar revisiebedrijf om te kijken of deze nog te redden valt! Edit: kop is overleden! Scheur tussen kleppen bij cilinder 1 en 2 waren te groot en er liep een scheur van de voorkamer naar de inlaat klep bij cilinder 2 Dus maar opzoek naar een andere kop! Hij rade aan een nieuwe omdat er zoveel vermogen opstaat door de grote turbo, Wat raden jullie aan? (Pul?) ![]()
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby Last edited by KennyH : 27-12-2012 at 15:18. |
|
||||
|
||||
![]() Wat bedoeld hij met een nieuwe kop, een hagel nieuwe of gewoon een goeie kop die compleet opnieuw opgebouwd is? Een revisiekop die goed gebouwd is in mijn ogen net zo goed..
En als die toch vernieuwd word kijk dan meteen voor een setje grotere kleppen, dan kan die druk sneller weg en naar binnen en zo hou je je kop ook beter in orde. Goeie revisieboer in Heerlen is Donkers ik zou nergens anders gaan als alleen daar. Maar dat is aan jou. Ik ben daar al met 3 motoren langs geweest altijd super geholpen, voor de juiste prijs.
|
||||
|
||||
![]() Ben inderdaad bij donkers geweest!
Die rade een nieuwe aan! Dus neem aan dat de beste man gelijk heeft?
|
||||
|
||||
![]() ja hij weet waar die over praat
|
||||
|
||||
![]() Update:
Cilinderkopje is onderweg uit duitsland! Alle pakkingen heb ik al binnen, zo ook de distributieriem en kopbouten Ben ook maar begonnen aan het "droogmaken" van het interieur! Dakraam lekte heel erg dus had overal schimmel in de auto (achterbank, stuur, voorstoelen) Dus oude dakraam is eruit en komt nu een golf mk2 klapraam in, moet het gat in het dak ietjes groter maken, maar dat komt goed. Binnekort foto's hiervan! Heb alleen even 2 vragen: Moet ik de bout van het krukastandwiel ook vervangen? (Hoor vaker dat ze loslopen of breken) En waar kan ik nog deur en achterklep rubbers krijgen voor een passat type 33? Of welke rubbers van welke auto kan ik er ook voor gebruiken? (Golf mk1?) Ik hoor het wel ![]() Gr Kenny
|
||||
|
||||
![]() wie o wie?
zou ook een moderator de topic titel kunnen veranderen naar: '' Passat Type 33 TD" edit: THNX!! nu de vragen nog beantwoord krijgen haha :P
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby Last edited by KennyH : 31-12-2012 at 12:34. |
|
||||
|
||||
![]() Als je gewoon die bout goed schoonmaakt en er roze locktide aan doet kun je die gewoon weer gebruiken, als je zeker wilt zijn kan je gewoon een nieuwe halen, dan zit er normaal (niet altijd) ook fabrieks borgmiddel aan. En gewoon mooi op moment terug aandraaien. Dan kan er niet veel mis gaan.
|
||||
|
||||
![]() aan die bout mag absoluut geen borgmiddel jongens.nieuwe bout erin aantrekken op 90nm,daarna 90gr en klaar.
|
||||
|
||||
![]() Okee dank je jongens!
Alleen welke deurrubbers en achterkleprubbers kan ik gebruiken voor de passat? Want voor de passat zijn ze zover ik weet niet meer te krijgen.
|
||||
|
||||
![]() Zojuist met "de pul" de knoop doorgehakt: blok gaat eruit en word volledig opnieuw opgebouwd.
![]() Dit omdat de zuigerveren slecht zijn en ik gewoon een degelijke motor wil en niet half half werk wil doen en over 3 maanden weer met problemen sta. ![]() Eerst alles opnieuw opbouwen, reviseren en honen. Daarna het blok opnieuw inrijden! ![]() Foto's en voortgang worden hier gepost! Morgen ga ik beginnen met het blok eruit te halen. Keep you updated! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Neem dan ook meteen een krukas van een tdi, een 1z of ahu, die zijn wat sterker en beter gebalanceerd.
En heb je meteen niet meer het loslopende krukastandwiel verhaal. |
|
||||
|
||||
![]() Thnx voor de tip
![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo even een update:
Redelijk wat spullen verzameld voor de het blok. 1z krukas, compleet met zuigers en drijfstangen voor 60 euro uit een motorblok dat 83k heeft gelopen. alle pakkingen al binnen. nu ben ik nog aan het kijken voor een nieuwe cilinderkop! alleen je hebt ze voor 7mm en 8mm kleppen, hoe kom ik er achter welke voor mij de juiste is? (zonder de kleppen te verwijderen uit de oude kop, aangezien ik daar niet het juiste gereedschap voor heb) mvg Kenny