![]() |
|
|||
|
|||
![]() Goed bezig!
|
||||
|
||||
![]() Zeker ,maar waar kan ik hem nu het beste monteren.
Sta nu bij de Golf maar de tank is best nog wel groot !!!
|
||||
|
||||
![]() Uiteindelijk heb ik hem tegen het binnen scherm gemonteerd.
Helaas had ik de aansluitingen niet goed gemeten heb 10mmslang nodig en die had ik niet liggen. Distributieriem zit nu ook ,vroeg me alleen af het merkteken op het vliegwiel dit zit gelijk met het bovenste punt van cilinder 1. Maar ik weet niet van welke auto dit vliegwiel af komt is een afgevlakte. Zou dit dan de 0 gr punt zijn en moet ik daarna van af hier naar 14Gr ? Onderste distributie kap van een JB past gewoon op de ABA zonder aanpassing deze ga ik dus nog proberen te vinden die van mij was niet helemaal fris meer. Wat me wel opviel is dat je veel meer kracht moet zetten met de ratel op de krukas bout om de boel rond te krijgen dit ging bij de JB toch wat makkelijker ![]() Binnenste achterschermen zijn nu ook klaar vandaag beide zijdes in de steenslag gespoten. Kan ik ieder geval volgende week de vulpijp weer terug plaatsen. Ben vandaag ook bezig geweest om te kijken hoe en waar ik de pomp achter ga plaatsen. Heb nu een balk steun gekocht bij de doe het zelf hier past de pomp gelijk in. Moet nu alleen nog een beugeltje maken naar het chassis. En dan zet ik de beugel met trilling dempertjes vast aan het bakje. Ga ook eens proberen om op korte termijn een week vrij te krijgen op deze manier gaat het toch iets te langzaam ![]() ![]() Rubber wat in het kleppendeksel zat is gescheurd even een nieuwe bestellen ![]() ![]() Dit punt in de bak komt over een met BDP ? ![]() JB onderste distributie kap ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Goed bezig je hebt alleen iets te vroeg de distributie riem erom gelegd, je moet eerst het blikken afdekplaatje monteren tussen onderblok en kop, daarvoor moet het hulpastandwiel eraf. Deze plaatjes hebben vaak wel even een tikje nodig om vrij te lopen van het tandwiel. Als je deze niet monteerd heb je nog een heelmgat over achter je dynamo. Het is een langwerpig plaatje welke aansluit op je distributiekap.
|
||||
|
||||
![]() Die heb ik dus niet meer had er 1 van een DX liggen maar die past helaas niet.
En dit was meer een test of alles nu goed ging me moment sleutel is kapot gegaan ligt nu ter reparatie en ik moet de krukas en hulpas tandwiel bout nog met het juiste nm vast maken. Dan nog over het 180Gr bochtje het zou mooi zijn als het buis diameter aan de binnen kant 4.8mm is zo kan ik er met een m6 tapje draad in tappen om er een stelboutje in te monteren.. http://www.cable-shop.nl/index1.html De radius van het 90Gr buisje wat ik nu heb is 15mm. En de 2 langen zijdes mogen wel 60mm lang zijn. ![]()
|
||||
|
||||
![]() ziet er al goed uit allemaal
![]()
|
||||
|
||||
![]() Thanx Gerben
![]()
|
||||
|
||||
![]() wow.. erg mooi allemaal!
keep it going! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wat een gaaf project !
Kun je voor zo'n 90gr bocht niet iets van een scooter carb pakken? Ik meen dat ik die maat op m'n 28mm Keihin carb heb gehad..
|
|||
|
|||
![]() Klein loop rolletje met een steuntje?
|
||||
|
||||
![]() Thanx Guys !
Probleem is niet zo zeer de 90r die heb ik al maar voor de choke zocht ik het liefst een 180Gr. Met een loop rolletje is ook niet zo gek idee moet maar kijken als ze in het weekend gemonteerd worden. Ik heb ook wat siliconen afdop plugjes binnen gekregen past wel mooi bij de motor en is gelijk een mooie oplossing voor het afdichten van bepaalde aansluitingen op de carbs. En ik heb ergens nog op de koelwaterpijp zo'n puist ![]() Beugel voor de brandstof pomp voor achter is ook klaar moet alleen nog 3 gelijken tril dempertjes halen. Deze zijn op de foto nog alle 3 verschillend ![]()
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 16:41. |
|
||||
|
||||
![]() Waar heb je die dopjes vandaan?
Trouwens, met die locatie van je catchcan heb je een hele grote kans dat je een olielucht in de auto gaat krijgen. |
|
||||
|
||||
![]() Knap project !!
|
||||
|
||||
![]() Hoop voor je dat dat werkt met die pomp.
Ben bang dat ie teveel druk levert en dat straks de brandstof overal uit komt stromen bij je carbs. Verder mooie wagen, ziet er keurig uit allemaal (Y) |
|
||||
|
||||
![]() Pompje: wat is de werkdruk? 0,15 bar overdruk? Slaat deze automatisch af?
trillingen: Zo werken de trillingsdempers niet, door de bouten heb je geen goede demping. Je moet aan de andere kant van de beugel ook dompertjes aanbrengen, zodat je de beugel 'tussen de dempers' insluit.
|
||||
|
||||
![]() Idd slaat van zelf af en werkte perfect op me 1B3 Carb op de 1500 JB.
Voor de montage van de beugel kan ik nog wel wat veranderen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
http://www.fineline-imports.nl/univ...ht-plug/c19234/ Er waren niet zo veel andere plekken beschikbaar voor de tank. Hoe zo denk je dat eigenlijk ????
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 09-10-2013 at 19:49. |
|
||||
|
||||
![]() Als hij zelf afslaat gaat dat met de pomp wel lukken.
|
||||
|
||||
![]() En dan toch ook nog voor de zekerheid een retour net voor de aansluiting op de carburateurs.
Door middel van een t-stuk in de hoofd toevoer uitgevoerd in 6mm ?