![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mooi werk!
![]() Om je niet nog meer werk te bezorgen; zou je je uitlaatspruitstuk niet met hitteband omwikkelen? of een hitteschild? Lijkt me dat warmteplekken in je lak of gesmolten slangen e.d. ongewenst zijn bij zo'n mooie motorruimte ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Thanx !
Zat er idd ook nog aan te denken voordeel is wel dat hij u zo los is. Dus ik kan dit nog wel redelijk snel doen wel een voordeel hoorinlaat gebeuren aan de voorkant ![]()
|
||||
|
||||
![]() heel netjes peter supper werk ,
wil je de juiste artikelnum ook voor je riem . zat met zelfde .heb nummer wel erges staan . gr gooi ![]() Quote:
|
|
|||
|
|||
![]() Hoi Peter
Als je wilt kan ik je wel wat foto,s door appe Hoe het er uit ziet met hitte bestendig band rond het spagetti spruitstuk Hoe ga je straks je Carter ontluchtig doen Mijn kop gaat er volgend weekend vanaf ben benieuwd hoeveel kleppen er niet goed afsluiten en wat de andere nokkenas gaat doen hoop dat ik weer snel bij tovami op de bank kan nog een goed weekend Mvg nick |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als het goed is ,is deze riem wel gelijk aan de 2E blok. VW 037 109 119C Ga ik morgen gelijk halen als ik tijd heb ![]() Woensdag,Donderdag zit ik in Noorwegen dus het is weer een kort weekje om dingen voor elkaar te krijgen ![]() Quote:
Is dat het spul voor je spaghetti duur ??? Ik heb een nippel in de carterontluchtings bakje gedrukt. En ik heb gisteren wat spullen bestelt bij Autosport Company bestelt en daar zit als het goed is ook wat tussen voor de klependeksel ontluchting. Verloop male / female 1/2 - 3/8 npt Slang aansluiting 90° 8 mm - 3/8'' npt male Dit kan ik dan in het originele rubberen ring drukken van de Corrado kleppendeksel Post het hier wel als het binnen is ,heb ook gelijk 7m ,8mm RVS benzineslang gekocht. Wat nippels voor de pomp ,klemmetjes en de Catch tank wordt morgen afgeleverd. Had je je kleppen dan niet ingeslepen voor je hem monteerde ? Als ik jouw was Nick zou ik de klepsealtjes ook gelijk mee nemen! Wat voor nokkenas ga je er in steken ?
|
|||
|
|||
![]() De gene van wie ik het blok heb gekocht had de kleppen nog niet af geperst och iedereen kan wel eens iets vergeten hij zou dan ook een andere nokkenas er in zette hij heeft er meer verstand van dan ik zal hem nog wel eens vragen welke het word en hoeveel graden
Wat het hitte bestendige band betreft dit zit zo rond de 75€ en hier kan je redelijk veel mee doen Mvg nick |
|
||||
|
||||
![]() Oh vandaar dacht dat je alles zelf deed
![]() Kleppen worden ingeslepen niet afgeperst ![]() Laat hem dan gelijk de klepseals mee nemen uit me hoofd hebben wij de 7mm seals nodig,dikte van je klepsteel. Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat dat een probleem was met de sluiting van je kleppen ??? Ben wel weer benieuwd als je bij Tovami geweest bent ![]()
|
||||
|
||||
![]() Peter, van harte gefeliciteerd! Dat je nog vele jaren in die prachtig golf mag rijden!
|
|
||||
|
||||
![]() Thanx Ward weer een jaartje jonger
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Je bekijkt het nog positief
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Peter, Contitech CT630 heb ik erop zitten
![]() Bij Mister Auto bestellen, daar kost ie maar een euro of 12... Die distributiekappen pasten bij mij niet, daar heb ik een gat in moeten zagen voor de motorsteun. Past dat bij jou wel? Omdat je een G60 deksel hebt |
|
||||
|
||||
![]() Hoi Joris,
Ik ben op zoek naar de originele distributie kap 048109175A. ( http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=119196 ) ![]() Bovenste ga ik niet gebruiken dit is idd te veel puzzelen ivm de Corrado deksel. Vandaag de juiste distributieriem gehaald, gelijk bij de dealer langs geweest om 6x m10x1 rem nippels te halen samen met 2x m12x1 nippels. Catch tank is ook binnen zit alleen een filter bij geen idee waar ik die moet plaatsen bij dit model. Dacht eigenlijk dat ik er 1 had bestelt zonder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hoi Peter,
Die past denk ik niet! De ABA komt namelijk uit een type 3 en die heeft geen motorsteun daar zitten! Mijn kap moest ik ook een stuk uit zagen anders ging het niet... |
|
||||
|
||||
![]() Yes nu begrijp ik wat je bedoelt dacht dat er een stuk uit de bovenste
moest ![]() Heb er hier nog 1 liggen van een Golf1 kijk wel of ik deze pas kan maken als we dan toch moeten zagen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nog wat brandstof spulletjes binnen gekregen
![]() ![]() Dit moet het gaan worden voor de carburateurs. Nog steeds geen 180gr bochtje kunnen vinden voor de choke ![]() ![]() ![]() Oplossing kleppendeksel ontluchting richting de catchtankje. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Goede oplossing carterontluchting, maar op deze manier ga je nog vrij veel olie in je catchtankje krijgen. Weet ik uit ervaring ik laste een bochtje op het alu kleppendeksel wat op hetzelfde neerkomt als jou. Ik heb dit opgelost door aan de binnenzijde een spatplaatje te lassen. Normaliter zit in het kunstof ontluchtingsdekseltje namelijk ook een schotje. Ook gebruik ik de std spatplaat pp de nokkenas maar dan nog. Als je me uitlegt of via een plaatje duidelijk maakt hoe je die choke bochtje van 180 graden wilt hebben kan ik die wel voor je maken van rvs.
|
|||
|
|||
![]() Wat betreft catchtank, filter zal op 1 van de 2 aansluitingen moeten, of laat je de ontluchting weer naar je luchtfilter lopen? (Als je een verzamelbak voor je luchtfilter gebruikt) waar ik niet van uitga dacht dat je 4 losse filters had? Zo ja dan zul je een filtertje op je catchtank moeten plaatsen.
|
||||
|
||||
![]() Spatplaat heb ik er idd ook onder liggen had alleen niet verwacht dat er dan nog zo veel in het tankje zou komen ook om dat de aansluiting nu maar 8mm is ipv de 12mm origineel.
En ik wou de 2 aansluitingen gebruiken voor zo wel kleppendeksel en onderblok ontluchting. Dus dan moet ik in de boven kant van het tankje een gat boren draad tappen en een ventiel er in waar het filtertje op kan ? Bochtje zou ik even uit tekenen voor je belangrijk is wel dat ik een soort van stelmoer er op kan om de boel netjes af te stellen. Zo als bij de 90gr bocht hier onder. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Onderblok kun je wel afdichten met een plaat op het blok. Er zal wel een ventilatiepunt op het catchtankje moeten zitten of je moet het naar de evt.airbox afvoeren maar lijkt me ook niet de bedoeling.
|
||||
|
||||
![]() nee idd dat is niet de bedoeling en ik ga met 4 losse filters rijden dus dit is wat ik nu gedaan heb.
Wielbout M14.5 gepakt afgezaagd gat 8,5mm in geboord. Dan een gat 11.5 in de catch tank deksel geboord dan getapt wielbout er in met een beetje locktide en klaar is Peter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()