![]() |
|
||||
|
||||
![]() Staat hij nu nog steeds by Tovami ? of ga je na de veranderingen terug.
En zo ja hoe reed hij nu ![]() Hou me maar op de hoogte ben we benieuwd ![]()
|
|||
|
|||
![]() Nu staat ie thuis ik ga nu hopelijk dit weekend aan een airbox beginnen
Dan gaat de kop er nog af voor een andere nokkenas en dan gaat ie weer naar tovami Het rijden nu is als ie warm is wel gaaf maar rij je harder dan 80 gaat ie bokken tot je het toeren tal boven de 4000 toeren hebt gaat het weer een beetje weg komt door wat wat ik al zei de beruchte lucht stroom Je hoort er nog van Mvg nick |
|
||||
|
||||
![]() Wat voor nokkenas ga jij gebruiken ? ik heb nu er een nieuwe Catcams 279Gr nokkenas en dan in het weekend ga ik de lichtere Schrick stoters en veren monteren.
Mijn kop ligt er nu ook af wachtend voor het weekend ![]()
|
||||
|
||||
![]() Loopt dat blokje nou nog niet?
![]() Ziet er mooi uit kerel ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() gaat weer mooi peter ..
maar dat filmpje he .hahahahaha rustig blijfe ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Een man kan niet meer doen dan ze best
![]() Probleem is me werk het is zo druk en aan de ene kant is dat weer goed geen werk zou een groter probleem zijn ![]() Inlaat licht bij de poedercoater ,pakking verder op maat gemaakt om zo is te kijken wat ik nog evt aan de inlaat kanalen ga doen. Vandaag even de kleppen tang halen om de kop uit elkaar te halen. En zo hobbelen we verder maar prioriteit is nu wel eerst starten. Dus de volgende aankopen zullen toch de benzineleidingen en toebehoren zijn en dit dan zo snel als mogelijk in orde maken om de eerste klik te doen ![]() Ander raam mechanisme was ook weer binnen nu toch eerst een kijken hoe het nu kwam dat de oude kapot ging ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Kop zit ook weer in elkaar ,eerste even een doe het zelf klepveer tang
gemaakt ![]() Toen een mal gemaakt van de pakking deze op de kop gelegd om af te tekenen. Is toch een behoorlijke rand die ik door het inlaatspruitstuk zag. Daarna aan de gang met de Dremel ,nieuwe stoters en veren er in. Kleppen waren al ingeslepen en de sealtjes waren ook al gedaan. Dus dit was allemaal vrij makkelijk te doen ![]() Homemade klepveer pijpje ![]() ![]() ![]() Klaar met de Dremel! ![]() Originele stoter 63Gr ![]() free image hosting Schrick Stoter 52Gr ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Puik werk hoor
![]() leuk om dat gewichtsverschil in stoters te zien. Idd toch een aardig randje weggefreesd, alle beetjes helpen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zeer nice!
Dat dremelen doet me weer aan mijn bromfiets tijperk denken! Mmmm heerlijk gewoon ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja het is misschien niet zo prof maar om de rand te laten staan is ook weer wat
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja inderdaad! Als je hem laat staan is dat ten nadelen van je flow!
Nu heeft hij tenminsten een goede flow.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Net weer even druk geweest met de compressor ![]() Klapraam stijl weer netjes. Kleppendeksel. Nieuwe vulpijp voor zien van een extra laag blank. ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hey goed bezig hoor met alles alleen is de hoek van je carbururateurs niet goed denk ik ! De vlotterkamers staan nu scheef of hoort dat zo bij deze? Mijn carbs hadden de deksels onderop horizontaal, hoop niet dat je straks voor niks de inlaat hebt laten poedercoaten dan
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Als ik zo naar de vlotter kamers kijk lijkt het me dat ze zelfs schuiner horen, maar iets schuin is niet erg, anders kon je ook nooit bult op rijden
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vlotterkamers van deze carbs staan goed zo
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik liep in de Hornbach in Albasserdam bij de bouten, moeren en ringen en moest gelijk aan je denken.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou bij toeval was ik daar Zaterdag om een uur of 16.00 mijn Dremmel had het begeven. Koolborstels op kon daar geen nieuwe kopen wel bestellen 20,- terwijl een nieuwe 49,- was. Dan maar nieuw en gelijk door gaan ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hey Peet, Vaak zijn deze kleine tolletjes beter te hanteren voor klein/fijn werk dan een zware stifttol. je kunt beter een industrieele proxxon kopen. http://www.hbm-machines.com/product...boorslijper-ibe Is wel wat duurder, maar die kun je wat zwaarder belasten door de contructie van aluminium, de betere motor en betere koeling. Ik gebruik mijn machientje nu een kleine 4 jaar voor het afwerken van spruitstukken, het bewerken van cilindertjes voor 2-taktridders en nog wel 101 klusjes. Loopt nog steeds als een trein. Gr, pim |
|
||||
|
||||
![]() Had ik eerder moeten weten Pim ,impulsief als ik ben heb ik Zaterdag gelijk een nieuwe gehaald om me laatste in en uitlaat poort te doen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Kop zit er weer terug op ben er ook achter gekomen dat de DX distributieriem iets korter is dan die voor een ABA
![]() Helemaal vergeten om een andere te kopen deze lag nieuw in de doos met een spanrol klaar voor montage maar er nooit bij stil gestaan om eens naar de aantal tanden te kijken ![]() Ook moment sleutel waarschijnlijk kapot gedraaid met het aan halen van de kop. 40nm 60nm dan een 90Gr draai en nogmaals een 90Gr draai de laatste twee moet je natuurlijk niet met de momentsleutel doen. Hoop dat hij nog gemaakt kan worden anders weer 200€ in de prullenbak. Uitlaatspruitstuk zit ook weer vast ! Beugeltje van de RVS achterleiding is nu wel hoog genoeg van de week ook twee koperen leidingen gehaald voor op de achterasas. En dit keer me eigen nippels mee genomen ![]() Gelijk de maten genomen voor de twee langen leidingen die van achter naar de HRC gaan. Dit ook voor de benzine leiding gedaan die moet ook nog gehaald worden originele is 6mm. Verwacht veel spullen van de week binnen te krijgen zo dat we is een keer flink door kunnen gaan ![]() ![]() ![]() ![]()