![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoogtoerige atmo motor hoort eigenlijk wel bij het soort auto wat je bouwt(al is een dikke turbo-setup ook nooit verkeerd, maar past niet echt bij het bouwjaar van de auto).
Ben benieuwd, kerel!! |
|
|||
|
|||
![]() Throttlebodies ,airbox en 9000 toeren janken....
|
|||
|
|||
![]() Dat is een leuk motortje😳
Een hele goede keuze, die hoort gewoon in deze auto. |
|
|||
|
|||
![]() Heb je project even zitten lezen.
Wat een stoer project. En dat je atmosferisch gaat rijden. Met maatje heb een manta b 2.0 16v met throttlebodies met kms. Dit produceert 230 wiel pk's Hij gaat nog scherpe nokassen plaatsen Mechanische kop ombouw doen En bio methanol rijden. Dit zou goed zijn voor 350 pk aan de wielen. Dus ben benieuwd bij jou.
|
|||
|
|||
![]() 350 PK aan de wielen met een n/a motor lijkt mij vrij veel...
|
|
|||
|
|||
![]() Dat zijn de woorden van de tuner.
Blok gaat wel 10000 rpm draaien dan he. Maar het is goed mogelijk die pk's Heb 2.0 16v vag motoren gezien op internet die je kan kopen. Ongeblazen met 380 pk en meer. Bergcup motoren; )
|
|||
|
|||
![]() Aan de krukas wel ja, ik weet dat het kan maar dan moet er toch heel serieus geknutseld worden.
|
|
||||
|
||||
![]() oh mijn god, ik heb morgen wat te doen, 40 paginas lezen over jou project... eindelijk eens weer een circuit tread!
SUPER SUPER vet en respect wat ik tot nu toe gezien heb. Groetjes, Polo 6n circuit!
|
|||
|
|||
![]() Super project!!! Respect
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat lijkt mij ook vrij sterk, dat die manta aan de 350 pk gaat komenmet relatief simpele aanpassingen . Zelfs touringcars komen maar rond de 300 pk en die hebben een veel meer ontwikkelde motor. |
|
|||
|
|||
![]() De Opel 20XE motor uit het supertouring tijdperk had ongeveer 310pk, tegenwoordig is het wel mogelijk om deze motor te bouwen met ongeveer hetzelfde vermogen maar je hebt dan wel een motor met een extreem smal toerenbereik, revisieinterval van een paar uur en een kostplaatje van +/- 20.000. De Volkswagen 16V (Audi, gemaakt en ontwikkeld door Motoren Technik Kolb) had maximaal 315pk op de testbank, geraced werd er met 300pk (toen de max kleplift nog vrij was) en dit is helemaal een kostbare en ingewikkelde motor om te hebben. Als je nu een 2.0 16v hebt op KR/PL/ABF etc basis dan is 270pk ongeveer wel de max. Meer kan wel maar duur en je krijgt dan een onbruikbaar koppel.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Valt niets meer aan toe te voegen ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dank je wel ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt voor je positieve reactie ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
380 pk lijkt mij zeer sterk de laatste evo's van Mercedes met 2.5 ltr motoren haalde er rond de 370 pk uit en de laatste opvolger ik meen de c180 dtm max 440 pk bij 11.500 toeren Ik ben een keer bij de heren geweest die een oude e36 stw hadden staan waarbij ze veel onderdelen in titanium hadden omgeruild om meer toeren te kunnen draaien en die zat op max 315 pk,dat is echt veel voor een 2ltr blok |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dank je wel ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heel gaaf dat je atmo gaat rijden, klinkt toch het lekkerst als je met 9000tpm voorbij komt blazen!
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dank je,ik denk dat het idd heel gaaf zal klinken Heb al menig filmpje op youtube bekeken |
|
||||
|
||||
![]() En dan speciaal blok of 16V basis?
|