![]() |
|
||||
|
||||
![]() Het las en slijpwerk aan het rechter binnenscherm is ook bijna klaar. alleen de gemarkeerde stukjes nog.
![]() Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
|||
|
|||
![]() Zeer netjes wat je er al van gemaakt hebt!
Lijkt me niet zo evident om die twee keverhelften aan elkaar te zetten. Top gedaan ! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt voor het compliment. Deze Lijkt me niet zo evident om die twee keverhelften aan elkaar te zetten. moet je ff uitleggen. Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
|||
|
|||
![]() Heb het hele topic eens doorgelezen, maar wat verzet jij een mooi werk zeg.
Ga zo door ![]() |
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:13. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanx ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ben geen watje, ik ben een ONTpuntlasser ![]()
|
||||
|
||||
![]() De omgezette rand van het binnenscherm is ook weer in orde.
![]() Ook het onderkantje van de deurstijl is bijna klaar, wanneer de koets weer eens op zijn kop ligt kan ik dit netjes afwerken. ![]() Paul.
|
||||
|
||||
![]() Harde ongelaste bandenbak, OEPS :oops:
![]() Paul.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik bedoelde de neus en de rest van de body een heel eindje terug. Ik had je project net helemaal doorgenomen, dus ik loop wat achter met mijn complimenten ! Veel plezier nog met deze kever, dit gaat echt de goeie kant op ! |
|
||||
|
||||
![]() Bij de Porsche 914/911 bestaat de voorste bevestiging van de draagarmen uit een stevige plaat met ronde vorm waar de draagarm in valt, deze plaat heb ik destijds uit de donor geslepen. Nu is het zaak om een stevige plaat, in de vorm van de Porsche bevestiging, op de juiste hoogte in de bandenbak te lassen. De Porsche bevestiging zal hier aan de onderkant weer tegen aan gelast worden en voor wat extra stevigheid zal de rolkooi op de platen in de bandenbak afsteunen.
Hier is een Porsche bevestiging onder de bandenbak te zien. ![]() Ik heb besloten dat, wanneer de auto op zijn wielen staat hij zo goed als level moet staan. Nu staat hij op 3,6deg. vandaar dat ik ook de draagarm op 3,6deg. uitklok. ![]() Na het zetten en in vorm slijpen van een 3mm plaat, heb ik deze er in gehecht. ![]() Het plaatwerk is maar minimaal naar binnen gekomen, dit zal een reservewiel niet in de weg zitten. (de kooi waarschijnlijk wel) Het nieuw stukje plaat komt helaas buiten de bandenbak uit. Hiervoor ga ik het binnenscherm verder naar buiten werken zodat dit netjes weggewerkt is en ook weer wat stevigheid krijgt. ![]() Paul.
|
||||
|
||||
![]() Omdat de draagarm steun gedeeltelijk naast de bandenbak uitkomt, moest dit netjes en stevig weggewerkt worden.
Eerst maar eens een malletje maken. ![]() Malletje nagemaakt van staal en op zijn plaats gelast. ![]() ![]() Hierna heb ik het Porsche steuntje op zijn plaats vast gehecht en kon ik het niet laten om de schokbreker ff te testen. De koets gaat nog een keer ondersteboven, dan kan ik deze steun netjes definitief aflassen (en nog vele andere puntjes waar ik nu niet bij kan) ![]() ![]() ![]() Paul.
|
||||
|
||||
![]() Gisteren maar weer eens verder gegan met de voorwielophanging.
Eerst een gaatje geprikt en toen met de frees aan de gang totdat de waterpas de juiste waarde aangaf. Ik ga voor 6-7gr. caster, -1 camber en 0 toe in/out. ![]() ![]() Hier de binnenbevestiging (ja hij zit op z'n kop), het binnenscherm moet nog aangepast worden. ![]() En natuurlijk ff kijken met een wiel erop. ![]() ![]() Paul.
|
||||
|
||||
![]() Ga je die veerpoot nog 'afsteunen' op je carrosserie, of komt er een soort van doosconstructie waardoor de veer/demperbelasting niet rechtstreeks op je binnenscherm terecht komt ?
Het lijkt mij namelijk dat bij een kefâh de neus vrij slap is en standaard natuurlijk helemaal niet berekent is op de veerkrachten van een veerpoot... Misschien had je dan toch beter een 1303 (binnenscherm) kunnen/moeten pakken ![]() ![]()
Last edited by Area51 : 20-12-2012 at 08:34. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het stuk binnenscherm, waar bij de porsche de poot aan bevestigd is, zal ook in dit scherm gelast worden. Ook worden deze bevesigingspunten nog aan de rolkooi bevestigd. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Helaas bleek dat ik wel erg weinig ruimte had voor een beertje veerweg. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat de schokbreker patronen van een golf1 ook passen, deze zijn echter wel 10cm korter. Laat ik dat nu net nodig hebben. Ik heb meteen een gebruikt setje gekocht om dit eens te proberen.
![]() Als het past kan ik de volledige voorpoot 10cm inkorten. Paul.
|
||||
|
||||
![]() Point of no return (again)
![]() ![]() Vanwege plaatsgebrek heb ik minder Porsche metaal kunnen gebruiken dan ik wilde. Alleen de schokbreker dom van de Porsche heb ik gebruikt, deze is met 5 cm verlengt en zal (als ik de juiste positie heb gevonden) in het binnenscherm worden gelast. ![]() ![]() Paul.
|
|||
|
|||
![]() zo dat was het begin van mijn eerste werkdag, "even" 40 pagina's met onverstelbaar veel werk doorgelezen hier.
jij komt er wel. heb ook al eens een kennis geholpen met en restaureren van een '57er ovaal. die is nu in concours staat, zelfs de boutjes aan de onderkant mochten niet beschadigd zijn, de mafkees, hier is er volgens mij nog zo 1 aan het werk! aangezien ik nog wel iets "kan" met TIG lassen heb ik al zijn alu en precisie laswerk gedaan, zie hier ook heel veel punten waar ik aan heb lopen lassen, kloppen en weer losslijpen. keep us updated en zou dit ding graag een keer in de open lucht willen bewonderen tijdens een meeting! succes! keep up the good work!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Fijn dat je je tijdens je eerste werkdag niet hebt hoeven vervelen, bedankt voor het compliment. Hij zal zeker op verschillende meetings te zien zijn. Paul.
|
||||
|
||||
![]() Mijn huisbaas (meer garage baas; De Boxer) gaat verhuizen. Dus vandaag was mijn ovaal eindelijk, na bijna 4 jaar, weer in de frisse buitenlucht. Natuurlijk met hulp van Tiki-Tow service.
![]() ![]() En hier gaat het allemaal verder; De Boxer 2.0 ![]() ![]() De meeste projecten moeten nog hun definitieve plaats krijgen, maar die van mij staat alvast. Lekker ruime hobby hoek. ![]() ![]() Paul.