![]() |
|
||||
|
||||
![]() kosten iets meer als 100 euro per stuk
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb het zo als op vb 1 zonder de scirocco 16v begrenzers Maar met een Wilwood remdrukbegrenzer. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Het punt is dat ik één scirocco begrenzer heb. Dus 2 t-stukjes+ leidingen halen en ik zou klaar zijn.
Hij begrenst de druk bij bijvoorbeeld 15 bar. Maar als je daarna de leiding splits maakt dat toch niet uit. Niet dat het dan 15 : 2 = 7.5 wordt? Ff natuurlijk verhaaltje. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat is een goeie vraag theoretisch denk ik dat je gelijk heb.
Maar me gevoel zegt dat dit iets te makkelijk gedacht is. Waarom zetten ze er anders twee onder en niet 1 begrenzer origineel. Plus een gokje wagen met je remmen is niet echt aan te raden. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En juist om die reden begon ik er maar over. Als ik het doe ga ik zowiezo testen op een remmenbank doen. Niet zomaar monteren en gaan. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik zit met hetzelfde probleem, ik ga een cabrio rembekrachtiger gebruiken, in combinatie met G60 remmerij rondom.
Wat moet ik doen: 2x remdrukverdeler scirocco halen (3/15 a €100,- de stuk) Dit is het makkelijkste maar wel het duurste denk ik Wilwood remdrukverdeler (draaiknop, heb ik al liggen). 2 leidingen naar achter, t-stuk, verdeler, t-stuk 2 leidingen naar de remklauwen, of moet ik 1 afdoppen, 1 leiding naar achter, verdeler, t-stuk 2 leidingen naar de remklauwen. Hoor graag van iemand! Gr. Ricardo |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Even puur een redenatie zonder ervaring ![]() Druk reken je uit met P=F/A of terwijl druk is kracht delen door de oppervlakte ![]() Ga jij van 1 leiding van 4mm doorsnede met bijvoorbeeld 100 bar, en splits je deze op in 2 leidingen van 4mm dan verdubbel je je oppervlakte. Je kracht (F) blijft gelijk, dus zal de remdruk afnemen na de splitsing. En dit is nog het meest gunstige geval, de kracht op beide wielen is immers gelijk! Remt het ene wiel harder dan het ander door ongelijke remdrukken, gebeuren er nog veel gekkere dingen lijkt mij ![]() Nogmaals dit is mijn idee er van, ik heb er geen ervaring mee...... |
|
|||
|
|||
![]() Even omhoog halen.
Je kan dus ook een Golf 2 16v hrc en de scirocco 3/15 potjes monteren, of is de scirocco 16v hrc anders dan die van een Golf 2 16v? Dan is het simpel, hrc Golf 2 16v, 3/15 remdrukbegrenzers, heveltje lassen op rempedaal voor remverlichting. Kan iemand vertellen hoe je de maat van hrc meet? |
|
||||
|
||||
![]() staat meestal gewoon op de hrc hoeveel mm ie is...
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb waar normaal gesproken de benzinetank zit beide remleidingen bij elkaar gebracht met een t-stuk. Vervolgens naar binnen toe en net achter de bestuurdersstoel een wilwood begrenzer ertussen gezet. Leiding weer naar buiten, t-stuk en naar beide remklauwen. Werk perfect
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja, zo ga ik het ook doen. Of iig met een Wilwood begrenzer.
k heb één scirocco 3/15 begrenzer over. Als iemand hem nodig heeft, dan hoor ik het wel. |
|
|||
|
|||
![]() Weet iemand wat die wilwood verdeler kost?
Ben hier wel benieuwd naar. |
|
||||
|
||||
![]() Voor de liefhebbers staat er een scirocco 16vachteras op MP
|
|
||||
|
||||
![]() die in Hallum?
haha die heb ik net vanaaf opgehaald! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Rond de €70,- |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nope, deze, geheel compleet met schijven klauwen en de hele rataplan: http://link.marktplaats.nl/435713167 |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die in hallum was ook compleet, wel ff aan een revisie toe, maar dat schijnt er bij te horen... dus nu opzoek naar powerflex stabi lagers/rubbers |
|
||||
|
||||
![]() dit zeer interessante topic ook maar effe spammen
![]() ook bezig met de ombouw naar 22mm hoofdremcilinder, kwam ik deze tegen op ebay http://www.ebay.de/itm/SCIROCCO-16V...=item53e45d746a goedkoop is meestal duurkoop, gemiddeld gaan deze rond de 60/70€, iemand ervaring met deze? |
|
||||
|
||||
![]() Maar wel 3 jaar garantie er op.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja inderdaad ook gezien hoewel ik dat soort garantie niet echt meereken binnen 3 jaar laat je toch niets weten aan de betreffende firma als er iets kapot gaat maar koop je gewoon een nieuwe, met die goedkope dingen lang leve de wegwerpmaatschappij ![]() |