![]() |
|
|||
|
|||
![]() Origineel is 75mm, en op een niet-originele zal geen VW-onderdeelnummer staan.
Chip (=EPROM) kun je zien als je de computer uit elkaar schroeft, als hij vervangen is zal er een sticker van een tuner op geplakt zitten.
|
|||
|
|||
![]() de poulie is iest minder als 70mm. en op de chip staat geen merk ofzo.
maar die stekker die je computer in gaat mist wel een paar van die ijzertjes hoort dat? |
|
||||
|
||||
![]() Ik zou de brandstofdruk eens controleren. Als deze af en toe wegvalt merk je dat het meest bij lage toerentallen.
|
|||
|
|||
![]() Hoe is de staat van je lader??
|
|||
|
|||
![]() Je woont toch in vld?
Rij eens langs steef kloosterman van Extreme Tuning in Poeldijk. Ik loop ook bij hem met me eigen G40's hij heeft verstand van zaken, kom zelf uit maasland. Hij helpt je verder. Ik denk dat je in de richting van je injectoren moet kijken. Gr, Pim |
|
|||
|
|||
![]() Lader is 50.000 km geleden gereviseerd, maar de auto rijd nog als een gek.
Meestal heb je dan tog vermogenverlies? Ik woon idd in vlaardingen, bedankt voor de tip ik rij er is langs. |
|
|||
|
|||
![]() Eventueel heb ik ook nog een bewerkte verse lader liggen. Ik gebruik hem niet meer in me nieuwe set-up. Dus als je intresse hebt hoor ik het wel.
De lader is niet het probleem in jou verhaal. Ik denk dat het of bij de injectoren, brandstof pompen/filters of bij de stationair toerental regeling zit. Gr, pim |
|
|||
|
|||
![]() hmmm nu ik dit zo lees heb jij denk ik het zelfde probleem! Als ik rustig 80 in zijn 5 of 4 bijvoorbeeld rij en ik geef gas, lage toeren, dan hikt hij af en toe, voelt gewoon of hij geen vonk krijgt! dit doet hij 3 keer ofzo en dan heeft hij hogere toeren en merk je er niks meer van!
mijn heeft een 65 poulie toen ik hem opmeette en deze zal dus ook wel een andere chip hebben! ik denk dat ik daar even ga zoeken omdat ik 65 zoiezo te klein vind! of heb je ondertussen misschien al wat gevonden |
|
|||
|
|||
![]() Oke, als je weet wat het is moet je het maar latenw eten, ik heb het nog niet gevonden.
Morgen ga ik naar de gasklep kijken, zou dit het kunne zijn? Nadat ik deze pas had schoon gemaakt deed die het al wat beter, misschine als ik dat huis helemaal goed schoon maak dat dat helpt. |
|
|||
|
|||
![]() gasklephuis heb ik al helemaal schoongemaakt en bij mij hielp het niet of amper!
ik gooi het toch op die chip met poulie magoed ik ga er wel wat aan doen maar eerste weken nog niet omdat er nog wel meer aan de auto mankeert wat meer voorrang heeft |
|
|||
|
|||
![]() Met een chip en pully heeft het echt niks te maken.
Het zit hem in het brandstof systeem of misschien in de ontsteking. Gr, Pim |
|
||||
|
||||
![]() 65poelie zonder bijpassende chip kan nooit goed gaan!@
|
|
||||
|
||||
![]() eeen maat van me had hetzelfde probleem met z'n corrado 2.0 8v...
probleem.... te weinig olie. dan lijkt het of hij wil uitvallen en fluctureerd met warme motor onder in het toerental. al eens gechecked? neem aan van wel maar je weet maar nooit.
|
|||
|
|||
![]() Heb ik nog niet gecontroleerd, hoe kan ik dit controleren dan?
Ik kreeg vandaag de tip dat het misschien de hall-sensor is wat denken jullie hiervan? Gr. |
|
||||
|
||||
![]() Even de oliepeistok eruit trekken schoonvegen en daarna olie peilen
![]() Hall-sensor zou kunnen. Meestal valt de motor dan helemaal uit maar je weet het nooit.
|
|||
|
|||
![]() Ooh ja hij krijgt voldoende olie hoor.
Het lijkt net alsof die soms overslaat, als ik dan voor een stoplicht staat dan schommelt het toerental heel erg , gat die ineens naar de 500 toeren dan weer 800? Maar ik vind het zo raar dat ik het probleem pas krijg nasat ik een keer flink gas gegeven heb? |
|
|||
|
|||
![]() bokken is over bij mij! tenminste in de rit van net 5 km! magoed normaal deed die het altijd!
had nog een verdelerkap+rotor + bougiekabels liggen, eerst die verdelerkap en rotor erop en het was gelijk raak! dat was het.... ook die van mij zag er nog goed uit(beter als die ik erop gezet heb ![]() |