Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-10-2005, 12:37
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie

Dan moet je in Zeeland komen wonen , dan heb je bijna geen discussie hoe hard je verantwoord kan rijden, gewoon overal 80km/h want er is bijna geen snelweg

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Old 23-10-2005, 13:12
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by sjef
Wat klagen jullie nou? Ik zou al blij zijn als ik die snelheden haal tegenwoordig met al die files

WORD! En zelfs files gaan wennen.

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Old 23-10-2005, 14:03
Died's Avatar
Died Died is offline
VW Fanatic

Quote:
als ik al die verhalen hier lees, heeft er nog nooit iemand met 110 in een T2a gereden die op geen elke manier voorzien is van geluidsdemping

Ik wil niet opscheppen maar ik heb echt wel 110 gereden in m'n t2a
De enige geluidsdemping waren die vw-platen in de moterruimte. En die zijn na 30 jaar ook niet zo goed meer.......
Ik deed dat niet 2 uur achter elkaar ofzo. Gewoon effe 10 minuten nadat ik een uur "braaf" had gereden.
Verder is dit weer een grenzloos topic waarin teveel meningen aanwezig zijn
Old 24-10-2005, 07:32
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru

Toen 18 was irriteerde ik me er dood aan, maar tegenwoordig irriteer me allang niet meer aan inhalende vrachtwagens. Het is hun werk en als ze harder konden, dan deden ze dat echt wel hoor...

Weet je wat me meer irriteert? dat men zo fucking egoistisch is op de weg. Als ik 's ochtends naar mijn werk knal met 140, moet je dan eens kijken hoeveel etters hun auto ervoor kwakken en dan rustig 110 gaan tuffen. En ik geef toe, ik rij dan ietsje te hard, maar als het leeg is achter mij, WACHT DAN GOD$%$#%$#% even 3 seconden...wat zijn nou 3 tellen?

Dat ervoor kwakken, daar irriteer ik me mateloos aan, men heeft zoiets van: "ik betaal wegenbelasting, mijn stukje weg, alleen op de wereld, hupsakee!"

Maar nog even en dan is de oplossing nabij

Reply With Quote
Old 24-10-2005, 07:49
Wahnsinn's Avatar
Wahnsinn Wahnsinn is offline
VW Guru

Of ga tegen de grens met Duitsland wonen.. Kun je rijden.

Ik heb begrip voor vrachtwagens die inhalen, sommige vrachtwagens zijn vol beladen en gaan berg op niet sneller als 50/60 dan ga je toch er langs als je zelf 80 gaat..

Old Car:
Golf 2 GTI 1984
Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped)
Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005
Reply With Quote
Old 24-10-2005, 07:49
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Dan moet je in Zeeland komen wonen , dan heb je bijna geen discussie hoe hard je verantwoord kan rijden, gewoon overal 80km/h want er is bijna geen snelweg

Bovendien stikt het er van de flitspalen.
Neem nu eens maar de N59 in de richting Zierikzee.

Maar even weer on-topic.
Ik stoor mij over het algemeen al niet meer aan het verkeer.
Als een vrachtwagen gaat kleven ga ik gewoon wat harder om de tussenafstand te vergroten.

grtzz Martin
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 00:37
w3zl01d w3zl01d is offline
Forum regular

Send a message via MSN to w3zl01d

we rijden niet allemaal in golfies met GTI blokkies van in de 90 .........................
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 17:20
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast

ik ga reeds jaren op verlof met mijn t2 westfalia , en hou me altijd rond de 110 km/uur, je kan vlot meet met de stroom en hindert de vrachtwagens niet
en iedereen is blij

ook ik ben vrachtwagenbestuurder, en het is om je stuur op te vreten als er een of andere pipo 85 voor je rijd, jij kan dan inhalen aan max 90 en veroorzaakt een file achter je, en waar je dan niet mag inhalen ja daar moet ik geen tekening bijmaken zeker

verder erger ik mij aan personen (ook vrachtwagen bestuurders) die de verkeersregels negeren, personenwagens die nog net die afslag moeten (en voor je neus duiken en dan voluit in de remmen) op die in de ruimte duiken die je laat met je voorligger

mijn devies, hou rekening met de andere weggebruikers

erwin

ps; een bus kan zonder problemen 100 rijden zonder de motor op te blazen
Reply With Quote
Old 25-10-2005, 17:29
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Quote:
Of ga tegen de grens met Duitsland wonen.. Kun je rijden.

Nee, doe maar niet. Dan wordt het hier zo druk.
Reply With Quote
Old 25-01-2008, 10:58
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Even een oude koe uit de sloot ...
Het is een oude maar had hem nog niet eerder gezien ....

Machtig om te lezen hoe mensen over de chauffeur denken
Zou ze wel eens weer willen horen als we met elkaar 4 week niet meer gingen rijden
Geen brood meer bij de bakker
Geen biertje meer in de koelkast
Geen toilet papier meer op de wc
Vuilnis tot de dakgoot ..enz enz

Wat wouden we dan graag dat de chauffeur weer ging rijden
Denk eerst maar eens na als je tegen een chauffeur de middel finger op steekt . want hij vervoert mischien wel jou onderdeeltje wat je volgende week nodig hebt , als je met pech staat
Reply With Quote
Old 25-01-2008, 11:42
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Precies...rij maar es een keertje voor een weekje met een vrachtwagenchauffeur mee, dan ga je het wel met andere ogen zien....

Voor vrachtwagenchauffeurs heb ik niets anders dan respect...Als zij er niet zouden zijn, dan staat de hele wereld echt stil....

Komt misschien ook doordat m`n pa ook vrachtwagenchauffeur is....
Reply With Quote
Old 25-01-2008, 11:56
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life

Send a message via MSN to Benji

Quote:
Originally Posted by René
Precies...rij maar es een keertje voor een weekje met een vrachtwagenchauffeur mee, dan ga je het wel met andere ogen zien....

Voor vrachtwagenchauffeurs heb ik niets anders dan respect...Als zij er niet zouden zijn, dan staat de hele wereld echt stil....

Komt misschien ook doordat m`n pa ook vrachtwagenchauffeur is....

Inderdaad! Ik ben er ook anders over gaan denken toen ik een weekje mee was, zie je de wereld eens andersom. Dan zijn wij in de luxe auto het ergst

Soms vind ik het wel behoorlijk iritant dat een vrachtwagen weer persé moet inhalen omdat hij WEL 1 kilometers harder kan. En dat meestal op plekken waar het razend druk is op de weg.
Old 25-01-2008, 12:13
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

Quote:
Originally Posted by Benji
Inderdaad! Ik ben er ook anders over gaan denken toen ik een weekje mee was, zie je de wereld eens andersom. Dan zijn wij in de luxe auto het ergst

Soms vind ik het wel behoorlijk iritant dat een vrachtwagen weer persé moet inhalen omdat hij WEL 1 kilometers harder kan. En dat meestal op plekken waar het razend druk is op de weg.

zou iedereen eens moeten doe ( lees standaard bij het rijbewijs doen )
een week 14 dagen mee op een vrachtauto
zou het wel van op knappen denk ik

dat is ook iritant persoonlijk zet ik hem dan een km lager , maar soms is het ook zo dat als je er naast zit , de andere chauffeur op eens wel sneller kan
tja dan hang je , ook voor ons super iritant

ook het snelhied verschil met 85 km/h op de luxe auto teller
en 85 km/h op de teller van de vracht auto maakt veel verschil
op vallend is dat mensen met een Opel het langsaamste rijden
die tellers geven veel te wijnig aan
das pas echt iritant

Maar opmerkingen zo als aan het begin van dit topic
Is echt van mensen die niet na denken, hoe hun brood bij de bakker komt, benzine bij de pomp , enz enz
Door deze mensen krijgen we (strax) ook de 48 uur werk week
Deze mensen snappen niet dat door deze regelgeving dubbel zo veel chauffeurs nodig zijn . ( en die zijn er niet )
Hun brood dus duurder word , weer paar cent bij de benzine , enz enz
Zeer domme mensen .
ik moest deze topic even uit het stof trekken

Last edited by Alberto : 25-01-2008 at 12:19.
Reply With Quote
Old 25-01-2008, 12:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by Benji

Een vrachtwagenchauffeur rijdt vaak vol gas....dit kan omdat de vrachtwagen is begrensd op ongeveer 90 km per uur. De snelheden waarop ze begrensd zijn verschillen nog wel eens, dus als je bijv in een vrachtwagen rijdt die 95km/u kan en je rijdt achter eentje die 91km/u kan, blijf je steeds bezig met je gaspedaal bezig....Wat veel relaxter is, is om gewoon volgas te rijden.

Als ik op de linkerbaan van de snelweg rij en ik zie dat een vrachtwagen aan het "kleven" is bij een langzamere vrachtwagen sein ik met m`n grootlicht, zodat hij de tijd en ruimte heeft om er voorbij te kunnen.

Ik vind het persoonlijk geweldig lijken om 2 vrachtwagens naast elkaar te zien en de ene de andere stapvoets inhaald....vooral in het donker

Reply With Quote
Old 25-01-2008, 12:42
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore

Ik stoor me niet snel aan inhalende vrachtwagens. Tenzij het gewoon behoorlijk druk is.
Ik ben ook eens een weekje mee geweest met een kennis, die internationaal rijd. Machtig mooi! Wat me persoonlijk opviel, voor mezelf, was dat het me helemaal niet stoorde dat we maar 80 * 90 km/u gingen. Wat me wel ENORM stoorde, waren al die luxe wagens, die lekker leip aan het doen zijn....

Als je je nog eens stoort aan een vrachtwagen-chauffeur, bedenk dan wel, dat die mannen op 1 dag meer irritant gedoe meemaken, dan wij in een maand, ook al rijden we misschien 50.000 per jaar. Respect voor de vrachtwagen-chaufeurs! Mijn grootste concurrent, als binnenschipper...

Waar ik me vooral aan erger?
-onnodig links rijden
-bumperkleven
-niet gebruiken van knipperlichten
-onnodig langzaam rijden.

Als het druk is op de weg, en het merendeel rijd gewoon 120 km/u, pas je dan aan, en rij met de stroom mee, dus niet dom 100 of 110 blijven sukkellen en de gang uit de stroom halen. DAT veroorzaakt nou een hoop irritatie en ook file-vorming. Als het rustig is op de weg, en je wilt dan 100/110 rijden, best, zo lang je er een ander maar niet mee hindert.

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!

Last edited by JettaPowerrr : 25-01-2008 at 12:46.
Reply With Quote
Old 25-01-2008, 12:50
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004

Ik houd altijd netjes 2 seconden afstand....

Maar als ze NA die 2 seconden nog voor me zitten rij ik de achterbumper naar binnen.
Old 25-01-2008, 14:25
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore

ROFL!

Hijs goed.

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote
Old 25-01-2008, 16:20
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life

Send a message via MSN to Rinus66

Autorijden doe je met je hoofd, niet met je rechtervoet. En een inhalende vrachtwagen is gewoon een welkom Van Nelle moment
Old 25-01-2008, 16:37
oldskool6572 oldskool6572 is offline
Forum Newbee

joh tegen woordig met deze drukte s'morgens en s'avonds ga je niet veel harder dan tussen de 80 a 100 km per uur je doet er niets aan het is elke dag het zelfde wen er maar aan wand het wordt steeds drukker op de nl wegen en vingertje omhoog laat niemand je er langs ik in ieder geval niet hahaha
Reply With Quote
Old 25-01-2008, 16:38
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Wat een topic jongens !
Ik ben van nature best een 'snelle'rijder ,en wil dan ook nog wel eens vaker 90 rijden ,dan bijv 80 ,terwijl dit vaak maar minimale tijdswinst opleverd !
En ,ja Ik ben wel zoéén die vrachtwagens voor laat gaan ,als ik zie dat ze weer eens moeten wachten met keren ,of een terrein op moeten ,omdat er niemand even het fatsoen heeft om even te wachten !
Of dat ze inhalen ,ja ,het duurt misschien even ,maar als het meezit sta je dan toch binnen 5 km weer in een file ,dus die extra seconden ,die had je tochj ook moeten wachten in de file !
Ik heb respect voor de chauffeur !,misschien ook omdat m'n vader chauffeur is geweest ,maar ook zeker omdat die nederland draaiende houden ! Dus tel voortaan even tot tien ,of anders even tot honderd ,en wacht even rustig af , we komen allemaal wel thuis ,en anders maar 5 minuten later !

Dus heb eens wat meer respect voor deze mannen (en vrouwen)

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
Reply

Posting Rules