![]() |
|
||||
|
||||
![]() Spuitlijm van de brezan
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() deze kwam ik nog tegen tijdens het slijpen, sommige onder ons schijnen dat bijzonder interresant te vinden:
![]() vorige week de nieuwe tussenklok opgehaald bij willes180, afgelopen weekend ff uit elkaar gehaald, schoongemaakt en een verfje erover gedaan: ![]() helaas was ik een klein beetje vergeten dat achter de bakflens een veer zit. de flens schoot er dus af en dit ringetje kwam er in stukken uit. balen... ![]() ![]() omdat er L17 lagers in zitten ga ik deze niet vervangen. L17 lagers zijn het type lagers dat ook in de achterremschijven van een gti zitten. als je ze met beleid en liefde opspan gaan ze een leven lang mee. de lagers die erin zitten zijn nog als nieuw dus ik neem de gok. |
|
|||
|
|||
![]() heej wob8v, hij ziet er weer zeer mooi uit haha, hoe maak je dat zo schoon eigelijk?
gr. wilco |
|
||||
|
||||
![]() tja heel simpel eigenlijk. uit elkaar halen totdat alleen de carterhelften overblijven. goed schoonspuiten met de hogedruk op 100 graden. dan de laatste vetjes weghalen en ff met de spuitbus een kleurtje geven.
|
|
||||
|
||||
![]() vandaag een begin gemaakt aan de motor. ben er achter gekomen dat hij uit 1985 stamt. ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald, op de krukas, zuigerkoeling en de rechter krukaskeerringhouder na, omdat de centrale bout niet los wil. morgen poging 2 met een tikker.
hier heb ik het blok uit elkaar gehaald; ![]() daarna goed schoongemaakt en onvet; ![]() het blokje in het rode cirkeltje moet ik nog even een gat in boren en draad in tappen voor de ophanging van het diff, ik heb nog een kr blok liggen uit 88 en deze heeft dat blokje niet!? ![]() ![]() tijdens het uit elkaar halen bleek dat hij al eens gereviseerd is en de krukas uitgebalanceerd is, dit is de te zien aan de slijp- en boringen in de krukaswangen, er zat verf op en de zuigers zijn genummerd; ![]() daarna de zuigerveren vervangen, de oude zaten helemaal vastgekoold, dus de zuigers goed schoongemaakt en nagekeken. ik krijg alleen het vlekje op de tweede zuiger niet weg, zie foto; ![]() en tot slot heb ik een vracht aanbouwdelen netjes schoongemaakt, kleurtje gegeven en alvast 2 keerringen geplaatst; ![]() de oliepomp is ook nog als nieuw, dus die blijft. ik heb alle delen gecontroleerd op speling en of het acceptabel is volgens het grote boek, en hij zit overal op fabriekswaarden, gewoon goed dus ![]() van de week meer hierover |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit!
Ik heb me tijdens dezelfde werkzaamheden erg vermaakt. Leuk om te doen! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() moet je ff kijken of dat blokjes wat je aanwijst wel degelijk het goede is.. de klok die je bij mij hebt gehaalt kwam ook van een KR blok af en deze had die er gewoon wel zitten..
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lekker bezig zeg! En een keurig fotoverslag
Blok ziet er top uit
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dank u ![]() |
|
|||
|
|||
![]() die bipass kan je inderdaad weg laten.. hebben de nieuwere motoren er ook niet op, en bij mijn 16v is het ook wel en heb nergens last van
|
|
||||
|
||||
![]() Da's een beste klus.. nakende. Mooi om te zien in ieder geval!
Dat Golf GTI embleem voor achterop is wel het verkeerde trouwens. Jij hebt een pre-facelift logo, bij de nieuwe is de typografie anders.
|
||||
|
||||
![]() Mooi werk!
Toch wel even de hoon door de cilinders gehaald voor je je zuigers met nieuwe veren weer monteerde?
|
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de veren!!
![]() De zuigers zitten er nog niet in ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Jij hebt inderdaad een nieuw type.. wat foto's uit eigen collectie
![]() Nieuw type: ![]() Oud type: ![]() Verneukeratieve is dat die nieuw type emblemen nergens meer te krijgen zijn.
|
||||
|
||||
![]() Dikkeme. Is die van een golf 3 optisch niet hetzelfde maar geplakt?
Is er trouwens nog iemand in de buurt met een hoon die ik ff mag lenen? fijne korrel. Bij vmt zijn ze niet meer zo makkelijk met uitlenen... o en zon bus om de zuigers weer terug te plaatsen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Golf 3 is inderdaad redelijk identiek maar dan zonder pinnetjes inderdaad en 1 wezenlijk
verschil waardoor je er eigenlijk ook geen reet aan hebt (als je 't origineel wil houden althans), het mk3 embleem is chrome en mk2 embleem heeft een soort brushed alu afwerking.
|
||||
|
||||
![]() Mss beetje een beuntip, maar is het chroom niet gebrushed te krijgen door met een scotch brite voorzichtig in de lengterichting te poetsen / brushen?
VW Golf 3 Cabrio 2.0i VW Passat 1.6i Trendline VW Golf 2 1.6i CL -> Exit VW Passat 35i 1.8i CL -> Exit Cordoba 1.4i 16v Vario ->Exit Cordoba TDI Vario Signo ->Exit VW Golf 3 TDI CL Variant-> Exit VW Vento TDI GL Highline -> Exit |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee dan schuur je het chroom eraf. Is een heel dun laagje. |