![]() |
|
||||
|
||||
![]() Is dat tegen mij gericht van de drukte om een waterpomp? Ik wil niet lullig of ondankbaar overkomen maar, ik zit inderdaad op het forum voor gezelligheid en om wat te leren. Vandaar dat ik de klusjes ook zelf probeer te doen.
Voor sommige (mij dus) is alles vrijwel de eerste keer dat ik het doe. Ik neem niet aan dat jullie het allemaal wisten zonder enige sturing of tips. En daar in tegen vraag ik liever een domme vraag dan dat ik iets fout waardoor ik iets kapot maak of iets dergelijks. Je leert ook door dingen fout te doen maar ik doe het liever in 1x goed. We hervatten het donderdag. Ik denk dat het nu wel lukt, als je het eenmaal een keer gedaan hebt is het allemaal wel duidelijk hoe het werkt. Misschien dat de thermostaat niet goed zit met die o-ring en hij daar ergens lekt. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Goeie tip. Gebruik altijd een oude v snaar maar dit is veel handiger. Arno
|
||||
|
||||
![]() alles even goed schoon beetje vloeibarepakking onder de O-ring en een beetje der op niet te veel anders werkt straks je termostaat niet meer alleen maar even dat het lekker plakt dan ben zeker van dat het termostaathuis niet meer lekt zo ook tussen het blok en de waterpomp gewoon even een heel dun filmpje der tussen
![]() en wat die opmerking betreft niet te persoonlijk opvatten , maar soms word je er wel een moe van . niet te onzeker over een dood ding als je tandriem(distributie)maar goed staat kan er opzich niks verkeerd gaan. zoals Gijs volgens mij al een keer gezegt heeft VW IS NET LEGO dus niet te benauwd ,sleutellen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hangt natuurlijk wel vanaf welk merk (dit was een wurth master ,leeft al jaren niet meer maar had de sleutel nog ![]() |
|
||||
|
||||
![]() En, inmiddels gelukt met vervangen? Ben wel benieuwd of het wat heeft opgeleverd en hoe de oude pomp eruit zag.
|
||||
|
||||
![]() Nieuwe pomp zit erop. Netjes warm laten lopen, liep niet meer helemaal naar rechts, echt uitvoerig heb ik nog niet kunnen testen.
Bij het netjes warm laten lopen stationair was er niks aan de hand maar na het ontluchten ging ik stukje ging proef rijden bleek hij te lekken ergens bij de waterpomp. Was toen al bijna donker dus niet meteen naar gekeken. Ik heb er geen vloeibarepakking of iets tussen gedaan dus ik heb een tube curil besteld en gaan binnenkort maar weer eens alles los halen en nu met vloeibarepakking vast zetten, maar aangezien ik nu elke dag moet werken en alleen op de feestdagen zelf vrij heb heb ik er nog geen tijd voor gehad. De schoepen van de oude waterpomp waren gewoon nog aanwezig en draaide ook gewoon nog, ik heb hem nog liggen dus ik zal er bij de volgende post wel een foto van maken. |
|
||||
|
||||
![]() houd met een schroevendraaier de schoepen maar eens vast en probeer dan de poelie maar eens te draaien 9 van de 19 keer zit het hele schoepenrad los van de as
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Nou vandaag maar eens wat tijd genomen voor er eens naar te kijken. Uit eindelijk niet besloten om weer helemaal de waterpomp te demonteren omdat ik gemerkt had dat het boven aan de waterpomp ook nat was dus eerst maar eens naar de waterslangen kijken.
Wat blijkt, 1 van de koelslangen was niet meer goed. Hij lekte een heel klein beetje. Vervangen en na ontluchten en een rondje rijden niks aan de hand. Hopelijk zijn we na al het gestuntel er nu in geslaagd om de waterpomp te vervangen. Alweer vanalles bij geleerd wat ik de volgende keer niet meer hoef te vragen haha. Hierbij foto van de oude waterpomp waar sommige naar vroegen. ![]() |