![]() |
|
||||
|
||||
![]() ahh okee, haha
![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() ![]() mooie spulletjes,niets teveel gezegd!
|
||||
|
||||
![]() Versnellingsbakken zijn net boxershorts, kan je niet genoeg hebben
![]() En dan gelijk maar even verder met de updates! Die foto van de velg met band is de achterzijde. Voorzijde staat een stuk lichter getrokken en ik weet niet of ik de achterwielen zo laat. Het is een toyo 195/45 om een 9x15 en ik vind het er persoonlijk wild uit zien, maar twijfel of het veilig is en zo moet blijven. De rm's zijn niet bedoeld om mee te raggen, maar met de geplande vermogenstoename is het misschien beter om naar een 205/45 of 215/40 te gaan. Er zal tzt een 2e set wielen bij komen voor de betere spielerei ![]() Het spruitstuk op de foto's zit er voorlopig alleen op om te zorgen dat het blok schoon blijft, er moet eerst maar eens 'n lader op dan kan je er altijd nog een turbo naast hangen is 't motto ![]() Ik zoek nog een aantal delen en ben er nog niet helemaal over uit hoe ik de opbouw exact ga uitvoeren. Wel ben ik er over uit dat er een korte inlaat op komt. Als er iemand ervaring heeft met de kwaliteit van de verschillende fabrikanten/leveranciers? De plaatsing van de dynamo is een uitdaging op zich, heb diverse opties overwogen. Achter het blok spreekt me om 2 redenen niet zo aan, vind 't niet zo mooi en ik wil niet zo'n lange snaar gebruiken. Omdat ik stuurbekrachtiging heb en die ook wil houden wordt het niet makkelijker. 2e nadeel van hem aan de voorzijde bij knopen is dat mijn 180 graden bocht overbodig wordt en daar ben ik aardig aan gehecht ![]() dit vind ik vooralsnog een mooie oplossing: ![]() Meningen, ideeën zijn welkom ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dit word erg krap met ic slangen denk ik zo.
Weet niet of je een originele g60 ic hebt. Dat past dan niet denk ik. Achterop de dynamo. en dan gewoon een rolletje op het langste stuk wat je vaak ziet. En een kwaliteits multiriem. Dat moet goed gaan toch.. |
|
||||
|
||||
![]() Het is n originele mk2 g60 met de grote golf ic. Zou idd kunnen dat de dynamo dan bij de inlaat van de ic klem loopt. Iemand die dit al eens geprobeerd heeft en kan bevestigen of ontkrachten? Idem voor de bocht. Als alleen de 180 bocht moet vervallen voor een rs uitlaat is dat nog een optie.
Zal ook met de langere riem kunnen maar in het kader van moeilijk doen als makkelijk kan.. |
|
|||
|
|||
![]() Erg mooi blok,
![]() Mvg |
|
|||
|
|||
![]() Stuurpomp zal wel snel gaan slippen, zit er lang geen half/ 1/3 slag omheen zoals eigenlijk de regel is...
|
|
||||
|
||||
![]() denk dat het te krap zou zijn met de stock bocht en een G60 intercooler
hier onder een fototje van hoe het bij mij zat met demonteren, ![]() ![]() als je een RS uitlaat neemt kan je misschien wat meer de diepte in duiken tot de balk van de voorste motorsteun dat je het dan wel haalt?? met het motto er ooit nog eens een turbo naast te hangen ![]() ![]() kan de dynamo natuurlijk niet boven komen
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
![]() Leuk om afgelopen zondag je golf eens in het echt te aanschouwen, nadat ik er veel verhalen van Dennis en Nicander over had gehoord. Top ding!
|
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig hier zo !!
|
||||
|
||||
![]() Thanks!
@golffan, die komt volgens mij van een rallye. Heb al vaker iemands hobby restanten opgehaald dus weet het niet zeker. Als je het echt graag wil weten kan ik wel even wat nummers opzoeken. @JerryGT, Denk dat het wel zal gaan als alles goed / vers / nieuw is. Maar goed punt! @vdWal, misschien moet ik maar een spartamet dynamo op de band laten lopen ![]() @Justin, nog ff en dan rijdt dennis met mijn motor ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Om nog ff terug te komen op het inlaatspruitstuk... iemand ervaring mee?
AK-racing / http://www.akracing-shop.de/16VG60/...augbruecke.html ISP / http://www.international-speed-part...augbruecke.html SLS / http://www.slstuning.de/shop/de/Tur...der-16VG60.html Kan er nog wel 'n paar posten maar als je het mij vraagt komen ze allemaal uit dezelfde mal en is het enige verschil de prijs? ISP biedt 'm 't voordeligst aan op hun site aan voor 269 incl. injectorrail. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gaat niet eenvoudig worden zo hoor, en zo'n steuntje wat op je foto zwart is om de dynamoriem te spannen gaat het niet overleven. Daar zul je echt iets deugdelijkers voor moeten verzinnen. ![]() Is het geen ideen om je stuurbekrachtiging te laten varen? Scheelt je een hoop leidingen en plaats in het vooronder...
|
|||
|
|||
![]() Of een kleine dynamo
Van een Japans ding |
|
||||
|
||||
![]() stuurbekrachtiging weg,lader weg en deze jongen achterop;
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wat een dikke mk2
![]() En leuk je afgelope weekend ff tegen te komen. Morge of overmorge zal ik de foto,s uploaden en plaatsen |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ze staan online als je ze groter wil hebben moet je me ff een berichtje sturen met je mail adres |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Duidelijk, dat steuntje ziet er inderdaad erg kansloos uit. Dat is nog wel op te lossen maar ik denk dat ik toch zal uitkomen op de "normale" plaatsing achter de motor, omdat er meer voor- als nadelen aan de alternatieven zitten. Wil de stuurbekrachtiging zeker behouden, heb er al een aantal delen gloednieuw voor liggen ![]() Binnenkort meer, eerst maar eens even kort herstellen van de € klap ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
denk dat je daar veel schik mee kan hebben maar g-laden blijft een missie ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gaaf!
Heb um bij de subscribed threads staan dus blijf op de hoogte! ![]()