![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nou eerlijk gezegd met het demonteren van de auto heb ik wat Giga bytes weg geschoten van alles wat ik niet wist en dat was best veel.
Niet wetende dat ze je hier toch echt goed helpen dus als ik weer eens hulp van hier heb gehad maak ik er een foto van dat het gelukt is ![]() En ze zijn foto geil hier en blijven dus helpen ![]() Nee de auto staat niet om de hoe hier was het maar waar ![]() Maar de boven staande foto's kwamen van pagina 34 dus gewoon nog een keer plakken en kopiëren ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vandaag me portemonnee geleegd bij de dealer
![]() 4 nieuwe remklauw ventielen met dopje dit om dat de imitatie zacht pis bakken staal zo weg roesten en kapot gedraaid worden ![]() Reperatie setje voor de links achter klauw en 4 nieuwe inbus bouten om de twee achterste klauwen vast te zetten. deze waren waarschijnlijk al 20 jaar oude en niet zo betrouwbaar mee. Dat is het nadeel met inbus ![]() Nou maar hopen dat de stalen RVS leidingen ook snel binnen komen uit Duitsland. En de nieuwe handremkabels worden zo bestelt dus die zijn er ook nog voor het weekend. Kunnen we de remmen af maken ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb vorige week net dezelfde onderdelen opgepikt bij de dealer! Was ik even verschoten van de prijs seg
![]() Ik kan morgen beginnen de achterremmen beginnen ontluchten! Ik ben eens benieuwd ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja de nippels vielen wel mee ook om dat ik weet wat een gezeik het is als je van die chromen imitatie shit heb.
Maar die 2 rubbers met twee m8 boutjes 19,75 ![]() Ps welke handremkabels heb jij ? of had ik dat al een keer gevraagd ![]() krijg dagelijks een pm over de remmen ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lekker bezig , heb jij nu ook al lichtere stoters met sterkere veren
![]() Hoe staat het ervoor met je inlaat trouwens? |
|
||||
|
||||
![]() Ik schrik al jaren van de prijzen bij de dealer. Haal er dan ook echt alleen het hoognodige en dat zijn meestal de bijzondere boutjes en moertjes, kapjes e.d. die ik niet wil uitzoeken.
Toch kennen ze mij al jaren bij voornaam bij de dealer en wordt gewoon goed geholpen. En aan de andere kant, de VW onderdelen bij de dealer zijn het nog altijd hele andere prijzen dan bijvoorbeeld Audi. Audi onderdelen zijn niet meer te betalen... Zeker als je zo'n mooie Audi A5 rijdt die technisch zeer zwak in elkaar steekt. Als je de vulpijp straks voor elkaar hebt moet daar ook de zwarte ronde sticker omheen om de shroeven te verbergen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inlaat is kaar en ligt bij de afwerker die op vakantie is ![]() Quote:
zo doe ik het ook het broodnodige waar kwaliteit verijst is haal ik bij de dealer. Die ring voor de vulpijp heb ik idd ook liggen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Mijn handremkabels komen van een golf 2 gti 16v maar deze zien een beetje te kort..
Ik zou voor die van de scirocco gaan!
|
||||
|
||||
![]() Die van de Scirocco 16V heb ik nu zie foto deze zijn in totaal 1738mm lang
En deze zijn naar mijn mening 6cm te kort ik kan ze nu niet ondersteunen met die twee beugeltjes die bij je bevestinging van je as aan het chassis zitten. Scirocco 16V kabels VW nr 533 609 721 =1738mm lang Golf2 16V kabels VW nr 191 609 721 A = 1840mm lang Golf2 16V kabels VW nr 191 609 721 = 1780mm lang *Edit trommelrem Dus ik heb nu deze gisteren bestelt 191 609 721 A = 1840mm lang deze zouden theoretische 4 cm te lang zijn maar dan kan ik altijd bv de lus achter de klauw wat groter nemen. Te kort is ieder geval niet goed zie foto hier onder: ![]()
|
||||
|
||||
![]() Hoe heb jik de handremkabels aangesloten achteraan? Want golf 4 remklauwen zijn toch reeds met inwendig handremmechanisme?
|
||||
|
||||
![]() Handremkabel zit met een klemmetje vast op de klauw en dan de kabel met nippel achter de arm van de handrem functie.
![]() ![]() Zo zit het ook op mijn meisjes Golf4 kon ik even spieken hoe die klemmetjes zaten voor de kabel op de klauw ![]() Klemmetje kan nog verder er op maar ik wist toen al dat de kabels niet lang genoeg waren ![]()
|
||||
|
||||
![]() En dit mechanisme werkt enkel als de remmen ontlucht zijn, toch?
|
||||
|
||||
![]() Nee hoor ik kon de hevel met de hand bewegen en dan komt de remcilinder gewoon naar voren
![]()
|
||||
|
||||
![]() Verdorie!
Maar ik denk toch dat ik andere klauwen heb, bij mij komen de handremkabels volledig door de beugel en niet via een klemmetje. Ik heb ook de handremkabels volledig aangesloten, maar als ik de handrem optrek gebeurt er achteraan weinig. Daarmee dat ik dacht dat de klauwen met inwendig handremmechanisme zouden zijn?
|
||||
|
||||
![]() mmmmhhh dat is raar toevallig geen foto van de klauw ?
Hier nog een close up van die van mij ![]() Ps et niet op de beugeltjes bij de bouten van de rem anker dit zijn de klemmetjes voor de handrem kabel maar anders raakte ik ze op zeker kwijt ![]()
|
|||
|
|||
![]() hey ik zag dat je rabbit onderdelen had ergens in het begin van de post.
toevallig belang bij een origineel rabbit logo? voor achter. pm maar. verder top project! je hebt er veel tijd ingestoken maar daar is het resultaat ook naar |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor het aanbod Gismo maar denk niet dat ze er op komen
![]() Vandaag de stalen RVS leidingen binnen gekregen zo blij als een kind. Zijn de achterste remleidingen voor de Golf4 klauwen niet goed had om een Banjo aansluiting gevraagd M12x1 maar niet gekregen. Contact is al gelegd stuur ze volgende week op zit ik toch voor een week in Duitsland en dan zijn ze ook lekker snel bij hun. Handremkabel is ook binnen gekomen deze is gelukkig wel goed zo op het eerste gezicht hij is mooi een stukje langer ![]() ![]() Dit zijn de twee voor achter die terug gaan ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() gaat weer supper hiero zie ik wel
![]() ![]() ![]() gr gooi |
|
||||
|
||||
![]() Pech blijft me achtervolgen vandaag
![]() Als eerste vanochtend natuurlijk gelijk de remslangen monteren. Maar waar ik al bang voor was en wat altijd met die nieuwe koperen leidingen is. Dat die goedkope pisbakken nippels met de eerst beste kracht rond draaien en dan nog niet goed vast zitten ![]() En ja ik gebruik gewoon een remleiding sleutel van Gedore dus daar moet het niet aan liggen zou je denken. Ga nu als ik nieuw koper ga halen me eigen nippels mee nemen ![]() Handremkabels zijn ook goed lopen netjes ,dacht eerst dat het nog krap zou worden bij de handrem maar dit valt mee ![]() Ik had ook nog wat af te werken ,mijn binnen spatbord rand is ook gedeeltelijk vervangen door Branko maar was nog niet afgewerkt. Heb nu eerst alles netjes schoon gemaakt en geschuurd. En daarna in de grondlak gezet met antiroest troep. Dit moet ik nog een keer of 3 herhalen voor een lekkere dikke coating. En daarna lekker verder afwerken. De Golf is nu ook helemaal getectyleerd aan de onderkant blijft een kut werk maar klaar is klaar. Moest om 14.00 weg maar ik had nog 2 uurtjes en de laatste poging om de klapraampjes er in te krijgen was mislukt gaat ook echt niet zo makkelijk maar vandaag had ik wat meer geduld ![]() Na dik 1,5 kutten zat 1 klapraam er in blij blij maar dan komt het. Wou de sierlijst daarna monteren en dit moet eerst voor dat je er maar een raam rubber in doet. Om dat de sierlijst om de deur sponning valt kon het raampje er weer uit ![]() ![]() ![]() ![]() Wat me gelijk aan het denken zet dat er helemaal geen verschillende klapraam rubbers bestaan je heb volgens mij maar 1 soort. Om dat er in het rubber zelf geen uitsparing zit om dat de sierlijst op de deur sponning valt ![]() Prullenbak nippel ![]() ![]() Gebruik wel gewoon deze sleutel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Had ik hem eindelijk zitten ![]() Heb je wel sierlijsten monteer je deze eerst op de raamsponning en dan het klapraam. Of terwijl je heb maar 1 soort klapraam rubber ![]() Maar hij kon er weer uit. En toen was het 14.30 en een boze vrouw aan de telefoon waar ik bleef ![]() Dus het klapraam gaat er volgende week weer in! ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() ik dacht toch dat er echt altijd ook rubbers voor de klapramen waren met sierlijsten!
klopt dit verhaal van style? medeforummers?