![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heeft te maken met de pulsdrukvulling. Zodra de klep sluit klapt de aangezogen lucht hier tegenaan. Deze draait zich weer om, en gaat weer richting het begin van je inlaattraject. Eenmaal daar aangekomen botst de lucht weer en draait zich weer om. Ideaal is het als de lucht die zich aan het begin van het inlaattraject heeft omgedraaid precies bij het openen van de inlaatklep(pen) aankomt bij de klep(pen). Op die manier krijg je (heel beperkte) drukvulling. Ik weet wat bij sommige motoren met een goed berekend inlaattraject en een goed stel itb's de druk tot bijna 1psi kan oplopen, dus zonder turbo of kompressor. Waarschijnlijk heeft die motorfiets waar je de kelken vandaan hebt een inlaattraject tussen kop en carb wat ongelijk is.
|
||||
|
||||
![]() Ook heb ik net van een collega te horen gekregen dat hij zijn onstekings afstel lamp van Sun weg doet. Dus die neem ik wel mooi van hem over, hoef ik tenminste geen meer te lenen.
Gr Ronnie[/QUOTE] chef, dan wil ik morgen misschien ook nog wel even komen kijken. Wat die lamp betreft, ik heb nu ook een Sun liggen en die doet het niet. (geleend) Maar weet niet of het het peertje is, want die zijn nergens uit te halen. Dus dan moet ik die bij jou maar eens komen bekijken/lenen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja weet niet wanneer ik dike kan overkopen, morgen kan ik er eentje lenen van een andere collega, maarf je bent zeker welkom hoor, Edwin komt me ook even helpen. Dus, ik zie je wel komen.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Zo net de nieuwe benzinepomp mogen ontvangen, dat is me een aardige pomp ja, ben eens benieuwd, of het nu straks goed komt, vanavond even samen met Edwin hobby'n.
Zal straks ook even een paar foto's maken en misschien een filmpje. Gr Ronnie
|
|||
|
|||
![]() Heb jij geen retourleiding? Ik had het namelijk gewoon op de originele pomp aangesloten en kon meteen gaan met die banaan.
|
|
||||
|
||||
![]() Ja de retour zit gewoon aangesloten dus, even kijken waar het aan ligt. Het zal wel goed komen.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Mooie bak Ronnie, bijna net zo mooi als de mijne ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vandaag dus die nieuwe pomp gemonteerd, tikte netjes maar nog steeds lekt de benzine aan de voorkant uit de messing bussen. Ik heb er foto's van gemaakt.
Ook heb ik die andere set carb's aangesloten en gekeken wat die deden maar die doen exact het zelfde. Die pennetjes onder de vlotters zien er ook nog goed uit. Ik neem aan dat de bovenste leidingen van de carb's de aanvoer is dus de kleine zwarte aansluitingen, en de bruine dikkere aansluitingen de retour. Hier bij de foto's Deze messing bussen daar spuit het uit. Tegen het schutbord aan. Hier de foto van de benzine die eruit spuit. En nog eentje. Wie kan me verder helpen. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Ja zo verbruik je wel benzine
![]()
|
||||
|
||||
![]() Het is Kl*te met een hoofdletter K!
Snap er geen snars meer van. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Heb je de vlotters goed afgesteld?
Heb hetzelfde al eens gehad op de motor dat hij de benzine gewoon de luchtfilter in spoot. Toen was de oplossing, nieuwe vlotter naalden, En de vlotters nieuw afstellen. Heb je ook een carburateur ontluchting aangesloten? ( weet niet of deze dat hebben van jou?) |
|
||||
|
||||
![]() Vlotters kun je vrij weinig aan afstellen, is gewoon een pinnetje, dan naar onder en boven schuift, maar ze lijken allemaal netjes.
Ik wil gewoon weten hoe het kan dat het uit de messing busjes spuit, zal toch wel al eens iemand gehad hebben. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Ja die ijzere lipjes waar die vlotter aan zit. Die kun je buigen. En zo er voor zorgen dat ze gelijktijdig sluiten en ook openen. Weet niet van welke motor de carburateurs af komen. Misschien eens zoeken in het werkplaats boek van die motor? Naar de mogelijke oorzaak er van.
Maar het afstellen er van heeft toen ook bij mij geholpen. misschien dat die vlotter de naald niet goed omhoog duwt. En deze een klein beetje open blijft. Edit; Je praat de hele tijd over de retour? Maar zon carburateur heeft toch helemaal geen retour? Wel een ontluchting. Verwissel je de aanvoer niet met de ontluchting? Last edited by Gino89 : 02-11-2010 at 21:57. |
|
||||
|
||||
![]() Bij mij zit die vlotter aan een ijzeren staafje, als ik dat zou krom buigen, dan krijg ik die vlotter volgens mij niet meer in de houder i.v.m. de lijngeboorde gaatjes voor dat staafje.
Hoop dat je me snapt, ik weet wel wat jij bedoelt. Als je die zou kunnen buigen kun je inderdaad bepalen of de pen dieper naar onder gaat. En zo weer de vlotterkamer beter zou afdichten. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Ja, sorry dat wist ik niet. Je hebt namelijk zo veel verschillende carburateurs.
En hoe zit het met die retour? Want normaal hebben carburateurs dat niet. alleen een ontluchting. Deze niet toevallig met de aanvoer verwisseld? |
|
||||
|
||||
![]() Ja ik heb met Edwin geprobeerd om te wisselen dus om de dikkere aansluitingen te gebruiken voor aanvoer, maar toen stopte de pomp met pompen ivm vacuum trekken, ik denk\hoop de juiste aansluitingen te gebruiken.
Daar om mijn vraag waar moet ik me aanvoer op aansluiten en waar op me retour. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
![]() Retour moet je niet gebruiken, je moet gewoon slangetjes aan de onluchting aansluiten en deze naar beneden oid laten hangen, zo heb ik het ook.
Zodra ik deze aansloot op m'n retour ging het fout ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo had ik het aangesloten:
![]() Rechts komt het de pomp in en links verlaat het de pomp, Dan kom hij een Y-stukje tegen. 1 dikkere gaat naat de carbs en 1 dunnere gaat naar de retour. Zo werkte het bij mij perfect. |
|
||||
|
||||
![]() Maar zo blijft de pomp dan ook constant draaien? Normaal bij de motor als deze weerstand voelen, dus als de vlotters gaan sluiten. Dan stopt deze ook met pompen. Denk ook dat de fout dan zit in dat jij de ontluchting als retour bent aan het gebruiken. Zoals gertjan al zegt.
|
|
||||
|
||||
![]() Mijn pomp ging wel minder pompen wanneer de vlotters vol zaten maar stopte niet,
Als ik de retour niet aansloot zoals ik hierboven liet zien dan liep hij voor geen meter. |