Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

View Poll Results: Moeten we de hoogte van verkeersboetes inkomensafhankelijk maken?
Ja! Geniaal. 76 37.07%
Nee! Slecht idee. 109 53.17%
Ik ben er nog niet uit... 20 9.76%
Voters: 205. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-01-2009, 18:10
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore

idd, die krulsmurf staat altijd op een kistje tijdens de uitzendingen..:P
ik woon ook in soesterberg, een maatje van mijn broer was zijn privé chauffeur, die moest hem ook wel eens naar de uitzendingen van wegmisbruikers brengen. schijnt een hele aardige vent te zijn, hij is alleen wat streng!
boetes inkomens afhankelijk maken lijkt mij een raar plan, als je weet dat je de boute niet kunt betalen, of er geen zin in hebt, moet je gewoon niet te hard rijden!

neemt trouwens niet weg dat ik hardrijden niet leuk vind, rij zelf weliswaar geen auto, ben pas 14:P, maar bijvoorbeeld mijn broer (WilliamF hier op et forum, Ex GTI van rené) samen is het wel leuk
Reply With Quote
Old 22-01-2009, 18:13
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Tiki Madness
Hou er over op
Net als die achterlijke mongolen in Groningen die iedereen in de bijstand een gratis flatscreen wou geven..

Ik heb me er ook vreselijk over opgewonden. Het gaat trouwens om een aanzienlijk bedrag.

"SP-wethouder Peter Verschuren maakte maandag bekend dat hij de vergoeding voor een nieuwe tv heeft verhoogd van
170 naar 450 euro, omdat hij vindt dat minima recht hebben op een flatscreen."

Ik ben een hardwerkende Groninger ( ),doe zwaar werk, haal mijn diploma's en hou uiteindelijk niet veel meer over dan een "bankzitter". Het geld voor een flatscreen zit niet in de portemonnee, dus wie heeft er nou meer "recht" op een flatscreen.
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote
Old 22-01-2009, 23:55
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
...en daar wordt overheidsgeld weggeven omdat men het zielig vindt dat de minima geen platte tv heeft.

Ik heb niet gezegd dat mensen door de overheid vertroeteld moeten worden, maar iemand voor 15km/h te hard rijden de rest van de maand op onvrijwillige hongerstaking zetten vind ik een tikkeltje extreem.
Hoe vaak staan er flitspalen bij in- en uitvoegstroken? Als ik naar m'n vriendin ga kom ik er alleen al 4 van diezelfde flitspalen tegen, en ze woont nog zo'n 20km verderop. En hoe vaak gaan de mensen daar ook daadwerkelijk naar links om invoegend verkeer er tussen te laten? Niet zo vaak als mij op de rijlessen is uitgelegd in ieder geval.
Enige oplossing is dan dus gas geven en ervoor komen om in te voegen, en dan is het flits en een knorrende maag.
Dat die lui dan geen tv hebben kan me verder aan m'n reet roesten.

Quote:
DAN MOET JE GAAN WERKEN STELLETJE ACHTERLIJKE RANDDEBIELEN.

Dan moeten de grenzen misschien eens dicht.
De kans dat je als niet-overheidsgesubsidiëerde mannelijke niet-allochtoon zonder geestelijke of lichamelijke beperking nu nog een baantje krijgt zonder diploma wordt alleen maar kleiner, en nog dit jaar moeten er nog enkele duizenden buitenlanders bij komen, aldus Den Haag.

Dus nogmaals, ik zeg niet dat minder bedeelden vertroeteld moeten worden, of dat werkeloosheid gestimuleerd moet worden. Die quote van Fillemon vind ik prima, maar zorg er dan voor dat niet-(serieus-)solliciterende werkelozen worden aangepakt, en maak niet met willekeurig geplaatste flitspalen het leven van hen die het wel proberen moeilijk.

En om nou te gaan preken dat we al allemaal zo veel belasting betalen voor de uitkeringen van al die armen is grote onzin. Dat doet niemand omdat ie het zo erg vindt voor al die arme mensjes, maar omdat het in de wet staat. En iedere manier om er onder uit te komen wordt aangegrepen.
Giften aan een goed doel zijn fiscaal aftrekbaar? Hoppa, effe weer een schoon geweten kopen, maar wel een TJ biljet invullen aan 't eind van 't jaar.

Enne... die Frogers...
Ze hebben als uitkeringsgerechtigden geleefd, en hebben gezien hoe moeilijk dat is. Misschien moeten de heren in Den Haag en de forummers dat ook eens uitproberen.

Maar dus... Koos Spee is weg gepromoveerd.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 23-01-2009, 00:19
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Verheerlijking van verantwoordingloosheid, dat is het beleids- en mediasignaal tegenwoordig als het aankomt op het onderwerp wat we nu beginnen aan te tippen.
Ik denk dat daar een heel groot probleem zit. Hangt ook samen met die uitspraak van Fillemon.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Old 23-01-2009, 09:58
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie

@stijn: een poll over of we boetes inkomen afhankelijk moeten maken.

1. ja, dat is een super idee!!
2. Nee, ben je gek geworden??
3. Ik ben er nog niet uit...

Last edited by 1982kameiX1 : 23-01-2009 at 10:09.
Reply With Quote
Old 23-01-2009, 10:02
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie

-----hier stond een nutteloze reply-----

Last edited by 1982kameiX1 : 23-01-2009 at 10:11.
Reply With Quote
Old 23-01-2009, 12:52
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Done
Reply With Quote
Old 23-01-2009, 13:10
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

en op de homepage!
Reply With Quote
Old 23-01-2009, 16:15
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hoe vaak staan er flitspalen bij in- en uitvoegstroken? Als ik naar m'n vriendin ga kom ik er alleen al 4 van diezelfde flitspalen tegen, en ze woont nog zo'n 20km verderop. En hoe vaak gaan de mensen daar ook daadwerkelijk naar links om invoegend verkeer er tussen te laten? Niet zo vaak als mij op de rijlessen is uitgelegd in ieder geval.
Enige oplossing is dan dus gas geven en ervoor komen om in te voegen, en dan is het flits en een knorrende maag.

Ik weet niet van wie jij rijles hebt gehad maar je mag officieel niet naar links gaan om invoegend verkeer de weg op te laten rijden.
Het invoegend verkeer is zelf verantwoordelijk om veilig in te voegen en moet al het verkeer dat al op de weg ernaast rijdt voorrang verlenen.Dus lijkt me dat je het overige verkeer goed op snelheid inschat dan krijg je geen bekeuring.

Michael
Old 23-01-2009, 18:22
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit

Send a message via MSN to Marco

inkomensafhankelijk boete systeem vind ik discriminatie en dat mag niet in ons landje
Old 23-01-2009, 19:57
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to vwleusden

Spee weg, je schiet er geen reet me op.

Het is net de taliban daar, de ene leider is weg en er staat een andere beukenoot op en die noemt zichzelf leider.
Reply With Quote
Old 23-01-2009, 22:44
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Ik weet niet van wie jij rijles hebt gehad maar je mag officieel niet naar links gaan om invoegend verkeer de weg op te laten rijden.
Het invoegend verkeer is zelf verantwoordelijk om veilig in te voegen en moet al het verkeer dat al op de weg ernaast rijdt voorrang verlenen.Dus lijkt me dat je het overige verkeer goed op snelheid inschat dan krijg je geen bekeuring.

Michael

Staat dat echt zo in het wetboek?

Mij is dat ook zo "geleerd", ik zie het zelf als anticiperen.
Reply With Quote
Old 23-01-2009, 22:55
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Ik kreeg vroeger van mijn instructeur een draai om m'n oren als ik naar links ging voor invoegers....
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 14:29
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:

Onzin! Bij mijn motorrijlessen werd me via intercom gezegd om bij maar nog weinig afstand tot de invoegstrook en bij daarop invoegende auto´s me maar beter wél naar de linkerbaan te verplaatsen (natuurlijk alleen als men niet links gepasseerd werd ), is ook logisch, want is niet zo `n gezond idee om bij hogere snelheden wat langer met `n motor vanwege het toch wel erg kleine oppervlak in de dode hoek van auto´s te blijven...

Motorrijden is gewoon veel, zelf´s zéér veel anticiperen, om dat woord nog `ns te gebruiken zoals Ruben dat al eerder gebruikte.

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 24-01-2009 at 14:46.
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 14:49
Tiki Madness's Avatar

Quote:
Originally Posted by Type 17
Onzin! Bij mijn motorrijlessen werd me via intercom gezegd om bij maar nog weinig afstand tot de invoegstrook en bij daarop invoegende auto´s me maar beter wél naar de linkerbaan te verplaatsen (natuurlijk alleen als men niet links gepasseerd werd ), is ook logisch, want is niet zo `n gezond idee om bij hogere snelheden wat langer met `n motor vanwege het toch wel erg kleine oppervlak in de dode hoek van auto´s te blijven...

Motorrijden is gewoon veel, zelf´s zéér veel anticiperen, om dat woord nog `ns te gebruiken zoals Ruben dat al eerder gebruikte.

Het gaat hier over auto's!!!!Volkswagen maakt geen motoren.
En voor wat betreft motoren dat is een heel ander verhaal.Ik kan me voorstellen dat je instructeur dat zegt omdat het nogal vaak voorkomt dat je niet gezien wordt op de motor.
Als je de wet strikt neemt geldt voor de motor dezelfde regel als voor de auto :niet opzij gaan voor invoegers.

michael
Old 24-01-2009, 15:01
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Dat Volkswagen geen motoren (of beter gezegd motorfietsen) maakt vertel je me niets nieuws...

on-topic, maar om eerlijk te zijn, ik kan zo 1-2-3 niet zeggen of naar links gaan voor invoegende auto´s bij wet nu wel of niet mag (soms is het dus beter van wel, ook als ´t niet mag, niet alle theorie is in de praktijk om te zetten), en doet er niet toe of dat nu met `n auto of met `n motor is, feit is dat beide (auto en motor) motorvoertuigen zijn, en dat in de meeste gevallen voor beide dezelfde regels gelden.

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 24-01-2009 at 15:07.
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 15:15
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Ik ben benieuwd wat er nu precies in de wet staat, maar toen ik mijn rijbewijs haalde (inmiddels alweer 10 jaar geleden, en dan A en B) werd mij expliciet duidelijk gemaakt dat naar links gaan voor invoegers niet correct is!

(en op persoonlijke noot ben ik het daar nog altijd volledig mee eens, ze zoeken het gaspedaal maar eens op in plaats van de richtingaanwijzer - zwaar verkeer daargelaten natuurlijk)

Leuke slalom van discussies zo
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 16:18
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic

Quote:
Hou er over op
Net als die achterlijke mongolen in Groningen die iedereen in de bijstand een gratis flatscreen wou geven.l

Schijnt praktisch landelijk beleid te zijn , maar als je het niet aanstaat , emigreer naar China , India of desnoods de VS. Het wordt hier af en toe overdreven , maar ik persoonlijk zou niet gelukkig zijn in een land waar de een krepeert en de ander van gekkigheid niet weet waar hij met zijn geld heen moet.

Wegmisbruikers kijk ik sowieso niet meer naar , dat moraliserende geleuter van die agenten en Spee wordt ik agressief van. En dan dat toontje van die kabouter als ze iemand achtervolgen , hij komt nog net niet klaar .
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 16:32
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik kreeg vroeger van mijn instructeur een draai om m'n oren als ik naar links ging voor invoegers....

Ik denk dat je alleen met een puntenrijbewijs naar links moet
Old 24-01-2009, 16:33
Tiki Madness's Avatar

Quote:
Originally Posted by tempel
Schijnt praktisch landelijk beleid te zijn , maar als je het niet aanstaat , emigreer naar China , India of desnoods de VS. Het wordt hier af en toe overdreven , maar ik persoonlijk zou niet gelukkig zijn in een land waar de een krepeert en de ander van gekkigheid niet weet waar hij met zijn geld heen moet.

Dus omdat het landelijk is vindt jij het normaal?
Hoe leg je zoiets uit aan iemand die hard zijn best doet met werken en die 100 euro meer over houdt als iemand die thuis zit en allles aangereikt krijgt omdat hij zielig is omdat hij thuis zit?
Diegene die wel werkt kan die flatscreen niet betalen.

Om nog maar niet te beginnen over al het gespuis dat hierheen komt puur voor eigen financiel gewin?Vindt je zeker ook doodnormaal dat ze een woning krijgen die ingericht wordt en als ze voorts de inrichting niet mooi vinden ze bij de ikea een kompleet nieuw meubilair uit mogen zoeken op onze kosten?

Als ze onderhand de mensen die echt hulp nodig hebben eens gaan helpen op een sociale manier in plaats van iedereen over een kam te scheren dan heb je kans dat het ooit nog iets wordt met ons uitkeingsstelsel,maar hoe ze nu bezig zijn is te triest voor woorden.

Michael

Nee we moeten alles maar pikken en gewoon iedere maand braaf belastingafdragen.

Posting Rules