![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
slepen kan ook, gesleept voertuig valt onder verzekering van degene die sleept. je bent dan in feite een aanhanger. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() @ Marcel_VW ....... zonder apk ben je gewoon niet verzekerd en mag je niet meer verder rijden per direct , en in het ergste geval wordt het voertuig in beslag genomen.
De politie had mij volgens het gele papiertje een keer zien rijden in mijn auto terwijl er geen apk op zat alleen ik heb ze toen ff de foto's gestuurd van de motor die er in moest en de auto die op de brug hing met een lege voorkant. Vervolgens kwam de boete te vervallen omdat ze er zelf ook geen duidelijke reden voor wisten te geven hoe dit dan kon ![]() Maar als ik dit niet aangekaart had dan koste dit mij wel gewoon ff 180 NL guldens ( toen nog ) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tijdje terug kreeg de eigenaar van een MG die nota bene onder een kleedje binnen stond ook een boete. Dus of de ambtenaar heeft ingebroken en het kleedje opgetild of er was iets anders aan de hand.
|
||||
|
||||
![]() De RDW haalt toch steekproefsgewijs auto's zonder APK uit het bestand en stuurt de eigenaar een boete. Volgens mij is dat de huidige methode. De kans dat je een boete krijgt is best klein, tenzij je inderdaad gespot wordt op de weg.
|
|||
|
|||
![]() Ik heb er vorige week ook een gekregen, 75 euro
![]() Ben ook uit het bestand geplukt bij de rdw. |
|
||||
|
||||
![]() Overigens dat ze dit nu pas invoeren is best achterlijk...ze kunnen dit al jaren
|
|
||||
|
||||
![]() Toch klopt het hele verhaal ergens niet...
Heb je eindelijk je belastingvrije oldtimer, loop je wat achter met je restauratie, apk verloopt, boete in de bus. Schorsen is dus de oplossing, maar dat is gewoon betalen ondanks een belastingvrij kenteken! Als je dan weer binnen 3 (?) maanden je auto toch weer UIT de schorsing haalt, krijg je nog eens een boete ook! Oftwel, prima allemaal, maar dan schorsen gratis maken.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Stijn: stof uit je ogen wrijven aub. Volgens mij heb ik t al eerder gemeld in dit topic, maar goed: Schorsen: = geen houderschapsbelasting plicht = geen apk-plicht = geen verzekeringsplicht Als de auto 25+jaar oud is dat hij vrijgesteld is voor de houderschapsbelasting, blijft de apk plicht en verzekeringsplicht gewoon vankracht zolang de auto niet geschorst is. Oftewel: loopt de restauratie wat langzamer dan verwacht? Nog steeds: schorsen om te voorkomen dat je niet voldoet aan de apk en verzekeringsplicht. Voor het ' ontschorsen ' binnen 3 maanden bestaat er GEEN boete. Je krijgt echter wel een aanslag voor de niet betaalde houderschapsbelasting.. tenzij je daarvoor al vrijstelling had gekregen natuurlijk.
|
|
||||
|
||||
![]() zo klaar als een klontje
|
||||
|
||||
![]() Ok, duidelijk (excuus), geen boete dus na vroegtijdig ontschorsen (wat een onzin uberhaupt).
Maar schorsen is dus NIET gratis, ook al is je auto belastingvrij. Dat is raar toch? Dat motiveert niet tot netjes alles in orde houden.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
* edit * mijn klok loopt erg achter .. ![]() Met een schorsing hef je de APK plicht tijdelijk op dus geen boete |
|
||||
|
||||
![]() Dat is duidelijk ja, maar schorsen kost weer geld! Ook al is je auto belastingvrij. Dus van de ene kant wil je niet zonder APK een actief kenteken, want dan krijg je een boete. Schors je je auto dan wordt dat ook bestraft, want je mag afrekenen bij het postkantoor. Wat ik dus wil zeggen, dit systeem motiveert niet tot het netjes bijhouden van je papierwinkel.
|
||||
|
||||
![]() Om ' veel autobezitters ' zoals jij en ik een klein beetje tegemoet te komen, is het schorsen van de 6e auto (als er reedsch voor 5 auto's schorsingen zijn betaald) gratis. (ook de 7e en opvolgenden zijn volledig grateloos).
(5 schorsingen per belastingjaar maakt de opvolgende in datzelfde belastingjaar gratis). Ochja: Thank our parents they had to make up this fucked up rule. Vroegah kostte schorsen niets, of beter: bestond 't niet eens. Als je op de weg wilde rijden moest je WEGENbelasting betalen. Betaalde je niet, mocht je ook de weg niet op. Omdat t zo erg gemakkelijk was om niet te betalen, maar stiekum wel te rijden heeft men (de regering cq: wij als gemeenschap) de wegenbelasting omgetovert tot HOUDERSCHAPSbelasting: heb je een auto, dan moet je betalen. Of je d'r nu mee rijdt of niet.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ben ik helemaal met je eens, de auto is de makkelijkste melkkoe. Als je daar wat aan wilt veranderen zul je zelf de politiek in moeten. echter is het wel zo dat je maar voor de eerste paar schorsingen hoeft te betalen, dus heb je een hele vloot in de schuur kost je dat geen 20 keer schorsingskosten. Nette deal in mijn ogen.
|
||||
|
||||
![]() Wat een flauwekul zeg als je nu een hoop werk hebt om je auto te laten repareren krijg je meteen een boete, maarja 2 maand is ook wel een lange termijn toch vind ik het weer automobilistje pesten
|
||||
|
||||
![]() Maar nog steeds een dikke 113,50 per jaar (vermits ze allen 15 jaar en ouder zijn)
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Goed verhaal Sjamp. Inderdaad de 6e auto en verder gratis schorsen, dat scheelt (C) C1000. Maar toch...beetje steenkolen systeem, maar de historie zoals beschreven verklaart dat. Ik vind houderschapsbelastingvrij = gratis schorsen een goed voorstel ![]()
|
||||
|
||||
![]() Er waren vroegah meer dingen fuckable : copy deel 3 achter je voorruit a 27,5 florijnen per jaar om aan te tonen dat de auto ook daadwerkelijk van jou was . Terwijl op alle papieren toch echt al je naam vermeld stond .
Zie dit dus ook maar als een melkkoetje .. Oude truc dat je een junk 50 euro geeft en die je auto op zijn naam laat zetten werkt nog steeds hoor : geen belasting verzekering en bekeuringen meer . Dus helamaal waterdicht is de houderschapsbelasting niet |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Sluit ik mij bij aan,.. Maar goed: om de pijn wat te verlichten gaat de APK keuringsinterval voor 30 jarigen omlaag naar eens in de 2 jaar: Dus van keuring tot keuring 2 jaar de tijd om m in orde te houden. Als ik zie hoe streng de APK keuringen bij mij de laatste maand zijn uitgevoerd.. poehee,. dan moet je wel kunst/vliegwerk uit gaan voeren wil je alles binnen de termijnen af krijgen: kentekenplaatverlichtingslampje is dus nu 'niet origineel' dicht gekit/lijmt omdat ie in originele staat (gebroken lipjes) dus niet goedgekeurd kon worden ![]() Achja...auto rijden is nu eenmaal duur.. kosten voor 1 jaar rijden: - 1 keuring (gemiddeld 50 euro) - 1 jaar (oldtimer) verzekering: vanaf 55 euro, incl assurantie-blabla: 75 euro kosten voor 1 jaar schorsen: - 1 schorsing: 23 euro. tja.. voor dat 'minieme verschil' heb ik liever een auto waar ik te pas en te onpas in kan stappen om mee te gaan rijden.. Ik ben op jaarbasis dus theoretisch 400 euro meer kwijt, maar ik kan wel met alle auto's rijden ![]()
|