|
||||
|
||||
Van een JB?
- vacuum voor onsteking - vacuum naar rembekrachtiger - vacuum voor warme luchtklep - vacuum voor koudstarttoerental Meer is het niet geloof ik...
|
|
|||
|
|||
Carburateur kun je weinig mee, je kan beter een goede 2de handse of Weber vervangings carburateur halen. Ze hebben vast een bedoeling gehad met dat schroefjes in je benzinefiltertje, ze wisten vast al dat de koppakking lek was. Maar voor de rest een leuk project en gaat de goede kant op!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hmm ik vind dat een goede opmerking van je! Welke type Weber past er dan? En ik ga toch even proberen om deze goed afgesteld te krijgen. Ik ga ff checken als hij blijft roken met een draaiende motor. Want de rook kan ook door het lange stilstaan komen. Ik hoor je snel en mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag
|
||||
|
||||
van de week een leuke grille opgehaald alleen jammer dat er een klein hapje uit de rechter lijst is. als jullie nog een hebben liggen dan hoor ik het draag ik ga me andere grille toch uitbouwen dus eventueel kunnen we ruilen. PM me
vandaag had ik eindelijk weer tijd om te klussen en gelukkig zat het weer ff mee. Dus ik meteen naar de bij de Action paar dingen gehaald. Totaalprijs: €12,75 Ik heb ook besloten om eerst de kop uit te bouwen omdat ik eerst wil zien hoe alles eruitziet. Voor dat ik spullen ga bestellen. Aangezien ik de geschiedenis van de motor niet ken en niet weet in wat voor staat die zich bevind. Ik ben aan de slag gegaan met me vraagbaak en heb de motor natuurlijk eerst netjes op tijd gezet! heb ook eerst al me oli en Koelvloestof uit me motor laten lopen want wanneer hij klaar is ga ik alles vers doorspoelen. Tijdens het losmaken van me dynamo is de bout met het stelmoertje afgebroken echt kut! dus daar ga ik nog naar kijken. en ja hoor natuurlijk draai ik ook me krukkas bouten dol! Gelukkig is het wel goedgekomen door er een meertandige torx 8 dop in te rammen en los te draaien (tip van het forum) Mooie nieuwe meertandige torx voor de kopbouten! Beng en toen was tie los! ben lekker bezig geweest en heb met een krabmes de koppen mooi schoon gekrabd. Als jullie nog toevoegingen, tips of vragen hebben dan hoor ik het graag.
Jetta mk1 1984 Project "Badass" Last edited by SuperGRT : 16-12-2012 at 01:41. |
|
||||
|
||||
trouwens als iemand een leuke (liefst VAG) autoclub weet in Zuid-holland/Noord-Holland dan hoor ik het graag
|
|||
|
|||
Mooie smeerboel! En was de pakking lek? Laat je je kop nog vlakken?
|
|
||||
|
||||
edit: loop een pagina achter zie ik, maar hier alsnog een vacuum aansluitschema voor de carb
|
|||
|
|||
Misschien klinkt het een beetje lullig is niet zo bedoeld maar werk schoon!!!
Misschien de volgende keer voor je begint de motor een beetje schoonmaken? Alle rommel kan nu zo in je motor terecht komen met alle gevolgen van dien, ondanks dat je hem straks nog eens doorspoeld |
|
|||
|
|||
inderdaad!. Net als die bouten in die poulie, als die schoon waren zag je tenminste ook wat je aan het doen bent ! En is het geen idee om er meteen een diesel in te gooien aangezien je dat in de toekomst toch gaat doen?
|
|
||||
|
||||
Quote:
bedankt voor je reactie! ik heb de bouten er inmiddels afgekregen en ga de keerringen ook vervangen. ik zit nu heel erg te wijfelen tussen een diesel of gastank kwa kosten ben je het zelfde kwijt. een complete set lpg kost 600 eu en als je een goed dieselblokje wil ben je ongeveer het zelfde kwijt(er van uit gaande dat je dan nog het een en ander moet vervangen)
|
||||
|
||||
Quote:
bedankt voor je reactie en heb alles na het maken van de foto schookgemaakt en ga me poelies opnieuw spuiten en me keerringen vervangen. ik blaas alles met de compressor schoon voor ik verder ga met het monteren van nieuwe delen. ik wil in de toekomst nog een 5 bak hier onder hangen dus als je nog suggesties heb dan hoor ik het graag
|
||||
|
||||
Quote:
heey bedankt voor je reactie!!! en ik heb het al opgelost heb alles afgedopt allles de slang naar mijn ontsteking hehb ik erop gelaten.
|
||||
|
||||
Quote:
Volkswagen/Haynes adviseert juist om de kop NIET te vlakken, maar te controleren of de kop nog vlak is. Met een rei/rij kan je zo zien of de kop vlak is of niet. Mocht de kop krom zijn, dan is er altijd nog de optie de kop te vlakken. ik heb em gechecktmet een rei en hij is recht. weet jij trouwens wat de kosten zijn voor het vlakken daar ben ik wel nieuwsgierig naar
|
|||
|
|||
Nooit gedaan dus geen idee
|
|
|||
|
|||
Laat de kop afpersen en nameten bij een revisibedrijf kost een vijftig euro en dan ben je zeker dat wat je monteerd goed is.
Voor hetzelfde geld zit er ergens een scheurtje wat je niet ziet en dan ben je verder van huis. Daarnaast maken ze dan de kop netjes schoon op een manier die je thuis niet kunt benaderen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik de kop laat afpersen en vlakken moeten dan alle kleppen eruit of kunnen die erin blijven? Heb jij ook een adres ervoor?
|
||||
|
||||
Update!!!!!
UPDATE:
Ik heb toch besloten om mijn cilinderkop te laten vlakken. velen hebben me gezegd dat ik stom zou zijn als ik het niet doe. dus volgende week ga ik me kop ff langs brengen. aangezien ik nog een lege plek had in mijn middenconsole heb ik vorige week een Vacuum/Economy-meter opgehaald. Zoals jullie hebben gezien was mijn krukaspoelie helemaal onder het smeer (bah) dus ik die samen met mijn waterpomp poelie schoongemaakt en matt zwart gespoten met met Action primer/lak/blanke lak. als het gaar afbladeren dan ligt het niet aan de lak want die is gewoon goed maar door de hitte. Vorige week heb ik ook een strakke achterklep gescoord op Marktplaats. Niet moeders mooiste maar dat komt helemaal goed. helaas is tie niet de zelfde kleur als de auto maar dat maakt niet uit want ik ga me auto toch helemaal matt zwart of matt blauw Plastidippen (google het). ojaa en er zat ook al een popper bij Vandaag zijn me spullen binnen gekomen die ik de dag ervoor bij EasyCarParts.nl heb besteld. Moet zeggen dat ik het niet zo snel had verwacht aangezien om sommige onderdelen een levertijd van 3-5 dagen zou zitten volgens de site. De spullen zien er kwalitatief goed uit. Op de foto EasyCarParts.nl: brandstof filter kopbouten koppakking olifilter kleppendekselpakking (kurk) carterplug+ring gaskabel Vsnaar Ik ben zeer tevreden over het spul van de Action! Action: 2 bussen remmen reininger Stop Roest middel 100 kabelbinders/tyrips 2 stripjes kroonsteentjes 6liter koelvloestof kwast inbus set isolatie tape ruitenwissers werkhandschoenen Als jullie nog vragen, commentaar of tips hebben dan hoor ik het graag!!! en alvast bedankt voor al jullie reacties
Jetta mk1 1984 Project "Badass" Last edited by SuperGRT : 09-01-2013 at 20:19. |
|
||||
|
||||
Die kroonsteentjes was je toch niet van plan in een auto te gebruiken hoop ik?
|
||||
|
||||
Quote:
nee kroonsteentjes zijn ervoor als ik dingen ga testen. maar verder solderen we alles gewoon! bedankt scherpe opmerking
|
||||
|
||||
Quote:
Helaas was de auto al verkocht, anders stond die nu bij mij thuis |